Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi et ole kasvissyöjä

papupata
23.05.2018 |

kysyn vaan

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön riistaa siksi, koska minusta on epäeettistä, jos esim peura tai hirvi joutuu karhun raatelemaksi. Viimeistäänkin silloin kun peura tai hirvi elää vanhaksi, eläin kituu, koska ei kykene enää hankkimaan ruokaa itselleen, silloin karhu tai susi syö elävältä ja se on kärsimystä.

Kun ihminen ampuu riistaeläimen, se on kertalaakista henki pois, eikä kitumista, toisin kuin jos karhu tai susi tai ahma käy kimppuun.

Hassua, sulla on aika samanlainen ajatusmaailma mun kanssa. Yritän muuttua kasvissyöjäksi, ja tuomitsen tehotuotannon. Silti jotenkin pystyn hyväksymään eettisen metsästyksen. Siinä tosiaan eläin on saanut elää luonnossa hyvän elämän ja saa (todennäköisesti) nopean kuoleman. Itse miettinyt juuri tuota että peto jos raatelee niin se on kauhein kohtalo ikinä. Siinä myös vähentää tehotuotannon tukemista, kun itse metsästää lihan. :)

Vierailija
42/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään olenkin. Ennen kasvissyönnin aloittamista luulin, että kasvissyönti on vaikeaa ja että vegaanit ovat ärsyttäviä tuputtajia, pidin myös kovasti nakeista, enkä tiennyt, että niille on olemassa tosi lähellä alkuperäistä olevia vegaanivaihtoehtoja, olin maistanut vaan sellaisia pahoja ja jauhoisia. Savulohen jättäminen ruokavaliosta oli myös hankalaa. Siinäpä taisivat olla syyni, en nyt muista että muuta olisi ollut.

Mitä kasvisnakkeja käytät? Haluaisin löytää lähelle lihanmakuisia nakkeja jotta voisin vähentää lihankulutusta.

Näitä:

https://www.foodie.fi/entry/bon-soya-250g-kasvisnakki/4742117001131

Minusta nämä ovat kaikista lähimpänä lihanakkeja, jotkut kasvissyöjät eivät kuulemma näistä välitä juuri sen lihamaisuuden vuoksi. Jossain kastikkeessa esim. menisivät varmaan ihan täydestä sekasyöjällekin. Grillissä ja uunissa muuttuvat vähän hassun näköisiksi. Samalla merkillä on myös grillimakkaroita, mutta niistä en ole tykännyt.

Mahtavaa kiitos! Mä todella haluan löytää korvaavia tuotteita, ja koska rakastan lihantuntua ja makua, on hyvä jos maistuvat lihalle. Aion kokeilla näitä ihan lähipäivinä. :)

Kiva kuulla! Ja mukavaa olla avuksi, toivottavasti nuo ovat mieleesi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolleet eläimet maistuvat herkulliselta ja pidän nautinnoista.

Vierailija
44/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen sekasyöjä. En voi muuttaa perimääni.

Vierailija
45/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on lähes 200 päätä eri ikäisiä nautaeläimiä sekä pieni kanaparvi.

Paskin syy ikinä. Onko teillä koiraa? Syöttekö senkin?

Vierailija
46/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten minulla on sinulle hyviä uutisia! Ihminen nimittäin on ominaisuuksiltaan hyvinkin pitkälle kasvissyöjä.

Vierailija
47/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole hyvä lihantuottaja, miksi kukaan sellaisia kasvattaisi ruoaksi?

Vierailija
48/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole hyvä lihantuottaja, miksi kukaan sellaisia kasvattaisi ruoaksi?

Koira on kuule esim. jossain päin Aasiaa karjaa siinä missä nautakin.

Vierailija
49/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syön myös maitotaloustuotteita ja kananmunia. Kunhan kuopuskin muutta omilleen, luovun niidenkin käytöstä. 

Vierailija
50/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, mutta oikeastaan syön lihaa ehkä kerran kuussa. Kuten tänään ravintolassa pasta Carbonaaraa jossa pekonia. Makkaraa tai leikkeleitä en syö koskaan.

Kun olen poikani luona Israelissa, syödään melkein joka päivä kanaa tai nautaa. Siellä kasvisruuat ja roskien lajittelu ovat utopiaa, vaikka asuvat diplomaattien asuinalueella.

Kotona käy siivooja ja puutarhuri, mutta roskiksia on vain yksi. Pullotkin laitetaan samaan roskikseen.

Vierailija
51/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on hyvää ja täyttävää.

Vierailija
52/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koiria, paimenia ja metsästyskoiria. Ei syödä niitä, koska ei kuulu kulttuuriin ja niillä on muu funktio kuin ravinnoksi päätyminen.

Vierailija
53/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni ja minusta tulisi juuri sellainen itseään jalustalle nostava ja muita haukkuva saarnaaja, niinkuin osa täälläkin kirjoittavista on. Näitä tyyppejä löytyy myös facesta. Joillekin erilaiset trendit ovat vain keino "erottua" massasta ja kuulua johonkin muuhun massaan. Myöskään siksi en liity mihinkään dieettihössötyksiin.

Vierailija
54/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha ja eläinkunnan tuotteet maistuu vain niin hyviltä kasvisten kanssa.

Vierailija
55/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuten olla mutta vaikea löytää kunnollisia korvikkeita lihalle. Nää kauraohrapaputuotteet maistuu ulosteelta ja niihinkin kyllästyy nopeasti. Jos olisi joku hyvä lihan korvike niin en näkisi syytä olla vaihtamatta siihen. 

Kasviksia tulee jonkun verran syötyä vaihtelevasti, niidenkin makuun kyllästyy nopeasti. 

Vierailija
56/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sovi kahvin kanssa,pitää ainakin juustoa olla.Joitain ravintoaineita on vain eläinkunnassa.

Vierailija
57/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten minulla on sinulle hyviä uutisia! Ihminen nimittäin on ominaisuuksiltaan hyvinkin pitkälle kasvissyöjä.

Ai? Miksi ihminen ei sitten pärjää pelkillä kasviksilla ilman lisäravinteita? Missä sijaitsee ihmisen pötsi?

Vierailija
58/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Miksi ihminen ei sitten pärjää pelkillä kasviksilla ilman lisäravinteita? Missä sijaitsee ihmisen pötsi?

Lisäkysymys: Miksi ihmisen hampaisto ei ole kauttaaltaan kasvien jauhamiseen soveltuvia vaan varsinkin etu- ja kulmahampaat ovat samankaltaiset kuin petoeläimillä, lihan raateluun sopivat?

Vierailija
59/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti on epäekologista ja epäterveellistä. Syön niittylihaa, joka on paitsi terveellistä, myös ratkaisu ilmasto-ongelmiin ja ympäristön monimuotoisuuteen.

Vierailija
60/63 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi hankaloittaa syömistäni tarpeettomilla rajoitteilla. Allergia tai muu terveyteen perustuva ruokavalio erikseen, muuten haluan syödä kaikkea.