Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksitön avioliitto ei ole parisuhde

Vierailija
25.05.2018 |

Vaikka asiaa miten päin ajattelisi, niin se vain on.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista kuin teillä ap. Tosin luulen että mieheni on homo. Häntä ei muutkaan naiset kiinnosta, miehistä tuntuu innostuvan.

Vierailija
22/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tuollein vois sanoa jos pelkkä yksi asia parisuhteesta puuttuu. Toisille jotkut muut asiat ovat tärkeämpiä. Tai, no jos rakkaus puuttuu sitten ollaan kyllä todella hataralla pohjalla.  Seksi ja rakkaus ei ole sama asia, koska seksiä voi harrastaa ilman rakkauttakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tätä.... Lapset kyllä pärjää hyvin vanhempien erosta huolimatta, lapset on vain TEKOSYY omalle avuttomuudelle ottaa ero. Onko se niin vaikeeta ymmärtää että kaksi hyvää kotia on paljon parempi kuin yksi huono.

Kyllä, taas tätä. Koti jossa suurin ongelma on se että isä ei enää halua äitiä seksuaalisesti ei ole lapsille huono lasten näkökulmasta. Ap

Miksei se isä enää halua äitiä? Kyllästyttääkö? Kiinnostavampia äitejä muualla? Onko isä ja äiti riidoissa? Onko parisuhde jo ennen seksin loppumista muuttunut käytännön järjestelyksi, jossa panos ei ole molempien puolelta ollut tasapainoinen? Odottaako isä äidiltä liikaa, tai toisin päin?

Seksittömyys ei ole ikinä juurisyy vaan oire.

Varmaan jossain määrin moni näistä syistä pätee. Mutta oire on se joka eniten haittaa. Ap

Vierailija
24/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tuollein vois sanoa jos pelkkä yksi asia parisuhteesta puuttuu. Toisille jotkut muut asiat ovat tärkeämpiä. Tai, no jos rakkaus puuttuu sitten ollaan kyllä todella hataralla pohjalla.  Seksi ja rakkaus ei ole sama asia, koska seksiä voi harrastaa ilman rakkauttakin.

Parisuhderakkautta ei ole jos seksi puuttuu. Seksi on konkreettista, rakkaus abstrakti tunne, joka lakkaa ilman konkretiaa. Ap

Vierailija
25/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Se on vain seksitön avioliitto. Ap

Kuka haluaisi olla/jatkaa vain avioliitossa joka ei parisuhde?

Vierailija
26/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhderakkautta ei ole jos seksi puuttuu. Seksi on konkreettista, rakkaus abstrakti tunne, joka lakkaa ilman konkretiaa. Ap

Fyysistä rakkauden tunnetta on myös hellyys. Näin vanhempana ihmisenä tämä seksin vähäinen määrä ei haittaa. Teille nuorille taitaa se seksi olla tärkeä juttu.

Vierailija
27/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko tätä.... Lapset kyllä pärjää hyvin vanhempien erosta huolimatta, lapset on vain TEKOSYY omalle avuttomuudelle ottaa ero. Onko se niin vaikeeta ymmärtää että kaksi hyvää kotia on paljon parempi kuin yksi huono.

Kyllä, taas tätä. Koti jossa suurin ongelma on se että isä ei enää halua äitiä seksuaalisesti ei ole lapsille huono lasten näkökulmasta. Ap

Mitä kotona konkreettisesti on lapsen tarvitsemaa jos siellä on vanhemmat joilla ei ole parisuhdetta ainakaan keskenään. Tosin tilanne ei lasten kannalta katsottuna muutu vaikka vanhemmilla olisi seksiä ja siis parisuhde myös keskenään mutta ei keskenään oikein mitään muuta ei rakkautta, ei arvostusta, ei toisen kunnioittamista yms.

Vierailija
28/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole välttämättömyys. Rakastaa voi ilman seksiäkin.

Vierailija
29/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Sitähän tässä koko ajan pohtii, että onko kyseessä vain pidempi huono vaihe vai onko suhde lopullisesti loppumassa. Ap

Vierailija
30/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Sitähän tässä koko ajan pohtii, että onko kyseessä vain pidempi huono vaihe vai onko suhde lopullisesti loppumassa. Ap

Aviosuhde loppuu siinä vaiheessa kun otetaan ero. Parisuhde han teillä on ilmeisesti kertolasku mukaan jo loppunut tai ainakin siinä on tauko. Seksissä meilläkin on ollut taukoa jo viikon verran mutta oman käsitykseni mukaan sitä taukoa ei ole parisuhteessa mutta ehkä olen vain väärässä ja olen tällä hetkellä parisuhteesta vapaa vaikka avioliitossa olenkin.

Vierailija
31/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Aviosuhde loppuu siinä vaiheessa kun otetaan ero. Parisuhde han teillä on ilmeisesti kertolasku mukaan jo loppunut tai ainakin siinä on tauko. Seksissä meilläkin on ollut taukoa jo viikon verran mutta oman käsitykseni mukaan sitä taukoa ei ole parisuhteessa mutta ehkä olen vain väärässä ja olen tällä hetkellä parisuhteesta vapaa vaikka avioliitossa olenkin.

Entä jos taukoa olisi takana 8 viikkoa, olisiko eri fiilis? Ap

Vierailija
32/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Jos seksissä olisi taukoa 8 viikkoa niin ei miksi olisi. Kyllä minä edelleen kokisin olevani parisuhteessa.

Vierailija
33/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Jos seksissä olisi taukoa 8 viikkoa niin ei miksi olisi. Kyllä minä edelleen kokisin olevani parisuhteessa.

Kuinka pitkä tauko olisi jo niin pitkä ettet enää kokisi? Syystä että mies ei halua siis. Ap

Vierailija
34/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä pöljä.

Vierailija
35/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä rakkauden tunnetta on myös hellyys. Näin vanhempana ihmisenä tämä seksin vähäinen määrä ei haittaa. Teille nuorille taitaa se seksi olla tärkeä juttu.

Ainakin minusta seksi ja ylipäätään läheisyys ja fyysinen rakkaus kulkevat tiukasi käsi kädessä. Meidän liitossa kun seksi loppui, niin loppui myös kaikki läheisyys, koskettelu ja hellyys, miten se muuten voisi edes mennä. Minäkin olen jo ikämies ja viimeiset 15 vuotta seksittömässä sekä tunteettomassa liitossa.

Vierailija
36/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selität parisuhteessa olevat aseksuaalit? Onko mielestäsi parisuhde ”tauolla” ns. kuivina kausina?

Myös kiihkeä suutelu ja koskettelu lasketaan seksiksi, ei pelkkä yhdyntä. Aikuiset ihmiset muutenkin osaavat varmaan ihan itse määritellä suhteensa tilan, oli seksiä tai ei.

Vierailija
37/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Kuinka pitkä tauko olisi jo niin pitkä ettet enää kokisi? Syystä että mies ei halua siis. Ap

Mä sanoisin että tyyliin vuosi-pari, jos mies suostuisi keskustelemaan ja käytäis yhdessä vaikka terapiassa.

Ilman mitään nolaamista ja ”no mikset muka pysty”-sättimistä. Ootko painostanut miestä paljonkin, vai onko ollut vaan?

Vierailija
38/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten on?

Niin? Ja mikä se parisuhde sitten on?

Wikipedian määritelmä on varsin hyvä. Jos suhteessa toinen lakkaa haluamasta seksiä, parisuhde loppuu samalla. Ap

Ja paskat! Seksi on vain yksi pieni osa parisuhdetta. Eikä edes välttämätön ylipäätään. Parisuhde on kahden henkilön välinen sopimus siitä että haluavat olla yhdessä sellaisessa suhteessa jonka he itse parisuhteeksi määrittelevät. Sitoutuvat toisiinsa tavalla jonka molemmat hyväksyvät. Siihen voi kuulua seksi, ja useimmiten kuuluukin ainakin alkuvaiheessa. Mutta voi olla kuulumattakin, ja voivat silti olla ihan yhtälailla sitoutuneita parisuhteeseensa.

Vierailija
39/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitön parisuhde voi olla parisuhde, jos se on molempien halu ja toive. Kun yhteen päätyy kaksi ihmisistä, jotka eivät seksiä halua harrastaa tai eivät pysty. 

Mutta sellainen suhde, missä on haluttomuutta ollut pidempään, on kyllä parisuhteen kriteerit jo ohittanut. Haluttomuudesta yritetään aina vääntää ihan ihme selityksiä ja haetaan todella kaukaa syitä, vaikka se on hyvin yksinkertainen asia - ainakin suurimman osan aikaa. Kaikki eivät vain näe enää kumppaniaan miehenä tai naisena, kumppani ei kiihota eikä kumppania halua. Koska kyllä suurin osa harrastaa oman kumppanin kanssa seksiä, jos himottaa. Tuolloin sen toisen osapuolen kohdalta suhde muuttuu sisarukselliseksi tai kaveruudeksi ja siitä harvoin on enää paluuta takaisin. En ymmärrä, miksi se on niin vaikeaa myöntää itselleen ja toiselle, ettei puoliso ole yksinkertaisesti enää haluttava eikä kiihottava. 

Vierailija
40/55 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei halua seksiä. Meillä on ollut seksiä viimeksi ehkä vuosi sitten, koska valitin ja painostin. En halua ahdistaa miestä, koska rakastan häntä, joten päätin etten painosta enää. Mies ei halua mun kärsivän kun en saa seksiä, joten ehdotti että hankin sitä jostain muualta. Niin tein ja meillä on kaikki hyvin nyt. Rakastamme toisiamme ja kyllä, tämä on parisuhde. Hyvä ja toimiva parisuhde, jossa voimme hyväksyä toistemme erilaiset tarpeet ja haluamme toisillemme hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi