Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa vauvan pään kiinnittyminen?

Vierailija
23.05.2018 |

Mihin se oikein kiinnittyy ja miksi? Jääkö siitä joku jälki vauvan päähän? Ja miten se sitten irtoaa siitä mihin se on kiinnittynyt? Voiko kiinnittymisen jotenkin tuntea tai tunnistaa itse?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vau.fi/synnytys/synnytyksen-kaynnistyminen/vauvan-paan-kiin…

Ei jää mitään jälkiä. Siihen tässä artikkelissa ei vastata, mutta minä vastaan. 

Vierailija
2/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle. Pään laskeutumisen ymmärrän. Mutta en käsitä miksi sitä sanotaan kiinnittymiseksi. Koska siis näköjään pää ei kiinnity mihinkään, laskeutuu alas lantioon vain. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle. Pään laskeutumisen ymmärrän. Mutta en käsitä miksi sitä sanotaan kiinnittymiseksi. Koska siis näköjään pää ei kiinnity mihinkään, laskeutuu alas lantioon vain. Ap.

Ehkä siksi, että vauva ei sitten enää muuta asentoaan (esim. käänny toisinpäin).

Vierailija
4/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se oikein kiinnittyy ja miksi? Jääkö siitä joku jälki vauvan päähän? Ja miten se sitten irtoaa siitä mihin se on kiinnittynyt? Voiko kiinnittymisen jotenkin tuntea tai tunnistaa itse?

Hohhoijjjjaaa,uusavutomuus jne. Vois sanoa, että KVG, mutta anti olla.

Joo se vauvan pää on kuin mutteri, se kiertyy kuin jengoilleen sinne sun synnytyskanavaan siinä vaiheessa kun on kääntynyt kuuppa alaspäin kohdussa ja alkaa tehdä lähtölaskentaa siellä syntymän hetkeen saakka, aiheuttaen sulle viiltäviä pirullisia liitosipuja, lonkan paukahduksia, peräpukamia, paineen tunnetta peräsuoleen, kaikkia kivoja pikku juttusia.  Viimeiset viikot kävelet kuin ankka jalat levällään, koska ne lonkat. Kun hetki on koittanut, kätilö isoilla kourillaan tunnustelee sun revassa onko kohdunsuu sen klassiset 10cm auki, ja jos on, alkaa pyörittää vauvan päätä kuin mutteria jengoiltaan jotta vauvaa irtoaa sieltä kiinityskohdasta ja pääsee syntymään.

Vierailija
5/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittymisestä puhutaan kai siksi, että pää on jo niin alhaalla ja ahtaasti, ettei siinä enää hölsky eikä vauva pääse kääntymään perätilaan. Tavallaan siis kiinnittynyt.

Vierailija
6/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei tällaista kiinnittymisä tapahdu ollenkaan. Mulla ei tapahtunut, vauvan pää oli ylöspäin ja jalat alas kun synnytys käynnistyi. Myöskin jos esimerkiksi synnytys alkaa ennenaikaisesti niin pää ei välttämättä ole kiinnittynyt vaikka alaspäin olisikin.

Vierailija
7/7 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystarinoita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjjjaaa,uusavutomuus jne. Vois sanoa, että KVG, mutta anti olla.

Joo se vauvan pää on kuin mutteri, se kiertyy kuin jengoilleen sinne sun synnytyskanavaan siinä vaiheessa kun on kääntynyt kuuppa alaspäin kohdussa ja alkaa tehdä lähtölaskentaa siellä syntymän hetkeen saakka, aiheuttaen sulle viiltäviä pirullisia liitosipuja, lonkan paukahduksia, peräpukamia, paineen tunnetta peräsuoleen, kaikkia kivoja pikku juttusia.  Viimeiset viikot kävelet kuin ankka jalat levällään, koska ne lonkat. Kun hetki on koittanut, kätilö isoilla kourillaan tunnustelee sun revassa onko kohdunsuu sen klassiset 10cm auki, ja jos on, alkaa pyörittää vauvan päätä kuin mutteria jengoiltaan jotta vauvaa irtoaa sieltä kiinityskohdasta ja pääsee syntymään.

Tiedätkö, vaikka moni ajattelee, että netissä riehuminen helpottaa oloa, mutta ei se helpota, ihan tutkitusti. Se vain pahentaa oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä