Suositelkaa shamppoita tälläiselle tukalle:
Minulla on siis päänahasta kuivahko tukka, luonnonkiharat, tukka on karkeahko ja hilseongelmaa löytyy huonon shamppoon seurauksena. Mikä shamppoo voisi sopia minulle? Ja jossa ei olisi mieluiten silikoonia.
Kommentit (14)
Ja mieluiten jotain markettituotteita minkä olette todenneet hyväksi.
Ap
Elvital tai Dove 2in1. t kuiva luonnonkihara rasvoittuva/ärtyvä päänahka
Mä käytän pääasiassa XZ omenashampoota, mutta silloin tällöin myös Urtekramin kookoshampoota ja myös kolmatta jonka nimeä en muista.
Yritän siis käyttää niitä vuorotellen, ettei päänahka totu liikaa. Pesen 2 kertaa viikossa. Päänahka hilseilee vähän, mutta rasvoittuu myös parin päivän jälkeen pesusta. Laineikas, liukas ja herkästi pörröytyvää sorttia.
T. N24
Älä käytä shampoota ollenkaan tai hyvin vähän kosteuttavaa. Hoitoainetta latvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä shampoota ollenkaan tai hyvin vähän kosteuttavaa. Hoitoainetta latvoihin.
Kokeillut tätäkin, mutta ei toiminut :/
Ap
Ei sun ongelma ole hiukset vaan päänahka. Hiukset ovat kuollutta ainetta, niihin ei auta mikään. Päänahkaan voi auttaa sampoo jossa ei ole sulfiittia. Toki ruokavalio vaikuttaa nahkaan myös.
Urtekramin teepuuöljyshampoo (hilseen takia ja muutenkin) ja joku Oma Gertrudin kuiville tehty.
XZ Niittyvilla -shampoo (kosteuttava, silikoniton)
XZ Suklaa-vanilja -shampoo (kosteuttava, rauhoittava, silikoniton)
Ota kiertoon muutama erilainen shampoo. Jotain hilseelle, jotain kosteuttavaa tms.