Tekeekö kukaan enää voileipiä iltapalaksi perheelle
lapsuudessa niin tehtiin ja teen niin kotonani nyt. Lasten kaverit tykkäävät ja sanovat ettei heillä koskaan tehdä.
Ihan keitettyjä kananmunia ja majoneesia.
Salattia, metwurstia ja paprikaa.
Lauantaimakkaraa.
Kommentit (93)
Meillä on aika useinkin. Eikö leipä ja esim. hedelmät ole aika yleinen iltapala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei syödä tuollaista ruokaa, eikä syöty myöskään lapsuudenkodissani.
Ylipainoisia meidän suvussa ei ole.Meillä syödään, ei myöskään olla ylipainoisia.
. Meillä käy naapurin luona niin säästyy rahat ja paino on normaali.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee itse omat leipänsä tai katsoo, kun muut syövät.
meillä minee niin että ne jotka tekee leivät katsoo niitä jotka siivoaa jäljet.
eli voi valita laittaako sapuskaa vaikko siivoaa ruonjälkeen keittiössä osat ovat aina jakautuneet luonnostaan.
Tein äsken lapselle.
Mies teki itselleen, en ole hänen äitinsä. Hän tekee myös omille lapsilleen, en ole heidänkään äitinsä.
Järkyttävästi tyhjiä kaloreita ja ylipäänsä iltaisin syöminen on täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Tein äsken lapselle.
Mies teki itselleen, en ole hänen äitinsä. Hän tekee myös omille lapsilleen, en ole heidänkään äitinsä.
Aika hankalaa, että molemmat puolisot tekevät vain omille lapsilleen. Entä, jos toinen ei ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tein äsken lapselle.
Just.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään aina voileipää iltapalaksi. Päälle laitetaan vaan margariinia, ei muuta.
Se ei ole voileipä jos siinä ei ole voita.
Kun olin pieni, söin aina iltapalaksi vanhaa kunnon juureen tehtyä ruisleipää. Päällä voita, meetwurstia, kurkkua ja tomaattia. Joskus juustoa. Ai että oli hyvääää! Nykyään en itse syö tuollaisia ruisleipiä enää kuin kesälomareissussa tai mökillä. En valitettavasti voi syödä, sillä näin yli nelikymppisenä en saa painoa muuten pysymään vitosella alkavana :( Joskus syön siemenpaahtoleipää avocadolla, mutta vain noin kerran/kk. Mieheni ei myöskään syö leipää.
Lapseni kyllä syö iltapalaksi voileipiä. Hän pitää kauraleivästä juustolla.
Pakko kyllä tässä joku kerta tehdä koko perheelle voileipiä monilla eri päällysteillä, on ne kyllä niin herkkua!
Vierailija kirjoitti:
Ei iltapalaksi, mutta välipalaksi kyllä. Meillä ei syödä iltapalaa lainkaan. Aikoinaan mietimme, tarjotaanko lapsille päivällinen "perinteiseen suomalaiseen" päivällisaikaan klo 17 vain toisen vanhemman kanssa vai syödäänkö päivällinen koko perhe yhdessä klo 19. Valitsimme jälkimmäisen.
Meillä on myös näinpäin, ja kyllä tätä jaksetaan kummastella. Mun mielestä paljon kivempi ratkaisu. Itse ei tarvitse heti töistä tultuani ruveta kokkaamaan, isompi lapsi neljänä päivänä viikossa harkoissa kuitenkin tuohon aikaan, pienempää lasta ei tarvitse pyytää kotiin kesken hyvien leikkien, ja syödään sitten koko perhe yleensä klo 19 aikaan.
Meillä ei syödä iltapalaa. Mies taitaa aamuisin syödä leipää kahvin kanssa, itse en ole vuosiin syönyt. Lapset tekee joskus leipiä välipalaksi.
Kyllä vain ! Vaalean leivän päälle lapsille lauantaimakkaraa ja kurkkua, meille miehen kanssa kurkkua aromisuolalla <3 Kyytipojaksi aikuisilla tee ja lapsilla kaakao. Ihana lapsuusnostalgia josta voi nauttia oman perheen kanssa :)
Meillä tarjolla on vaaleaa ja tummaa leipää sekä erilaisia päällysteitä joista saa itse valita ( juustoa, leikkeitä, kurkkua, tomaattia, paprikaa, pestoa).
Lämpimät voileivät ! Teemme niitä pari kertaa kuussa iltapalaksi, lapset ovat aina ihan innoissaan ja pelti tyhjenee silmänräpäyksessä .D
Paahtoleipää/kauraleipää, juustoraastetta, tonnikalaa/kinkkua ja ketsuppia. Tosi kasaria ja epäterveellistä mutta ah niin hyvää <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein äsken lapselle.
Mies teki itselleen, en ole hänen äitinsä. Hän tekee myös omille lapsilleen, en ole heidänkään äitinsä.Aika hankalaa, että molemmat puolisot tekevät vain omille lapsilleen. Entä, jos toinen ei ole kotona.
Mies on aina kotona, kun hänen lapsensa ovat meillä. Hän hoitaa heidät yksin tottakai, eivät ole minun lapsiani.
Minä olen aina kotona hoitamassa oman lapseni ruuat. Se ei kuulu miehelleni mitenkään.
Lisäksi meillä on miehrn kanssa täysin erilliset rahat ja ruuat. Kumpikin ostaa ja kokkaa omat ja omien lastensa ruuat.
Tämä kaikki toimii. Saman katon alla on yksi pysyvä äiti-lspsi-suhde, harvemmin ilmenevä isä-lapsi-suhde ja pysyvä aikuinen nais-mies-suhde, joka perustuu seksiin.
Tämä on ihan loistava tasa-arvoinen aikuinen suhde. Meillä ei siis ole perheenäiti-perheenisä-suhdetta ollenkaan. En näe miestäni "isukkina" eikä hän minua '"mammana".
Suosittelen todellakin uusperheisiin!
Mä tolvana luulin, että suunnilleen kaikki syö voileipiä. Kauppojen leipähyllyjen valikoimasta päättelin.