Kenen julkkiksen kuolema on koskettanut sinua erityisen paljon?
Kommentit (294)
Michael Jacksonin kuolema itketti ja myös tapa miten hän joutui täältä poistumaan. Yksinäinen mies.
Myös Kurt Cobainin ja Freddy Mercuryn kuolemat surettivat aikoinaan.
Matin ja Tepon Matin kuolema satutti rajusti. Itken vieläkin kun Teppo jäi orvoksi.
Heillä oli yhdessä niin ihania hetkiä. Teppo:" Matti, kohta tulee uutise ja sää".
Matti:"Jaa mää vai"?
France Gallin kuolema 7.1. Lauloi Elle Ellan ym. Synnytin lapseni tuona päivänä ja kuolinuutinen meni siksi minulta ohi. kotona ihmettelin kun youtubessa oli rip-viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Marilyn Monroen, vaikka hän kuoli ennen kuin olin syntynytkään.
Hänen elämänsä oli alusta loppuun niin surullinen. Hän antoi iloa, kauneutta ja viihdettä saamatta itse mitään.
Hän oli älykäs ihminen, mitä kai harva on käsittänyt.
Vaikea minusta ajatella miten jonkun ennen omaa syntymääni ( ja vielä melkein toisella puolella maapalloa)kuolleen ihmisen muisto olisi minua silloin hänen juuri kuoltuaan koskettaa.
Silloinhan ne muistot koskettavat, jos koskettavat.
Myöhempi on sitten vain tietoa (jonkun kuolemasta joskus ennen).
Vaikka itse esim. olinkin jo 3-vuotias taapero silloin kun sen Marilyn Monroe-nimisen, tunnetun amerikkalaisen filmitähden kuolemasta oli lehdissä täällä ja varmasti luettiin radiossakin kuolinuutinen, niin en muista sen koskettaneen itseäni millään tavalla ja tuskin siitä nyt täällä silloin aivan hirveästi puhuttiinkaan.
Esim. tieliikenneonnettomuudet, pysyvästi, vakavasti vammautumiset ja -kuolematkin niissä ovat Suomessakin suhteellisen yleisiä (valitettavasti ja kai niin kauan kuin teillä moottoriajoneuvoilla liikutaan) joten täälläkin on monia, jonka perheenjäsen, lähisukulainen, ystävä tai vaikka sitten työkaveri on kuollut liikenneonnettomuudessa.
En kuitenkaan uskoisi heistä kenenkään asettavan Englannin edesmenneen prinsessa Dianan Roll's Roycessaan (muiden autossa olleiden kanssa) kohtaamaa onnettomuutta järkyttävyydessään, tai edes koskettavuudessaan, sen oman tuttunsa ja tuntemansa,vaikka sitten Ladalla tai Fiat Puntolla ajaessaan sattuneen liikennekuoleman edelle.
Teri Niitti, surullinen esimerkki siitä mihin mielensäpahoittajien harrastama somelynkkaus voi johtaa 😯
Monikin, mutta mainitaan vaikka Spede ja Kirka suomalaisista.
Spedellä oli kyllä ikää, mutta ei niin ikäloppu kuitenkaan. Ehkä jos ei olisi kärsinyt lääkärikammosta niin olisi voinut vielä elää vaikkapa 10-15 vuotta ainakin. Oli kuitenkin pirteänoloinen loppuun asti sydänvaivoistaan huolimatta.
Kirka taas vaikuttaa oikein terveen ihmisen perikuvalta. Ei polttanut ainakaan vanhempana, harrasti ahkerasti liikuntaa ja alkoholinkin käyttö oli hyvin vähäistä. Sitten tuleekin kuin salama kirkkaalta taivaalta, että on kuollut äkillisesti. Myöhemmin selvisikin, että sydänkohtaukseen.
Nuori tangokuningas Sauli Lehtonen. En edes katso yleensä Tangomarkkinoita, mutta siinä pojassa oli jotakin kaunista ja kipeää - ja mikä ääni!
Aki Sirkesalo perheineen. Olin 4 vuotta aiemmin joulun aikaan esiintynyt hänen kanssaan valtakunnallisesti televisioidussa konsertissa. Lauloin lapsi- ja nuorisokuorossa, ja mieleeni jäi, että hän kävi ennen kenraalia back stagella erikseen tervehtimässä meitä ja kiittämässä siitä, että laulamme yhdessä.
Prinsessa Diana. Valtavan traagisen elämän elänyt nuori nainen, kahden hyvin nuoren pojan äiti. Olen itse näiden poikien ikäluokkaa. Muistan, kun tulin sinä aamuna kotiin jäähallilta aamutreenien jälkeen. Tv oli päällä ja siellä ilmoitettiin ylimääräisistä uutislähetyksistä. Koko uutinen tuntui hyvin epätodelliselta. Ei uutisissa tainnut sinä päivänä muita aiheita juuri ollakaan. Hautajaiset olivat valtavan surulliset.
Anna Lindh. Ruotsissa jo toinen ministeriin kohdistunut murha omana elinaikanani. Poliitikoksi erittäin sympaattinen, tunnustettu, pidetty. Nuori, kahden pienen pojan äiti.
Näitä kaikkia yhdistää yksi traaginen piirre: hirvittävän luonnonkatastrofin, järkyttävän onnettomuuden ja mielipuolisen väkivallan seurauksena jokaisen elämä päättyi aivan kesken ja täysin yllättäen.
Laura Heija. Tänään tulee kuolemasta kuluneeksi 3 vuotta.
Juice Leskinen ja Tommy Tabermann
Joe Strummer. Olin teini ja juuri löytänyt musiikkinsa. Michael Jackson, näin lapsena stadionilla, kuolemansa yllätti.
Monen kohtalo koskettaa,mutta sanoisin Avicii sekä Ayrton Senna.
Vierailija kirjoitti:
Laura Heija. Tänään tulee kuolemasta kuluneeksi 3 vuotta.
Kuka hän sitten oli ?
Tinde69 kirjoitti:
Monen kohtalo koskettaa,mutta sanoisin Avicii sekä Ayrton Senna.
Senna minullakin.
David Bovie ja Chester Linkin Parkista.
En yhdenkään erityisesti, en tunne kuolleita julkkiksia. Julkkisten kuolemiin liittyvä massahysteria oudoksuttaa. Olen menettänyt läheisiä ja ystäviä viime vuosina sen verran, että julkkisten kuolemat eivät tunnu yhtään missään verrattuna niihin.