Seksitön avioliitto ei ole parisuhde
Vaikka asiaa miten päin ajattelisi, niin se vain on.
Kommentit (55)
Kyllä on surkeaa elämää jos eletään yhdessä mutta käydään muualla naimassa! En voi käsittää sellaista miestä/naista joka muka rakastaa mutta ei halua rakastella! Kyllä siinä jotain häikkää on, ei ole ihan normaalia, varsinkin jos vehkeet vielä pelittää jne. Avioliitto jossa ei ole seksiä, ei ole parisuhde, se on pelkkä kaveri/kämppis suhde! Se on eri asia jos rakkaus loppuu, silloin sitä ei halua läheisyyttä eikä kosketusta. Itse lähdin avioliitosta joka oli loppuun eletty ja jossa ei ollut enää seksiä eikä läheisyyttä. Eroa en ole katunut päivääkään!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei halua seksiä. Meillä on ollut seksiä viimeksi ehkä vuosi sitten, koska valitin ja painostin. En halua ahdistaa miestä, koska rakastan häntä, joten päätin etten painosta enää. Mies ei halua mun kärsivän kun en saa seksiä, joten ehdotti että hankin sitä jostain muualta. Niin tein ja meillä on kaikki hyvin nyt. Rakastamme toisiamme ja kyllä, tämä on parisuhde. Hyvä ja toimiva parisuhde, jossa voimme hyväksyä toistemme erilaiset tarpeet ja haluamme toisillemme hyvää.
Miehesi ei ole kuitenkaan itsekäs ja kunnioittaa ja arvostaa sinun tarpeitasi. Se on hieno asia ja parempi parisuhde kuin ne, missä pihdataan JA vaaditaan samalla yksiavioisuutta eli vähätellään itsekkäästi niinkin tärkeää asiaa, kuin ihmisen bioliginen tarve lisääntyä (eli harrastaa seksiä), mikä on meihin sisäänrakennettu. Jos se vietti on voimakas, sitä ei sammuta mikään - kaikkein vähiten sen asian vähättely ja vielä oman puolison toimesta, jonka pitäisi rakastaa, tukea, ymmärtää ja auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten selität parisuhteessa olevat aseksuaalit? Onko mielestäsi parisuhde ”tauolla” ns. kuivina kausina?
Myös kiihkeä suutelu ja koskettelu lasketaan seksiksi, ei pelkkä yhdyntä. Aikuiset ihmiset muutenkin osaavat varmaan ihan itse määritellä suhteensa tilan, oli seksiä tai ei.
Kyllä, parisuhde on tauolla kuivina kausina ja katse ja mieli alkaa hakeutua potentiaalisesti halukkaisiin miehiin. Ei meillä ole koskaan ollut suutelua eikä koskettelua ilman seksiä. Ap
Jos itse olet laiska ja työtävieroksuva, ei vaimollasi ole mitään velvollisuutta harrastaa kanssasi seksiä. Tee siis palvelus molemmille ja lähde kälppimään Et kuitenkaan uskalla ja istut valittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olet laiska ja työtävieroksuva, ei vaimollasi ole mitään velvollisuutta harrastaa kanssasi seksiä. Tee siis palvelus molemmille ja lähde kälppimään Et kuitenkaan uskalla ja istut valittamassa.
Pätee sitten muuten molempiin sukupuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee sitten muuten molempiin sukupuoliin.
Jos olisi sinkku, ei seksi olisi mitenkään sidoksissa ahkeruuteen tai mihinkään muuhun kuin itse seksiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se sitten on?
Se on vain seksitön avioliitto. Ap
Niin? Ja mikä se parisuhde sitten on?
Wikipedian määritelmä on varsin hyvä. Jos suhteessa toinen lakkaa haluamasta seksiä, parisuhde loppuu samalla. Ap
Ja paskat! Seksi on vain yksi pieni osa parisuhdetta. Eikä edes välttämätön ylipäätään. Parisuhde on kahden henkilön välinen sopimus siitä että haluavat olla yhdessä sellaisessa suhteessa jonka he itse parisuhteeksi määrittelevät. Sitoutuvat toisiinsa tavalla jonka molemmat hyväksyvät. Siihen voi kuulua seksi, ja useimmiten kuuluukin ainakin alkuvaiheessa. Mutta voi olla kuulumattakin, ja voivat silti olla ihan yhtälailla sitoutuneita parisuhteeseensa.
Kyllä vitussa se on välttämätön osa parisuhdetta jos toinen niin haluaa. Toinen ei voi yksipuolisesti lopettaa seksiä parisuhteessa ja odottaa toisen sopeutuvan vastentahtoiseen selibaattiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se sitten on?
Se on vain seksitön avioliitto. Ap
Niin? Ja mikä se parisuhde sitten on?
Wikipedian määritelmä on varsin hyvä. Jos suhteessa toinen lakkaa haluamasta seksiä, parisuhde loppuu samalla. Ap
Ja paskat! Seksi on vain yksi pieni osa parisuhdetta. Eikä edes välttämätön ylipäätään. Parisuhde on kahden henkilön välinen sopimus siitä että haluavat olla yhdessä sellaisessa suhteessa jonka he itse parisuhteeksi määrittelevät. Sitoutuvat toisiinsa tavalla jonka molemmat hyväksyvät. Siihen voi kuulua seksi, ja useimmiten kuuluukin ainakin alkuvaiheessa. Mutta voi olla kuulumattakin, ja voivat silti olla ihan yhtälailla sitoutuneita parisuhteeseensa.
Kyllä vitussa se on välttämätön osa parisuhdetta jos toinen niin haluaa. Toinen ei voi yksipuolisesti lopettaa seksiä parisuhteessa ja odottaa toisen sopeutuvan vastentahtoiseen selibaattiin. Ap
Toisenko pitää alistua vastentahtoiseen seksiin? sehän on kuin raiskaus. Miten joku voi panna täysin kuivaa naista, siinä on toisen ihmisen kunnioitus kaukana, kun se oma muna on niin tärkeä.
Nimenomaan. Meilläkään rouva ei ole halunnut seksiä enää pariin vuoteen, mutta rakkaus menee sen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Meilläkään rouva ei ole halunnut seksiä enää pariin vuoteen, mutta rakkaus menee sen edelle.
Jos ei halua seksiä, ei ole parisuhderakkautta, ei vain ole. Onneksi meillä mieskin on samaa mieltä ja kokee että välimme ovat tällä hetkellä huonot eikä siis ajattele että tilanne on suhteessa hyvä. Ap
Miksi alapeukut? Pahempi tilanne olisi jos mies kokisi että seksitön avioliitto loputtomiin on Ok. Ap
Kun seksiasiat ovat huonosti, se määrittää helposti 80% suhteesta, Kun seksi voi hyvin, silloin se on hyvin pieni osa. Seksi on ihmisen biologinen tarve, jota ei voi kieltää suhteen toiselta osapuolelta. Ilman seksiä pysyy hengissä, mutta etenkin miehille se aiheuttaa todistetusti ihan terveyshaittoja - puhumattakaan psyykkisista ongelmista. Seksuaalinen turhautuminen on todellakin vakavasti otettava ongelma, sinä et todellakaan voi määritellä, että se on vain "pieni osa suhdetta", kun se voi aiheuttaa fyysisiä ja psyykkisiä haittoja. Seksin harrastaminen on taas hyvinkin terveellistä ja seksuaalisesti aktiivisilla miehillä on esim. alempi eturauhassyöpäriski. Seksitön mies on usein todella kireä, jäykkä ja usein ahdistunut. Naiselle esimerkiksi sperma lisää dopamiinin tuotantoa ja auttaa hormonitoimintaan.
Pidän todella itsekkäinä ihmisiä, jotka parisuhteessa eivät huomioi ja ota vakavasti toisen seksuaalisia tarpeita. Pahimpia ihmisiä ovat ne, jotka kieltävät kumppanilta seksuaalisuuden toteuttamisen eli itse ei haluta harrastaa seksiä, mutta sitä ei myöskään hyväksytä muiden kanssa. Vielä, kun asian tärkeyttä vähättelee, ei suhde useinkaan enää sellaisesta arvostuksen, kunnioituksen ja toisen huomioimisen puutteesta tokene.