Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUPAKANTUMPIT, miksi

Vierailija
07.02.2025 |

Heität maahan ? Mä napsautan (luunapilla)  tupakasta sen tulipesän sormin pois, ja laitan tumpin vaikka taskuun, etsien lähintä roskista. 

Minä nuorena olin tyhmä, heitin luontoon tumpit, enkä älynnyt sitäkään että linnutkin niitä saattoi syödä/maistella, ja se myrkky ja ettei maadu tupakantumpit.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä tupakoiva teet ? 

Vierailija
2/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Koiratkin voivat luulla syötäväksi jotain paloja maassa, vaikka osa kai sylkee pois. On roskaa maassa ja juhlijoiden jälkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko aika viisastua ?

Vierailija
4/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan vain tuhkakupin lähellä.

Vierailija
5/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kyllä tumppeja taskuuni haisemaan. Maatuvat ne siellä luonnossakin, ihan kaikkea ei kannata uskoa. 

Vierailija
6/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa en tupruttelua pysty, ellei ole samantyylistä terveellistä tuotetta tarjolla, nikotiinipurukumi taas ilmavaivoja vatsaan kun pitäis purkkaa koko ajan pureskella, tuntuu että tupakoin liikaa, en voi lopettaa, suihkettakin pitäis koko ajan suihkutella.. HUOH

Silti on salainen toive, päästä tupakasta helposti irti, niinpä niin

Vierailija
7/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muilla ?

Vierailija
8/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsis helposti irti, miksi se on niin vaikeeta....

Vierailija
9/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän mitä kaikkea jätettä ihmiset kuten ne eläimetkin aiheuttavat luontoon. Tumpit ovat pieni paha kuitenkin, useasti ne laitetaan tuhkakuppiin tai roskikseen jos niitä olisi. Teitä siivoillaan jne joten järkeä nyt niihin päihin. Eläimetkään eivät niin tyhmiä ole että söisivät ihan mitä tahansa, ainakaan maistelematta. Olen havainnut tosin että varikset tai harakat nokkivat betonilähiössä kyllä kaikenlaista ja heittelevät roskia ympäriinsä aggressiivisesti joten eivät syö kaikkea mutta käytös ihmetyttää. On vaarallisen tuntuista kulkea välillä kun linnut ovat ulos heitettyjen roskien kimpussa, muutaman kerran on lintu lähtenyt vauhdikkaasti minuakin kohti roskiensa luota. 

Vierailija
10/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa en tupruttelua pysty, ellei ole samantyylistä terveellistä tuotetta tarjolla, nikotiinipurukumi taas ilmavaivoja vatsaan kun pitäis purkkaa koko ajan pureskella, tuntuu että tupakoin liikaa, en voi lopettaa, suihkettakin pitäis koko ajan suihkutella.. HUOH

Olen vähentänyt, se onnistuu kun on rauhallinen olo sekä tekemistä. Erilaiset tilanteet vaikuttavat asioihin joskus paljonkin mutta tupakoivien kiusaaminen on järkyttävällä tasolla. En olisi uskonut tulevani tälläiseen maahan.

Vierailija
11/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsis helposti irti, miksi se on niin vaikeeta....

No jos on vaikeampaa päästä niin mieti haluatko edes oikeesti päästä. Vähennä? Kiusanteko vaikuttaa sekä tuo valtavan paljon turhaa häpeää. Joskus täytyy tehdä työtä, ota tämä halusi vakavasti ja lähde työhön, sen mukana voi tulla paljon hyviä asioita sinulle.

Vierailija
12/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat jotka heittää tumpit maahan ovat varmaan suurimpia roskaajia kun lasketaan roskan määrä per henkilö.

Vierailija
13/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta pääsee irti kun ei laita seuraavaa enään suuhun.

Noin yksinkertaista lopulta.

On siinä sitte se henkinen ja fyysinen riippuvuussuhde.Se vaan häätyy käydä läpi itsensä kanssa.

Vierailija
14/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani jopa päiväkodin hiekkalaatikossa oli tupakantumppeja. Laitan vahingon kiertämään.

Vierailija
15/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on ? Heitätkö ?

Vierailija
16/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita kyllä tumppeja taskuuni haisemaan. Maatuvat ne siellä luonnossakin, ihan kaikkea ei kannata uskoa. 

"Maatuvat ne siellä luonnossakin". Kuin tyhmä voi ihminen olla, ne ei todellakaan maadu. Kiitos vaan sinunlaisille ääliöille.

Tupakantumppi ei koskaan maadu tai katoa luontoon, vaan se jää maahan ja hajoaa hitaasti mikromuovihiukkasiksi. Samalla siitä liukenee vaarallisia kemikaaleja, kuten kadmiumia, arsenikkia ja lyijyä. Mikromuovit ja kemikaalit huuhtoutuvat vesistöihin ja jäävät kiertämään ekosysteemiin.

https://rinkiin.fi/2024/07/03/rinki-vs-roskaantuminen-tupakantumppi-on-…

Vierailija
17/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt, se onnistuu kun on rauhallinen olo sekä tekemistä. Erilaiset tilanteet vaikuttavat asioihin joskus paljonkin mutta tupakoivien kiusaaminen on järkyttävällä tasolla. En olisi uskonut tulevani tälläiseen maahan.

Mulla adhd, jota ei tutkita kun olen eläkeläinen, siinä on koko ajan se tupakka mielessä, kun on turhautunut rahahuoliin ym

Vierailija
18/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani jopa päiväkodin hiekkalaatikossa oli tupakantumppeja. Laitan vahingon kiertämään.

Miksi ? Oletko koston enkeli ?

Vierailija
19/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla adhd, jota ei tutkita kun olen eläkeläinen, siinä on koko ajan se tupakka mielessä, kun on turhautunut rahahuoliin ym

Yksityisellä se tutkimus maksais n.2000 e ja pienin eläke,  eläkeläinen(yli 50v) Kun ei ole varaa kuin tupakoida, kyllä tiedän mitä moni ajattelee(varsinkin varakkaat ajattelee ja terveys yltiö optimistit)

Vierailija
20/32 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikäähän mitä kaikkea jätettä ihmiset kuten ne eläimetkin aiheuttavat luontoon. Tumpit ovat pieni paha kuitenkin, useasti ne laitetaan tuhkakuppiin tai roskikseen jos niitä olisi. Teitä siivoillaan jne joten järkeä nyt niihin päihin. Eläimetkään eivät niin tyhmiä ole että söisivät ihan mitä tahansa, ainakaan maistelematta. Olen havainnut tosin että varikset tai harakat nokkivat betonilähiössä kyllä kaikenlaista ja heittelevät roskia ympäriinsä aggressiivisesti joten eivät syö kaikkea mutta käytös ihmetyttää. On vaarallisen tuntuista kulkea välillä kun linnut ovat ulos heitettyjen roskien kimpussa, muutaman kerran on lintu lähtenyt vauhdikkaasti minuakin kohti roskiensa luota. 

ETSINKIN SELLAISEN ROSKIKSEN, JOSSA EI OLE PALJOA ROSKIA, tiedän lintujen penkovan roskiksia