Työkaverilla kallis rannekello
Huomasin että työkaverilla on ihan törkeän hintainen rannekello.
Mikä järki on hankkia kello joka maksaa yli 10 000€? Onko tässä jotain mitä en ymmärrä, on varmaan.
Kommentit (36)
No en mäkään ymmärrä. Itseäni ahdistaisi käyttää mitään noin kallista. Pelkäisin kokoajan hajottavani sen, miettisin olenko tarpeeksi tyylikäs noin kalliin kellon kantajaksi, onko tilaisuus sopiva noin kalliille kellolle ( luultavasti ei, joten en ikinä käyttäisi kun odottaisin jotain spesiaalihetkeä) ja pahin olisi juuri tuo, että muut huomaisivat ja alkaisivat miettiä asiaa. En halua huomiota.
Kuka nyt enää Rolexia haluaa? Amerikan räppärit pilanneet sen merkin maineen, samalla tavalla kuin pilasivat Cristal-ökyshampanjan maineen. Siksi vanhan rahan väki myi pois omiaan ja niitä on saanut halvalla nettihuutokaupoista eli lähes tuliterän alunperin 15 000 euron kellon voi saada muutamalla tonnilla.
Ainakin Sveitsin kellomaailmassa menee huonosti kun väki ostelee enemmän ja enemmän älykelloja. Onhan ne käteviä kun ne "juttelee" kännykän kanssa ja niistä älykelloista voi lukea suoraan tekstarit, kuunnella musaa, tehdä treenit, näyttää lentokentän portilla lentotiedot, ylläpitää kalenteria, joistakin voi jopa ottaa vastaan puheluja.
Vierailija kirjoitti:
Kelloharrastus on ollut paljonkin pinnalla. Itse en kelloa käytä, mutta näen kyllä tietyn viehätyksen kauniissa ja laadukkaassa mekaanisessa kellossa.
Näin kelloharrastajana voin kertoa että eihän niissä "järjettömän" kalliissa kelloista ole mitään järkeä sen kummemmin. Se on kuitenkin harrastus. Rannekellot viehättävät. Ja arvokello kyllä pitää arvonsa aika hyvin, erityisesti jos ostat käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää Rolexia haluaa? Amerikan räppärit pilanneet sen merkin maineen, samalla tavalla kuin pilasivat Cristal-ökyshampanjan maineen. Siksi vanhan rahan väki myi pois omiaan ja niitä on saanut halvalla nettihuutokaupoista eli lähes tuliterän alunperin 15 000 euron kellon voi saada muutamalla tonnilla.
Kertoisitko tarkemmin mistä näitä 15 000 euron Rolexeja saa nykyään parilla tonnilla?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan. Enkä vaan halua vaan ostin -kelloni ovh on reilut 8k€. Pidän siitä itse, sikihän sen ostinkin enkä todellakaan välitä mitä jotkut jenkkiräppärit ovat tehneet...
Rolex nostaa hintojaan hiukan vusittain, siksi vanhojen kellojen arvo ei juurikaan laske. Joidenkin -muita haluttavampien- mallien arvo voi jopa nousta.
ilmoita verottajalle että työkaverillasi on kallis kello ja imettelet mistä hän on saanut rahat kellon hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ostaa 40t€ auto kun alle kymppitonninkin vekotin ajaa saman asian? Jollekin joku asia on tärkeämpi kuin sama asian jollekulle toiselle, ja on valmis satsaamaan siihen, ja jos on varaa niin mikäs siinä. Jos olet itse kalliin kellon huomannut, eikä työkaveri ole elvistelyt sillä nenäsi edessä ilkkuen köyhyyttäsi, niin mitä ihmeen ongelmaa tässä on. Sä et ymmärrä jotain hankintaa, ja ihan takuulla jopa työpaikallasi on joku joka tarkemmin ajatellen ei ymmärrä jotain sun hankintaasi. Kukin tyylillään.
Eivät ne kyllä ole ihan sama asia. Mutta olet oikeassa, ehkä hän arvostaa siinä kellossa jotain mitä minä en näe.
t.ap
Käytetyn auton arvo laskee ajettaessa ja auton vanhetessa, kun taas kellon arvo voi jopa nousta. Sikäli sijoitusmielessä kello voi olla jopa fiksumpi kohde panostaa, mikäli rahojaan haluaa materiaan pistää.
-Sivusta
Tuo on toisaalta vähän myytti, että tuollainen "tusinakello" joskus nostaisi arvoaan mitenkään merkittävästi. Ei sellaista sijoitusmielessä kannata ostaa.
Toisaalta parinkymmenen vuoden päästä auto on romuttamolla ja kello vielä raksuttaa. Siinä mielessä on se nyt sentään autoa parempi kestämään ajan hammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ostaa 40t€ auto kun alle kymppitonninkin vekotin ajaa saman asian? Jollekin joku asia on tärkeämpi kuin sama asian jollekulle toiselle, ja on valmis satsaamaan siihen, ja jos on varaa niin mikäs siinä. Jos olet itse kalliin kellon huomannut, eikä työkaveri ole elvistelyt sillä nenäsi edessä ilkkuen köyhyyttäsi, niin mitä ihmeen ongelmaa tässä on. Sä et ymmärrä jotain hankintaa, ja ihan takuulla jopa työpaikallasi on joku joka tarkemmin ajatellen ei ymmärrä jotain sun hankintaasi. Kukin tyylillään.
Eivät ne kyllä ole ihan sama asia. Mutta olet oikeassa, ehkä hän arvostaa siinä kellossa jotain mitä minä en näe.
t.ap
Käytetyn auton arvo laskee ajettaessa ja auton vanhetessa, kun taas kellon arvo voi jopa nousta. Sikäli sijoitusmielessä kello voi olla jopa fiksumpi kohde panostaa, mikäli rahojaan haluaa materiaan pistää.
-Sivusta
Tuo on toisaalta vähän myytti, että tuollainen "tusinakello" joskus nostaisi arvoaan mitenkään merkittävästi. Ei sellaista sijoitusmielessä kannata ostaa.
Toisaalta parinkymmenen vuoden päästä auto on romuttamolla ja kello vielä raksuttaa. Siinä mielessä on se nyt sentään autoa parempi kestämään ajan hammasta.
Niin ymmärrät sanan "voi" merkityksen?Eli voi nousta voi olla nousematta, tuskinpa laskee kuitenkaan, ainakin epätodennäköisemmin kuin 40t auton arvon lasku. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko tarkemmin mistä näitä 15 000 euron Rolexeja saa nykyään parilla tonnilla?
Luksushuutokaupoista, ainakin USAssa, Saksassa, Briteissä ja Ruotsissa.
Minulla on paljon rikkaita ja varakkaita asiakkaita kiinteistöalan työn puolesta, myös ulkomailla ja niillä näkyy nykyään TAGien, Rolexien, Raymond Weilien, Longinessiem, Breitlinkienja Omegojen sijasta Apple-Watchit ranteissa :) Joillakin naisilla se versio joissa Hermesin rannekkeet.
Taisi ap hieman kostua kun tajusi kellon arvon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luksushuutokaupoista, ainakin USAssa, Saksassa, Briteissä ja Ruotsissa.
No ei varmasti saa :D
Vierailija kirjoitti:
Kello sentään näyttää aikaa.
Korut eivät tee yhtään mitään. Miksi kukaan pitäisi ikinä yhtäkään korua?
Kyllä korut tekevät jotain. Parantavat kantajan asemaa sosiaalisessa hierarkiassa, eli ihmiselle kaikista tärkeintä asiaa. Kallis rannekello on myös puhtaasti sitä varten. Ajan voisi näyttää vaikka kirpparilta ostetulla 5€ rannekellolla. Kukaan fiksu ihminen ei kuitenkaan sellaista käytä, koska se laskee käyttäjän sosiaalista asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Kuinka niin et näe? Menit oikein googlaamaan, että minkä hintainen kello on, jotta voisit arvioida kellon käyttäjän varallisuutta. Tulit myös tekemään siitä kellosta tänne keskustelun. Ehket sitten "arvosta" sitä kelloa, mutta joka tapauksessa annat käyttäytymiselläsi todella suuren arvon sille.
Kelloharrastus on ollut paljonkin pinnalla. Itse en kelloa käytä, mutta näen kyllä tietyn viehätyksen kauniissa ja laadukkaassa mekaanisessa kellossa.