Tyytymätön psyk.testien lopputulokseen
Hei. Osallistuin psykologisiin soveltuvuuskokeisiin aiemmin keväällä ja sain tänään kirjeitse tiedon, etten ole soveltuva alalle. Minun mielestäni joitakin vastauksiani on tulkittu väärin ja niiden perusteella tehty tuo johtopäätös. Onko tuota testiä mahdollista arvioida uudelleen?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa, että mitä nämä väärin tulkitut vastauksesi ovat?
Minäpä kerron.
Lauseen täydennystehtävässä kävi ilmi, että olen väsynyt.
Tästä keskusteltiin. Sanoin, että olen väsynyt, koska kokeet jännittivät enkä saanut nukuttua edellisenä yönä samalla lailla kuin yleensä.
Sitten selvisi, että olen perehtynyt mm. poliisi ja oikeusasioihin raiskausjutun takia. Sanoin, että siitä on monta vuotta eikä se vaivaa minua.
Aion tehdä niin, että lähetän pyynnön psyk.keskukseen ja kysyn perusteluja.
Aion myös tehdä oikaisupyynnön tuonne, jonne hain ja kirjoitan pitkän kirjeen.
Eikö niin?
Näin ulkopuolisena ja vain kommenttejasi lukeneena, tuollainen valitusrumba siksi, ettet tullut valituksi kouluun, johon todennäköisesti oli paljon muitakin hakijoita, kuulostaa hyvin epätoivoiselta ja lisäksi siltä, ettet mahdollisesti osaa oikein käsitellä pettymyksiä? Mitä jos kaikesta valittamisesta ei ole mitään hyötyä?
Tässä haussa tuo psykologi pystyi valitsemaan ketkä pääsee ja ketkä ei. Se pystyi antamaan joillekin niin huonot pisteet, ettei voi hakea seuraavaan kahteen vuoteen!
Käyttääköhän noi jotain briggs mayers testiä, joilla selvittää ihmistyypin. Kyllä ne jotain suuntaa antavat.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääköhän noi jotain briggs mayers testiä, joilla selvittää ihmistyypin. Kyllä ne jotain suuntaa antavat.
Tässä ei puhuttu mitään siitä.
Entä jos sillä oli ihan syynsä todeta, että et sovellu alalle?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä kuulla mitkä ne ovat.
Vastaa nyt tuohon vaatteiden sovitteluun! Nyt näen mielessäni vaan ne iltapäivälehtien otsikot, kun 16v hakijoilta on mittailtu vyötärön ja reisien ympäryksiä ja sen perusteella valittu ketkä pääsee sisään ja ketkä ei :D
Kokeisiin kuului myös opettajien haastattelu ja siinä oli testejä. Minusta ne menivät hyvin. Yksi testi oli sellainen, joka liittyi ihan suoraan työhön ja se meni hyvin. Opettajien haastattelua ei arvostella. Kysyin sitä kun soitin tuolle yhteyshenkilölle, joka lähetti kirjeen. Se ei vaikuta psyk.testiin, eikä muihinkaan osatesteihin. En oikein tiedä miksei.. Mitä järkeä sitä oli sitten edes tehdä?
Kerrot olleesi jonkun opiskelualan pääsykokeissa, jossa joukolla soviteltiin erilaisia vaatteita että mahtuvatko ne päälle, joukolla mitattiin vyötärönympäryksiä, sitten jonkun henkilön kanssa puhuttiin ruotsia ja englantia ja sitten psykologi kyseli tietämystäsi erilaisista viranomaisista. Kuulostaa kyllä todella oudolle. Oletko varma, että et nähnyt unta?
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt tuohon vaatteiden sovitteluun! Nyt näen mielessäni vaan ne iltapäivälehtien otsikot, kun 16v hakijoilta on mittailtu vyötärön ja reisien ympäryksiä ja sen perusteella valittu ketkä pääsee sisään ja ketkä ei :D
Muotialalle.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot olleesi jonkun opiskelualan pääsykokeissa, jossa joukolla soviteltiin erilaisia vaatteita että mahtuvatko ne päälle, joukolla mitattiin vyötärönympäryksiä, sitten jonkun henkilön kanssa puhuttiin ruotsia ja englantia ja sitten psykologi kyseli tietämystäsi erilaisista viranomaisista. Kuulostaa kyllä todella oudolle. Oletko varma, että et nähnyt unta?
Kyllä olen. :) Siinä oli monenlaisia kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuo vaatteiden sovittelu herätti nyt suuren uteliaisuuden. Millaisia vaatteita ne oli? Erilaisia kesähameita ja talvitakkeja? Vai naisten ja miesten vaatteita? Vai jotain univormuja? Jotain rooliasuja? Ja kuka mittasi vyötärön? Terkkari? Tehtiinkö se muiden nähden?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa tätä ei edes käytetty, mutta Myers-Briggs -testille ei ole myöskään mitään tieteellisiä perusteita.
t. tutkija
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kaikista muista osatesteistä täydet/lähes täydet. Ristiriitaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muotialalle.
Ei muotiala ole mikään koulutusala. Onko ap osallistunut johonkin "suomen huippumalli" -tv-formaatin karsintoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa tätä ei edes käytetty, mutta Myers-Briggs -testille ei ole myöskään mitään tieteellisiä perusteita.
t. tutkija
Psykologit ei käytä Myers-Briggsiä, koska sen tiedetään olevan huuhaata. Sitä käyttää erilaiset kauppatieteilijät ja kasvatustietielijät, jotka sanovat tekevänsä "psykologisia" soveltuvuustestejä.
Onko psyk.testin tulokseen mahdollista vaikuttaa?