Olen suunnattoman vahingoniloinen ihmisille jotka "rakastavat talvea" ja inhoavat lämmintä
Hehehe, toivon että käsitte hirveissä tuskissa koko tämän ihanan kesän.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu mullakin.
Kesä on kuitenkin älyttömän lyhyt joten en ymmärrä miksi pitää valittaa.
Minä ainakin valitan sitä pitkää kylmyyttä mikä alkaa syksyllä.
Talvi on älyttömän lyhyt, en ymmärrä miksi siitä pitää valittaa? Kunnolla vaatetta vaan päälle, niin on mukavan lämmintä. Nauttisitte kun kerrankin on lunta. Tai muuttakaa etelämmäs.
Itse olen ehdottomasti talvi- ja syysihmisiä, mutta en minä kesääkään vihaa. Ainoa vuodenaika josta en juurikaan pidä onkin kevät; koska se on kaunis ehkä parisen viikkoa – jota edeltää pari kuukautta loskaa ja "epäsäätä", kunnes tuleekin jo kesä.
Mutta jos jotain vihaan niin sitten ihmisiä jotka RRRAKASTAVAT(<3<3) kesää. :D Nimenomaan näitä tässäkin keskustelussa mainittuja *~kesäihmisiä~*, jotka tuntuvat menettävän sen vähäisenkin järkensä kun aurinko vähän paistaa ja mittari näyttää +20. Tulee itsellekin tuskanhiki sitä touhotusta katsellessa; mieleen tulee lähinnä ötökät, joilla on yksi kesä aikaa lisääntyä kunnes jo kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kylläkin vasta toukokuu. Kesä alkaa 1.6. Katsotaan sitten...
Terminen kesä on jo alkanut. Minusta on typerää jaksottaa vuodenajat tasan tarkkaan kuukausien mukaan.
Niin että jos vaikka tammikuussa on +20 ei voi ihmetellä että onpas erikoinen talvikeli, vaan kesä on sitten vaan alkanut? Ja kylmänä kesänä ei voi puhua kylmästä kelistä kun silloin on vaan syksy vaikkapa heinäkuussa.
Kyllä vuodenajoilla on nimetty ajanjakso ihan syystä. Sitten voidaan alkaa muuttaa niitä nimityksiä jos säät on säännöllisesti päinvastaisia, kuten Australiassa jossa puhutaan heinäkuussa talvesta. Siellä on pian meneillään tavallisesti vuoden kylmin ajanjakso.
Tykkäisin helteistä huomattavasti enemmän, jos voisin välttää päänsäryn, huonon olon, huonon nukkumisen ja yleisen sopeutumattomuuden kuumuuteen : (
En tykkää myöskään kylmästä. Tykkään sopivasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt siis on🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terminen kesä on jo alkanut. Minusta on typerää jaksottaa vuodenajat tasan tarkkaan kuukausien mukaan.
Niin että jos vaikka tammikuussa on +20 ei voi ihmetellä että onpas erikoinen talvikeli, vaan kesä on sitten vaan alkanut? Ja kylmänä kesänä ei voi puhua kylmästä kelistä kun silloin on vaan syksy vaikkapa heinäkuussa.
Kyllä vuodenajoilla on nimetty ajanjakso ihan syystä. Sitten voidaan alkaa muuttaa niitä nimityksiä jos säät on säännöllisesti päinvastaisia, kuten Australiassa jossa puhutaan heinäkuussa talvesta. Siellä on pian meneillään tavallisesti vuoden kylmin ajanjakso.
No jos ikinä Suomessa tammikuussa on +20 astetta niin voidaan miettiä sitä sitten. Mutta jos nyt mietitään ihan tavallista Suomen säätä niin kyllä mun mielestä on typerää että jos vaikka helmikuun vikana päivänä on -30 astetta ja metri lunta niin se on talvea mutta maaliskuun ekana päivänä -35 astetta ja metri lunta onkin yhtäkkiä kevättä. Tai jos elokuun lopussa on hellettä ja kesä niin päivää myöhemmin syyskuun alussa se sama helle onkin jo syksyä. Tai jos marraskuussa on metri lunta sitä ei voisi sanoa talveksi.
Teillä, jotka tykkäätte kuumuudesta, ei sitten saa olla kotona mitään jäähdyttävää laitetta. Ei edes puhallinta.
Mua ne tyypit vain vituttaa. Oltiin viime viikolla terassilla ja 3 kaveria valitti, kun on niin kuuma ja oispa syksy ja sateet. Minä reumaa sairastavana istuin hiljaa ja mietin kehtaanko sanoa, että minä taas tykkään kesästä kun kerrankin on hyvä olo eikä satu niin paljoa. He hikoilevat pari viikkoa vuodessa, minä kiskon yleensä lääkkeitä särkyihin alkusyksyn sateista juhannukseen. Nyt on ollut hyvä.
Itse kun en voi sietää kumpaakaan, en jumalattomia helteitä sen paremmin kuin tulipalopakkasiakaan, mites mun tapauksessa sitten pitäis toimia? Talvea tosin vihaan ihan kaikilta osin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä, jotka tykkäätte kuumuudesta, ei sitten saa olla kotona mitään jäähdyttävää laitetta. Ei edes puhallinta.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Mä saan nyt sit sun luvalla tykätä. Ei oo autossakaan ja ajan jatkuvasti kahden kaupungin väliä ( 300 km).
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinustus? Etkö tykkääkään kuumasta, sinä miinustaja?
Te kuumuudesta tykkäävät, onko autossanne ilmastointi ja käytättekö sitä?
Itse en ymmärrä ollenkaan minkä takia ihmisiä tuntuu provosoivan se, että en pidä lämpimistä keleistä. Ymmärtäisin sen ärsyttävän, jos istuisin vieressä vinkumassa ja valittamassa samalla, kun he yrittäisivät vaikkapa makoilla rannalla ottamassa aurinkoa +25-30 c helteessä. Mutta miksi en saa olla eri mieltä kesähehkuttajien kanssa? Jos joku kehuu miten ihanaa tämä helle on ja vastaan ihan asiallisesti, että itse kyllä pidän enemmän talvesta ja tulee hiukan tukala olo näin kuumalla, niin sen ei pitäisi olla ongelma. Kärsin sairaudesta, jonka oireisiin kuuluu mm. lämmönsietokyvyn aleneminen, ja oloni on oikeasti ollut näinä tämän kuun hellepäivinä huono - on tuntunut tukalalta ja heikolta, on väsyttänyt kovasti, on sydän tykytellyt ikävästi yms. Enkä tosiaan ole ainoa, kyllä on muitakin keillä vaikuttaa negatiivisesti terveyteen. Vähän ymmärrystä kiitos. (Ei siis sillä, etteikö täysin terve ihminenkin saisi olla sitä mieltä, ettei pidä kesästä/kuumasta - eivät kaikki voi tykätä kaikesta ja se pitäisi kaikkien hyväksyä)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tykkäätte kylmyydestä, ette sitten saa talvella lämmittää kämppiänne ollenkaan. Ei edes sähköpatterilla.
Vierailija kirjoitti:
Te kuumuudesta tykkäävät, onko autossanne ilmastointi ja käytättekö sitä?
Te kylmyydestä tykkäävät, onko autossanne lämmitys ja käytättekö sitä talvella?
Te jäätelöstä tykkäävät: ette saa syödä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tykkäätte kylmyydestä, ette sitten saa talvella lämmittää kämppiänne ollenkaan. Ei edes sähköpatterilla.
Aivan, jos nimenomaan tykkää kylmyydestä. Monia kuitenkin miellyttää viileämmässä säässä se, että voi olla ulkona läkähtymättä ja säädellä olotilaansa pukeutumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, jos nimenomaan tykkää kylmyydestä. Monia kuitenkin miellyttää viileämmässä säässä se, että voi olla ulkona läkähtymättä ja säädellä olotilaansa pukeutumisella.
Niin ja monia miellyttää lämpimämmässä säässä se että voi olla ulkona paleltumatta ja voi mennä ulos ilman hirveitä vaatekerroksia.