Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muunsukupuolinen Jonna, 17, jännitti vanhemmilleen kertomista ettei ollutkaan tyttö – eikä poika

Vierailija
25.05.2018 |

Onkohan tämä taas niitä nykyajan juttuja ja parin vuoden päästä ollaankin toisessa ääripäässä ??

Joensuulainen Jonna Penttinen, 17, vietti jännitystä kipristellen erään sunnuntain ja maanantain välisen yön. Jo sunnuntai-iltana hän oli päättänyt tulla kaapista ulos ja kertoa vanhemmilleen, ettei ollutkaan tyttö – eikä poika. Hänelle oli selvinnyt, ettei kumpikaan näistä sukupuolista tuntunut omalta. Hän koki olevansa muunsukupuolinen.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/182204-muu…

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan nauraisin jos joku lapsistani kertois mulle tollasia.

Vierailija
2/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itkisin, mutaa pakkoham siitäkin olis ajan kanssa toipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus näitä juttuja

Vierailija
4/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurin osa maaseudun keski-ikäsistä naisista on muunsukupuolisia, jos otetaan vertailukohdaksi stereotyyppinen naisellisuus.

Vierailija
5/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän ei ollut intersukupuolinen?

Vierailija
6/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailmansivu on ollut näitä tyttöjä jotka ei tykkää meikeistä, naisellisista kampauksista, mekoista jne. Minkä hitsin vuoksi niiden pitää olla nykyisin jotain muunsukupuolisia?

Vierailija
7/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän kritisoin sitä, että alaikäisen muunsukupuolisen tai väärään sukupuoleen syntyneen kanssa tullaan julkisuuteen. Aivot on tuon ikäisellä monesti vielä aika solmussa, eikä kannattaisi minkään sortin leimaa noin aikaisin ottaa.

Vierailija
8/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja ei! Pöpilästä päivää!

Vierailija
9/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään, itse en meikkaa, ainut kampaus minkä tiedän on ponnari ja käytän melkein aina collegehousuja:D silti olen nainen, enkä mies/muunsukupuolinen

Miksi ei voi olla vaan tyytyväinen itseensä?? -N22

Vierailija
10/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja jos poika nykypäivänä meikkaa ja kasvattaa pitkiä kutreja niin häntäkin aletaan pitää muunsukupuolisena. Kasarilla kaikki miespuoliset hevarit ja poptähdet meikkasi ja innokkaat fanit siinä perässä. Eikä se aiheuttanut mitään sukupuolettomuusskeidaa.

Vierailija
11/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miksi mun itkukommentti saa alapeukkuja, mutta naurukommentti yläpeukkuja? Ettekö te oikeesti itkisi, jos 17-vuotiaanne tuollaista kertoisi?

Vierailija
12/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setan puheenjohtajaksi puolitoista vuotta sitten valittu Viima Lampinen, 35, on tehtävässään ensimmäinen, joka määrittelee itsensä sukupuolettomaksi. Hän ei koe itseään mieheksi eikä naiseksi.

Mutta sitä Viima ei hyväksy, että virallisissa dokumenteissa hänen sukupuolekseen merkitään nainen. Hänestä se ei ole ollut koskaan totta. Hänen mielestään jokaisen olisi saatava itse määritellä oma sukupuolensa

– Sukupuolesta keskustellaan usein niin kuin se olisi jana, jonka toisessa päässä on nainen, toisessa mies. Minusta sukupuoli on ennemmin kuin avaruus, jossa ei ole ääripäitä. Jokaisella on sukupuoliavaruudessa oma paikkansa, ja sen paikan tunnistaa parhaiten itse.

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/sukupuoleton-viima-lampin…

Vierailija
13/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, miksi mun itkukommentti saa alapeukkuja, mutta naurukommentti yläpeukkuja? Ettekö te oikeesti itkisi, jos 17-vuotiaanne tuollaista kertoisi?

Ei siinä kuule itkut auta, jos laps puhuu vinksahtaneita juttuja.

Vierailija
14/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan nainen ja syntynyt sellaiseksi, mutta teidän kommentit on kamalia. Kukaan muu kuin asian kokeva ei oke oikeutettu sanomaan mitä muunsukupuolinen tuntee ja mitä ei tunne. Jos hän kokee näin niin mitä helvettiä kukaan ulkopuolinen "normaaliin" kroppaan syntynyt on siihen sanomaan? Kyllä hän varmasti tietää että on mahdollista olla myös poikamainen tyttö, ja varmasti on tätä miettinyt. Toki voisi vasta täysi-ikäsenä tehdä tällaisia lehtijuttuja.

Vierailija
15/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo varmaan elää jossain ympäristössä jossa on ahtaat sukupuoliroolit. Ehkä koulumaailmakin on vielä sellainen.

Näin nelikymppisenä ei sitä sukupuoltaan edes ajattele. Viihdyn meikittömänä farkuissa ja t-paidassa ja kohta lähden ajamaan nurmikon ja silppuamaan risuja. Varmaan olen sukupuoleton tuollaisen teinin silmissä.

Vierailija
16/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on kyllä se mitä kromosomit näyttää. Vai onko siellä kysymysmerkki?

Vierailija
17/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan nainen ja syntynyt sellaiseksi, mutta teidän kommentit on kamalia. Kukaan muu kuin asian kokeva ei oke oikeutettu sanomaan mitä muunsukupuolinen tuntee ja mitä ei tunne. Jos hän kokee näin niin mitä helvettiä kukaan ulkopuolinen "normaaliin" kroppaan syntynyt on siihen sanomaan? Kyllä hän varmasti tietää että on mahdollista olla myös poikamainen tyttö, ja varmasti on tätä miettinyt. Toki voisi vasta täysi-ikäsenä tehdä tällaisia lehtijuttuja.

No nimenomaan voisi odottaa täysi-ikään niin huomaisi että on ihan normaali sellaisena kun on, eikä tarvi miettiä tuollaista lokerointia niin paljon. Lukioikäiset ovat vielä kauhean ahdasmielisiä tuossa tyttö/poika-jaottelussa.

Vierailija
18/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä poika toi on.

Ei ole mitään muunsukupuolisuutta. On joko tyttö tai poika. Joskus tyttö syntyy pojan kehoon ja poika tytön kehoon. He ovat transsukupuolisia, mutta silti joko tyttö tai poika.

Vierailija
19/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs te h*mppelit olette ahdasmielisiä.

Vierailija
20/190 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Palautit osan uskostani ihmiskuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän