Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyytymätön psyk.testien lopputulokseen

Vierailija
23.05.2018 |

Hei. Osallistuin psykologisiin soveltuvuuskokeisiin aiemmin keväällä ja sain tänään kirjeitse tiedon, etten ole soveltuva alalle. Minun mielestäni joitakin vastauksiani on tulkittu väärin ja niiden perusteella tehty tuo johtopäätös. Onko tuota testiä mahdollista arvioida uudelleen?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitin tänään tuonne, josta sain kirjeen, niin yhteyshenkilö sanoi, että he ovat saaneet psyk.keskukselta vain pistemäärän, ei muuta tietoa. Sitten hän sanoi, että voin kysyä lisätietoja sieltä. Sanoi myös, että voin pyytää oikaisua 14 pv:n sisällä, mutta ei siitä sen enempää. 

Vierailija
122/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan perusteluja psyk.keskuksesta. Kun soitin sinne tänään, minulle sanottiin, että voin kirjallisen perustelun jälkeen myös jutella minua haastatelleen psykologin kanssa. Tekisitkö sen? Muuttaako se mitään? 

Entä sitten oikaisupyyntö? Kannattaako yrittää?

Sinun voisi kannattaa jutella psykologin kanssa, koska selvästi asia vaivaa sinua ja voit saada seuraavaa kertaa varten hyödyllistä tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muut tekisitte? 

Minulta meni seuraavaksi 2 vuodeksi mahdollisuus osallistua kokeisiin. 😢

Vierailija
124/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan perusteluja psyk.keskuksesta. Kun soitin sinne tänään, minulle sanottiin, että voin kirjallisen perustelun jälkeen myös jutella minua haastatelleen psykologin kanssa. Tekisitkö sen? Muuttaako se mitään? 

Entä sitten oikaisupyyntö? Kannattaako yrittää?

Sinun voisi kannattaa jutella psykologin kanssa, koska selvästi asia vaivaa sinua ja voit saada seuraavaa kertaa varten hyödyllistä tietoa.

Niin. 😢

Vierailija
125/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetän kirjallisen pyynnön tuonne psyk.keskukseen ja aion tehdä hakemaani paikkaan myös oikaisupyynnön, vaikka en tiedä vaikuttaako se mitään. 

Tässä on tapahtunut todella paha virhe. Minut on tulkittu muutaman väärin ymmärretyn kohdan perusteella sopimattomaksi ja se on pilannut mahdollisuuteni saada paikka. 

Tuonne piti olla kielitaitoinen. Sain englannista ja ruotsista täydet pisteet!! Lisäksi olen fyysisesti hyväkuntoinen ja vaatteet sopivat päälle! Ja vaikka mitä muuta mitä tuonne tarvitaan.

Vaatteet sopivat päälle? Ja osaat ruotsia? Miten kummassa ne liittyy psykologisiin testeihin? Et taida olla ihan kartalla asioista...

Niitä testattiin toisissa osakokeissa. Psykologin kanssa keskusteltiin myös kielitaidosta ja fyysisestä kunnosta.

Kukaan psykologi ei kyllä koskaan testaa vaatteiden sopimista päälle :D . Olet tainnut nyt erehtyä jostain.

Niitä testattiin toisen hlön kanssa... Samoin kielikokeet. Ruotsin kokeen suullisen jälkeen sain palautteen "tosi hyvä".

Tämän aloituksen täytyy olla provo. Ei millään alalla testata sopiiko vaatteet päälle :D . Mitkä vaatteet edes? 

Tämä oli sellainen, jossa piti sovittaa monia vaatteita. Minulla menee pienet koot päälle. Siellä oli paljon ihmisiä, joille ei mahtunut edes isot koot. Sitten mitattiin mittanauhalla vyötärön ympäryksiä...

Vaikutat mulkulta. Testit on menneet nappiin. Ei niitä pureta sen vuoksi, että joku on mielestään täysin sopiva.

Vierailija
126/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten arvioisitte, onko oikaisupyynnön tekemisellä mitään vaikutusta?

Vierailija
127/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa arvioida mutta jos on valitusmahdollisuus, niin voithan valittaa jos koet edelleen keskusteltuasi psykologin kanssa tarvetta tehdä oikaisun.

Vierailija
128/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa arvioida mutta jos on valitusmahdollisuus, niin voithan valittaa jos koet edelleen keskusteltuasi psykologin kanssa tarvetta tehdä oikaisun.

Niin. Odotan ensin kirjallisia perusteluita. Katson sitten soitanko sinne ja pyydän saada keskustella kokeissa olleen psykologin kanssa. Minulla on sellainen käsitys, että jännittäminen haastattelun aikana ja sitten ne muutamat kohdat vaikuttivat paljon. Mutta odotan vielä kirjallisia perusteluita ja mahd. keskustelua. 

Vierailija
129/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tosi paljon, etten voi osallistua 2 vuoteen tuon takia. 😢 

Vierailija
130/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa, että mitä nämä väärin tulkitut vastauksesi ovat?

Minäpä kerron. 

Lauseen täydennystehtävässä kävi ilmi, että olen väsynyt. 

Tästä keskusteltiin. Sanoin, että olen väsynyt, koska kokeet jännittivät enkä saanut nukuttua edellisenä yönä samalla lailla kuin yleensä. 

Sitten selvisi, että olen perehtynyt mm. poliisi ja oikeusasioihin raiskausjutun takia. Sanoin, että siitä on monta vuotta eikä se vaivaa minua. 

Valitettavasti ihan kyökkipsykokogikin huomaa, että sinulla ei oikein ole sosiaalista pelisilmää. Sen merkitys on yleensä kaikkein painavin näissä haastatteluissa, ja sillä pystyy kompensoimaan monia tietotaidollisia puutteita (nimimerkillä puhumalla opiskelemaan ja työelämään :D ). Vaikka suoruus ja rehellisyys ovat hienoja ominaisuuksia, on tällaisissa työhön liittyvissä haastattelutilanteissa pidettävä ystävällinen ja positiivinen linjaus. Väsymystä ja jännittyneisyyttä ei kannata tuoda esiin (toki haastattelussa voi vaikka hymyillen small talk -hengessä sanoa, että "tämä on minulle tärkeä ja jännittävä päivä"). On törkeää että sulla on itsellä mielessä, mitö ominaisuuksia haetaan ja pidät sen oman linjauksesi koko haastattelun ajan, että anna johdatella negatiivisiin tai liian henkilökohtaisiin aiheisiin (sitä nimittäin psykologi saattaa ihan tietoisesti testata).

Vierailija
131/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 😢

Vierailija
132/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa, että mitä nämä väärin tulkitut vastauksesi ovat?

Minäpä kerron. 

Lauseen täydennystehtävässä kävi ilmi, että olen väsynyt. 

Tästä keskusteltiin. Sanoin, että olen väsynyt, koska kokeet jännittivät enkä saanut nukuttua edellisenä yönä samalla lailla kuin yleensä. 

Sitten selvisi, että olen perehtynyt mm. poliisi ja oikeusasioihin raiskausjutun takia. Sanoin, että siitä on monta vuotta eikä se vaivaa minua. 

Valitettavasti ihan kyökkipsykokogikin huomaa, että sinulla ei oikein ole sosiaalista pelisilmää. Sen merkitys on yleensä kaikkein painavin näissä haastatteluissa, ja sillä pystyy kompensoimaan monia tietotaidollisia puutteita (nimimerkillä puhumalla opiskelemaan ja työelämään :D ). Vaikka suoruus ja rehellisyys ovat hienoja ominaisuuksia, on tällaisissa työhön liittyvissä haastattelutilanteissa pidettävä ystävällinen ja positiivinen linjaus. Väsymystä ja jännittyneisyyttä ei kannata tuoda esiin (toki haastattelussa voi vaikka hymyillen small talk -hengessä sanoa, että "tämä on minulle tärkeä ja jännittävä päivä"). On törkeää että sulla on itsellä mielessä, mitö ominaisuuksia haetaan ja pidät sen oman linjauksesi koko haastattelun ajan, että anna johdatella negatiivisiin tai liian henkilökohtaisiin aiheisiin (sitä nimittäin psykologi saattaa ihan tietoisesti testata).

Anteeksi kirj virheet (surkea tabletti)! Siis on TÄRKEÄÄ eikä törkeää

Vierailija
133/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä tehtävissä, joissa piti jatkaa lauseita, oli vain vähän aikaa kirjoittaa. Kai menin jotekin lukkoon siinä ja kirjoitin, että väsyttää. 😢 Olisi ollut parempi vaikka jättää tyhjäksi! Kaikkiin ei ollut pakko vastata, jos ei keksinyt/ehtinyt.

Vierailija
134/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se psykologin haastattelu on ollut erillinen kokonaisuus kokeessa. siihen ei ole vaikuttanut muut osiot, sopivat vaatteet ja mitä niitä oli. se että kyseessä oli _psykologin_ haastattelu, tekee siihen oman hämynsä, sillä ihmisillä on ajatus että psykologille voi puhua avoimesti ja luottamuksellisesti. Pääsykokeissa tilanne on kuitenkin sama, kuin työhaastattelussa tulevan pomon kanssa. Et kertoisi pomolle oikeusprosesseista, raiskauksista tai muista vahvasti henkilökohtaisista asioista, et vaikka hän kysyisi jotain mikä voisi johtaa asian kertomiseen. Koska kerroit arkaluontoisia asioita itsestäsi, sait varmasti merkinnän psyykkisestä haavoittuvuudesta, sosiaalisen pelisilmän puutteesta, tai jotain sinne päin. 

Vierailija
135/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä tehtävissä, joissa piti jatkaa lauseita, oli vain vähän aikaa kirjoittaa. Kai menin jotekin lukkoon siinä ja kirjoitin, että väsyttää. 😢 Olisi ollut parempi vaikka jättää tyhjäksi! Kaikkiin ei ollut pakko vastata, jos ei keksinyt/ehtinyt.

Voih mulle tuli nyt ihan paha mieli sun puolesta

Vierailija
136/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n psyykkeestä kertoo jotain se että hän on saanu ongelmastaan kahdeksan sivuisen ketjun aikaan vauvapalstalle...

Kaksi ketjua, joihin hän on itse kirjoittanut yli puolet vastauksista.

Yli puolet vastauksista ja silti ei ole keksinyt niihin kuin pari hassua lausetta, joita jankuttaa. Montako kertaa mainittu, että kahteen vuoteen ei nyt voi hakea?

Vierailija
137/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän kirjallisen pyynnön tuonne psyk.keskukseen ja aion tehdä hakemaani paikkaan myös oikaisupyynnön, vaikka en tiedä vaikuttaako se mitään. 

Tässä on tapahtunut todella paha virhe. Minut on tulkittu muutaman väärin ymmärretyn kohdan perusteella sopimattomaksi ja se on pilannut mahdollisuuteni saada paikka. 

Tuonne piti olla kielitaitoinen. Sain englannista ja ruotsista täydet pisteet!! Lisäksi olen fyysisesti hyväkuntoinen ja vaatteet sopivat päälle! Ja vaikka mitä muuta mitä tuonne tarvitaan.

Jos kyseessä AMK, ole yhteydessä myös oppilaitoksen opintosihteeriin. Sähköpostitse ja puhelimitse kannattaa kertoa, että olet valmis ottamaan paikan vastaan jos tulee peruutuksia. Tätä oikeasti käytetään joillakin aloilla. Voit kysyä samalla myös ongelmastasi.

Vierailija
138/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keksisi jotain muuta alaa, joka kiinnostaisi? Vaikka sairaanhoitaja? Ei se lähihoitaja välttämättä niin hohdokas ammatti ole.

Vierailija
139/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksisi jotain muuta alaa, joka kiinnostaisi? Vaikka sairaanhoitaja? Ei se lähihoitaja välttämättä niin hohdokas ammatti ole.

Jos ei pääse lähihoitajaksi, niin ei silloin ole mitään mahkuja päästä sh

Vierailija
140/141 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko muuten udella, minkä ikäinen olet? Ja ymmärsinkö oikein, että olet joutunut itse siis raiskauksen uhriksi? Sen kuittaaminen psykologille sanoilla "ei se enää haittaa" kuulostaa hiukan epäkypsältä. Raiskaus on tosi iso asia ja merkittävä trauma ja on ihan ok myöntää, että vaikka siitä selviää niin jättäähän se jälkensä. Toki ensikerralla pidät sitten tiukemmin kiinni keskustelun rajoista.