Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turussa suunnitellaan junarataa Maarianhaminan kautta Tukholmaan, luit oikein

Vierailija
22.02.2024 |

Turussa on jo jonkin aikaa kehitelty kaikessa hiljaisuudessa Länsiradan jatkamista Ahvenanmaan kautta Ruotsiin asti. Ruotsin-rata liittäisi Turun muuhun Eurooppaan, koska Helsinki ei näytä Turkua tahtovan.

https://www.ts.fi/uutiset/6249416

uusi rautatie rakennettaisiin muun muassa tunnelien kautta läpi saariston.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Vierailija
2/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kallista, maksaako Turku tästä 50 %?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan kallista, maksaako Turku tästä 50 %?

Eurooppa maksaisi siitä, että saisi uuden kulttuurikaupungin itselleen.

Vierailija
4/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna Turkuun ja kahden tunnin juna Tukholmaan

T:Petteri

Vierailija
5/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaihdetaan raideleveys?

Vierailija
6/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaihdetaan raideleveys?

Luuletko että junaraiteet rakennettaisiin neuvostoliittolaiselle standardille vai NATO yhteensopivaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi, tunneli pitäisi rakentaa aivan liian syvälle, Ahvenanmaan vieressä Ruotsin suuntaan on 300 metriä syvää. Jo tuollaisen junaradan nousut ja laskut olisivat liian jyrkkiä tavalliselle junalle.

Vierailija
8/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi, tunneli pitäisi rakentaa aivan liian syvälle, Ahvenanmaan vieressä Ruotsin suuntaan on 300 metriä syvää. Jo tuollaisen junaradan nousut ja laskut olisivat liian jyrkkiä tavalliselle junalle.

Et taida ymmärtää miten funikulaari toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaihdetaan raideleveys?

Luuletko että junaraiteet rakennettaisiin neuvostoliittolaiselle standardille vai NATO yhteensopivaksi?

Luulen, että Suomessa on kalusto suomalaiselle raideleveydelle.

 

Vierailija
10/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi, tunneli pitäisi rakentaa aivan liian syvälle, Ahvenanmaan vieressä Ruotsin suuntaan on 300 metriä syvää. Jo tuollaisen junaradan nousut ja laskut olisivat liian jyrkkiä tavalliselle junalle.

Eihän sitä tunnelia tietenkään rakennettaisi syvimpään kohtaan. Ihan nopealla vilkaisulla näkee että Ahvenanmaan pohjoispuolelta löytyisi reitti jossa syvyyttä on keskimäärin alle 60-70m. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi, tunneli pitäisi rakentaa aivan liian syvälle, Ahvenanmaan vieressä Ruotsin suuntaan on 300 metriä syvää. Jo tuollaisen junaradan nousut ja laskut olisivat liian jyrkkiä tavalliselle junalle.

Et taida ymmärtää miten funikulaari toimii.

Eipä tosiaan taida siellä Turussa edes se maanpinnalla oleva funikulaari toimia kuin joskus ja jouluna.