Söisitkö ylioppilasjuhlissa mieluummin lohikeittoa vai salaattibuffetista?
Jos tulisit pitkän matkan takaa. Keiton kanssa leipiä, juustoa, leikkelettä jne ja salaattibuffetissa tietenkin lihaa, kalaa ja suolaisia piirakoita?
Kommentit (102)
Salaattibuffet. Kaikille löytyy jotain, oli sitten karppaaja, vegaani tai ronkeli.
Salaattibuffet olisi mukavampi ja niin, että jokainen saa koota omat salaattinsa. Iso annos keittoa työläämpi tehdä ja siihen voi olla hankalampi saada makua.
Kermainen lohikeitto ja tumma leipä juustosiivulla, kiitos!
Voi olla että salaattibuffet on silti kompromissina parempi, kun on kaikenlaista ruokavaliota. Riippuu vieraskunnasta, mutta lohikeitto on kyllä eräänlainen de facto vastaanottosuolainen, joten ei siitä pitäisi kenenkään järkyttyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohikeittoa vaan jos kaikille on pöytäpaikka. En ala mistään polvien päältä keittoja syömään.
Entä salaattia
Ei sekään kivaa ole syödä niin, mutta kuuma keittolautanen on ihan mahdoton pideltävä.
Vierailija kirjoitti:
Näin kala-allergisena salaattibuffa. Kerran olin rippijuhlissa ja juhlien emäntä loukkaantui verisesti kun en edes maistanut hänen tekemäänsä kalakeittoa.
Ei varmaan ollut kysytty, etkä sinä ollut kertonut etukäteen allergiastasi. Siinä on sitten hyvä vetää puolin ja toisin hernettä nenään.
Alkuperäiseen kysymykseen: pitkämatkalaisena kannattaisin keittoa. Pitää nälän paremmin kuin salaatti. En näet erityisemmin pidä "ruokaisista pastasalaateista". Päivän emänta tuntee pitkästä matkasta tulevat sukulaisensa, ja sen että heillä ei ole erityisdieettejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kala-allergisena salaattibuffa. Kerran olin rippijuhlissa ja juhlien emäntä loukkaantui verisesti kun en edes maistanut hänen tekemäänsä kalakeittoa.
Ei varmaan ollut kysytty, etkä sinä ollut kertonut etukäteen allergiastasi. Siinä on sitten hyvä vetää puolin ja toisin hernettä nenään.
Alkuperäiseen kysymykseen: pitkämatkalaisena kannattaisin keittoa. Pitää nälän paremmin kuin salaatti. En näet erityisemmin pidä "ruokaisista pastasalaateista". Päivän emänta tuntee pitkästä matkasta tulevat sukulaisensa, ja sen että heillä ei ole erityisdieettejä.
Salaattibuffetiin voi laittaa vaikka savukalaa, lihaa, juustoja...
Jos on vanhempaa väkeä tulossa, niin sitten tuo lohikeitto. Toisinaan kutsun omia 30-40 -luvulla syntyneitä vanhempiani käymään. Jos olen tehnyt salaattia ruoan oheen, isä maistaa vähän, äiti ei ollenkaan. Lapsuudenkodissa salaatti = porkkanaraaste.
Mitä tekemistä pastasalaatilla on salaattibuffetin kanssa..!
Salaattibuffet ehdottomasti jos siihen kerran kuuluu suolaisia piirakoitakin.
Vierailija kirjoitti:
No miksi pastasalaattia ei voisi olla salaattibuffetissa?
Itse kannattaisin mieluummin salaattibuffettia ja koen sen helpommaksi, mutta kaukaa tulevat on ainakin osa sitä mieltä, että pitäisi olla lämmin ruoka (ei siis mulle suoraan sanoneet) ja osa vanhemmista vierastaa salaattibuffettia. Siinä mielessä kannatan lohikeittoa, että pitkän päivän aikana alkaisin itse kaivata lämmintä ruokaa. Mutta tarpeeksi iso kattila ja keiton syönti juhlapuvussa mietityttää. Allergisia tai ruokarajoitteisia ei onneksi tarvitse muuten miettiä kuin gluteeniton ja laktoositon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pastasalaattia ei voisi olla salaattibuffetissa?
No tietysti voi. Tuo yksi kirjoittaja vain totesi, ettei pidä ”ruokaisista pastasalaateista” siihen tyyliin, että olettanee salaattibuffan olevan pelkkää makaronia ja herne-maissi-paprikaa.
Salaattibuffet, koska siten saa itse valita. Kalaa tai muuta lihaa en syö.
Lohikeitto on mielestäni kamalaa enkä ikinä tarjoaisi sitä juhlissa. Mutta jos tiedät varmaksi, että KAIKKI vieraanne siitä pitävät niin mikäs siinä. Muuten tarjolla olisi hyvä olla jotain vaihtoehtojakin...
Meidän vieraissa ei ole ruokarajoitteista eikä nirsoja ja koska haluan itsekin nauttia päivästä ja päästä ruoan kanssa suht'helpolla niin teemme etukäteen lohisopan, saaristolaisleivät ja ostamme karjalanpiirakat. Lisäksi kakkua ja nuoren toivomia muita herkkuja. Rippijuhlat siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Lohikeitto on mielestäni kamalaa enkä ikinä tarjoaisi sitä juhlissa. Mutta jos tiedät varmaksi, että KAIKKI vieraanne siitä pitävät niin mikäs siinä. Muuten tarjolla olisi hyvä olla jotain vaihtoehtojakin...
En tietenkään voi tietää varmaksi, että pitääkö kaikki mutta sen tiedän että osa vanhemmista vierastaa salaatteja ja juuri nämä tulee kaukaa joka on vähän haasteellista 😑
Lohikeitto on herkkua, mutta itselläni ainakin itselläni saattaa roiskua rinnuksille.
Ja ihmiset on siellä kai parhaimpiinsa pukeutuneita.
Salaattibuffetista ja niin että saa itse poimia syötävänsä.
T. Kala-allergikko