Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun hiuksia tai päänahkaa vaivaa?

Vierailija
24.05.2018 |

Eli aina kun harjaan hiukset niin harjaan muodostuu joka kerta niihin reunoille sellainen valkonen mähmä/lika reunus. Vaikka olisin pessyt tukan suihkussa ja harjannut seuraavana aamuna sama juttu toistuu. En löytänyt netistä mitään tietoo, joten jos joku osais auttaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä shampoota/hoitoainetta käytät? Jos se on pesuaineen jäämiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko taliköhnä jos on rasvaista isoa laattaa?

Vierailija
4/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hiuslakkaa, kuiva shampoota, hius puuteria?

Vierailija
5/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa taliköhnää minäkin. Onko suvussa? Perinnöllistä eikä parane. Ei kyllä tartukkaan. Voi olla kyllä iha tavallista hilsettäkin. Taliköhnään kuuluu kutina ja talinvuoto, runsas, talirauhasista, jotka o hikirauhasten yhteydessä. Pese tukkas jokapäivä, talikönä ei merkkaa hiuspohjan kuivuutta, vaan päinvastoin rasvasuutta.

Vierailija
6/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raavi taliköhnää, pahenee siitä. Pese salisyylishamppoolla.

Vierailija
7/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan tavallista hilsettä. Köhnässä hiuspohjasta vuotaa talia, joka kuivuissaan takertuu hiuksiin oransseiksi möykyiksi ja helmiksi, "köhnäksi". Siinä vaiheessa jo antibioottikuurin paikka.

Vierailija
8/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä shampoota/hoitoainetta käytät? Jos se on pesuaineen jäämiä?

Jotain yves rocherin shampoota. Hoitoainetta en käytä. Luulen kyllä että pesen shampoon tosi hyvin pois, että tuskin sitä on :/

-Ap

Vierailija
9/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista laattaa vaan tosi jännälle tuntusta ehkä rasvasta tasaista mömmöä.

-Ap

Vierailija
10/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö hiuslakkaa, kuiva shampoota, hius puuteria?

En mitään näistä, enkä muitakaan hius/lämpö tuotteita.

-Ap

Vierailija
11/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin sanoa taliköhnää minäkin. Onko suvussa? Perinnöllistä eikä parane. Ei kyllä tartukkaan. Voi olla kyllä iha tavallista hilsettäkin. Taliköhnään kuuluu kutina ja talinvuoto, runsas, talirauhasista, jotka o hikirauhasten yhteydessä. Pese tukkas jokapäivä, talikönä ei merkkaa hiuspohjan kuivuutta, vaan päinvastoin rasvasuutta.

Ei ole suvussa. Kiitos neuvoista.

-Ap

Vierailija
12/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä raavi taliköhnää, pahenee siitä. Pese salisyylishamppoolla.

Ei hiukset ees hirveesti kutise melkeenpä ikinä :/ Kuivattaako tuo salisyylishampoo, kun on välillä kuiva hiuspohja ja välillä taas rasvainen?

-Ap

Vierailija
13/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan tavallista hilsettä. Köhnässä hiuspohjasta vuotaa talia, joka kuivuissaan takertuu hiuksiin oransseiksi möykyiksi ja helmiksi, "köhnäksi". Siinä vaiheessa jo antibioottikuurin paikka.

Okei, justiinsa. Onko mitään neuvoa millä sais pidettyä harjan puhtaana tuosta hilseestä. Sitä nimittäin tulee siihen sen verran paljon, että harjaa joutuu pesemään joka päivä (huoh..)

-Ap

Vierailija
14/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile taliköhnään tarkoitettua shampoota silti, jos vaikka auttaisi. Nizoral, saa apteekista ilman reseptiä.

Luonnontuotteista (omalla vastuulla) on mulla auttanut tea tree oil (10 tippaa) sekoitettuna kookosöljyyn ja tuon pitäminen päässä 30-60min.

Jos ei auta niin sitten varmaan kannattaa mennä lääkäriin tai kokeneelle kampaajalle, joka tietäisi päänahan sairauksista.

Vierailija
15/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile taliköhnään tarkoitettua shampoota silti, jos vaikka auttaisi. Nizoral, saa apteekista ilman reseptiä.

Luonnontuotteista (omalla vastuulla) on mulla auttanut tea tree oil (10 tippaa) sekoitettuna kookosöljyyn ja tuon pitäminen päässä 30-60min.

Jos ei auta niin sitten varmaan kannattaa mennä lääkäriin tai kokeneelle kampaajalle, joka tietäisi päänahan sairauksista.

Okei, täytyy varmaankin kokeilla. Kookosöljyä oonkin jo kokeillu parikin kertaa, mutta vielä en ole huomannut mitään muutosta tukassa :/

-Ap

Vierailija
16/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös, että tuo sun shampoo sisältää silikonia tai muuta synteettistä joka tukkii sun päänahan. Kokeile vaihtaa luonnonkosmetiikan shampoisiin, halpa ja hyvä on esim. Laveralla ja Santella. Näillä olen saanut taliköhnän ja muut päänahan sairaudet kuriin.

Värjäätkö hiuksia?

-edellinen 14

Vierailija
17/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi välillä vaaleaa möhnää tukkaan, varsinkin päänahan lähelle, kun pesin sitä huonoilla shamppoilla. Mm. silikonia sisältävillä ja sen sellaisilla perus lorealeilla yms. Välillä päänahka kuivui tosi pahasti ja välillä oli tosi rasvainen, vaikka olisi vasta edellispäivänä pessyt. Pitkän testailukierroksen jälkeen päädyin Urtekramin Aloe Vera shampooseen, eikä ole päänahka enää hilseillyt, eikä kutissut ja tukka on oikeasti pesun jälkeen puhdas. 

Vierailija
18/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös, että tuo sun shampoo sisältää silikonia tai muuta synteettistä joka tukkii sun päänahan. Kokeile vaihtaa luonnonkosmetiikan shampoisiin, halpa ja hyvä on esim. Laveralla ja Santella. Näillä olen saanut taliköhnän ja muut päänahan sairaudet kuriin.

Värjäätkö hiuksia?

-edellinen 14

Totta tuokin, kokeilin myös lacto lineä, mutta ei tilanne ei muuttunut yhtään. Täytyypä katsella noita luonnonkosmetiikka tuotteita, kokeilin myös kolme kuukautta olla pesemättä, mutta silloinkin oli aivan samanlaista mitä nyttenkin ://

Olen värjännyt kerran tukan, mutta se jäi vähän siihen tosin ehkä on vielä ajatuksena värjätä jossain vaiheessa hiukset.

-Ap

Vierailija
19/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, täytyy varmaankin kokeilla. Kookosöljyä oonkin jo kokeillu parikin kertaa, mutta vielä en ole huomannut mitään muutosta tukassa :/

-Ap

Se tea tree oil on voimakkaasti antibakteerista ja on oikeasti tosi tehokasta. Löytyy paljon juttuja kun kirjoittaa googleen Tea tree oil + scalp problems

Vierailija
20/25 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras 4. kirjoitti:

Mulla jäi välillä vaaleaa möhnää tukkaan, varsinkin päänahan lähelle, kun pesin sitä huonoilla shamppoilla. Mm. silikonia sisältävillä ja sen sellaisilla perus lorealeilla yms. Välillä päänahka kuivui tosi pahasti ja välillä oli tosi rasvainen, vaikka olisi vasta edellispäivänä pessyt. Pitkän testailukierroksen jälkeen päädyin Urtekramin Aloe Vera shampooseen, eikä ole päänahka enää hilseillyt, eikä kutissut ja tukka on oikeasti pesun jälkeen puhdas. 

Okei, täytyypä katsoa tuokin shampoo :)

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi