Miksi valkoihoiset haluavat tummemman ihon?
Kesä on täällä, aurinko porottaa, ihmiset halajavat rusketusta pintaan.
Kaikista hupaisimpia ovat nämä Leijona-riipuksilla varustetut isäm maan puollustajat. Kovasti inhotaan somaleita sun muita n**kereitä, mutta sitten grillataan oma iho auringossa mahdollisimman tummaksi! :D
Kommentit (23)
Koska arpinen, selluliittinen ja laikukas ihoni näyttää paremmalta ruskettuneena. Olen kyllä kaukana isäm maam pulustajasta, mutta kärventäkööt he nahkaansa ihan niin paljon kuin haluavat.
En minä ainakaan grillaa ihoani tai täytä sitä musteella. Tosin mä en ole perus-suomalainen ''nationalisti'' juntti vaan enemmän koko euroopan nationalisti jolla roikkuu leijonakorun (afrikkalainen eläin) tilalla risti.
Nämä suomalaiset perus-sakka nationalistit eivät erota italialaista irakilaisesta. Heille kaikki on åhlåmeitä. Sellasen kanssa ei voi tehdä yhteistyötä. Sen takia tuo teidän nationalismi larppaus jää harrastelu asteelle.
Hail vaan sinnekkin!
Hyvänen aika ap, etkö tiedä ettei aurinkoa ottamalla saa muita ns. tummaihoisen ominaisuuksia kuin ihon? Ne kaikki muut piirteet - leveämpi nenä, huulet, kasvojen erilainen muoto - jäävät taatusti saamatta, vaikka kököttäisi paahteessa koko kesän.
Huvittavaa, että etnisistä eroista puhuttaessa nostetaan aina esille vain ihonväri, vaikka se on lopulta hyvin vähäpätöinen asia. Ne muut piirteet ovat paljon olennaisempia. Vai etkö huomaa eroa esimerkiksi afrikkalaisen ja hyvin tumman intialaisen välillä? Jälkimmäinen on kuin kuka tahansa eurooppalainen, iho vain tummempi.
Crusader kirjoitti:
En minä ainakaan grillaa ihoani tai täytä sitä musteella. Tosin mä en ole perus-suomalainen ''nationalisti'' juntti vaan enemmän koko euroopan nationalisti jolla roikkuu leijonakorun (afrikkalainen eläin) tilalla risti.
Nämä suomalaiset perus-sakka nationalistit eivät erota italialaista irakilaisesta. Heille kaikki on åhlåmeitä. Sellasen kanssa ei voi tehdä yhteistyötä. Sen takia tuo teidän nationalismi larppaus jää harrastelu asteelle.
Hail vaan sinnekkin!
En ole leijonakorun käyttäjä, mutta pakko sanoa silti: puhut todella halveksivasti ja rumasti muista ihmisistä. Jos käytät ristiä osoittamassa että olet kristitty, annat kyllä uskostasi epämiellyttävän kuvan.
Rusketus kertoo nykypäivänä siitä, että on varaa matkustaa ulkomaille. Ennen taas kertoi siitä, että olet alaluokkainen ulkotyöntekijä, silloin rusketusta vältettiin.
Itse haluaisin tummemman ihon, koska mua ärsyttää, miten kaikki punoitukset, verisuonet, värierot ja tummat karvot erottuvat niin selkeästi vaalealla iholla. Kainaloita on mahdoton sheivata niin, ettei näytä silti karvaiselta. Haluaisin siis koko ihon värin näyttävän tasaisemmalta. Vaaleaan ihoon on myös vaikea saada "tervettä hohtoa".
En meinaa ruskettua millään. Haluaisin vain lievästi tummemman ihon, en mitään radikaalia muutosta. Olen kokeillut kevyesti päivettäviä voiteita, mutta iho tuli niistä ihan oranssiksi, mikä näytti epäluonnolliselta. Taidan mennä kalpeana (tai vaaleanpunaisena) läpi tämänkin kesän.
D vitskun. Eihän se iholle hyvää tee
Itselläni on melko vaalea (ei kalpea), kullankellertävän sävyinen iho. Pidän itseäni vaaleaihoisena, enkä halua tummempaa ihoa, päinvastoin. Mielestäni hyvin kalpea, lähes lasimainen iho on kaunis.
Valitettavasti rusketun helposti.
Eikö ap tästäkään tajua ettei se riipuskansa ja muutkaan inhoa esim somaleja siksi minkä värisiä somalit ovat vaan siksi miten he täällä käyttäytyvät?
Onhan espanjalaisetkin vaaleita/vaaleanruskeita, mutta eurooppalaisia silti, piirteineen.
Mitä vikaa jos suomalainen ottaa aurinkoa? Näyttää edelleen eurooppalaiselta , vaikka olisi vaaleanruskea iho. Monelle myös sopii todella hyvin tuo ihonsävy. Hyvä lukea myös toi pointti että vaikka meillä ihonväri olisi vähän tummempi, niin edelleen meillä on ne eurooppalaiset piirteet :D
Olen puoliksi suomalainen ja puoliksi jotain tummempaa verta, ja rakastan itselläni kalpeaa ihoa. On siis tummat paksut hiukset, kulmat ja ripset ,mutta ihonsävy vaaleanruskea, mutta käytän vaalentavaa meikkiä kasvoillani. Itse siis tykkään itselläni vaaleudesta, koska se sopii minulle erittäin hyvin ja tuo tummat piirteeni kauniimmin esille joten vältän aurinkoa.
Kaikesta huolimatta, olen huomannut taas vastaavasti että monelle suomalaiselle sopii kevyt rusketus.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika ap, etkö tiedä ettei aurinkoa ottamalla saa muita ns. tummaihoisen ominaisuuksia kuin ihon? Ne kaikki muut piirteet - leveämpi nenä, huulet, kasvojen erilainen muoto - jäävät taatusti saamatta, vaikka kököttäisi paahteessa koko kesän.
Huvittavaa, että etnisistä eroista puhuttaessa nostetaan aina esille vain ihonväri, vaikka se on lopulta hyvin vähäpätöinen asia. Ne muut piirteet ovat paljon olennaisempia. Vai etkö huomaa eroa esimerkiksi afrikkalaisen ja hyvin tumman intialaisen välillä? Jälkimmäinen on kuin kuka tahansa eurooppalainen, iho vain tummempi.
Väitätkö tosissaan että intialaisilla on eurooppalaiset piirteet, vain väri on eri 😂?!
Koska paksut reiteni näyttävät paremmalta hieman ruskettuneina.
Aika paljon on ihmisiä jotka ei ole tyytyväisiä ihonväriinsä. Yks edesmennyt lauloi ei ole väliä oletko musta vai valkoinen ja jätkä vaalensi itseään minkä pystyi.
Onko ihon tarkoituksellinen ruskettaminenkin kulttuurillista omimista? Missä sijaisloukkaantujat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö tosissaan että intialaisilla on eurooppalaiset piirteet, vain väri on eri 😂?!
En ole kelle vastasit , mutta jotkut intialaiset ovat hyvin eurooppapiirteisiä, jotkut taas vähemmän. Jotkut ovat todella vaaleita ja jotkut todella tummia.
Miksi en haluaisi? Ei minusta mustaa tule.
Minulle tulee kaunis vaaleanruskeansävyinen iho, mikä näyttää todella kauniilta.
Minulla iho ruskettuu, vaikka nyt en erikoisesti aurinkoa otakaan. Ihan normaalissa ulkoilussa päivettyy sellaiseksi kullanruskeaksi. Suomen auringossa ihoni ei ikinä pala, toki käytän kevyitä aurinkosuojavoiteita, kasvoilla sk 15, muualla sk 30. Sormiin ja kämmeneen tulee aina hauska raja, yläpuoli ruskettuu hyvin, kämmenpuoli ei lainkaan.
Mä ainakin pysyttelen varjossa, en halua miksikään rusinaksi