Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?
Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?
Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?
Kommentit (342)
Pieniä voileipiä eri täytteillä, täytettyjä tuulihattuja, ei tosiaan mitään voileipäkakkuja. Ovat aivan kamalia. Suklainen kuivakakku, ässiä ja ylioppilaita tottakai. Makeaksi pienet leivokset, esim. kahdella eri täytteellä.
Onpa lusikkaleivätkin suosittuja!
Jos oikeen ruokaruoka ois niin lihakeitto tai karjalanpaisti/perunat TAI jos rennonrennot juhlat niin jotain perunasalaattia ja grillattavia pihviä, täytettyjä herkkusieniä jne muuten
Voileipäkakkua kinkku ja lohi
Suolaista kasvispiirakkaa esim juusto tai fetapinaatti jne
Raikasta salaattia ilman lihaa tai hieman ruokaisampi pastasalaatti tai lohinuudelisalaatti
Riisipiirakkaa ja munavoita
Mansikka kermakakku, tai kinuski
Raikas juustokakku
Hedelmäsalaattia/ hedelmiä
Vettä, omatekemää mehua tai alkoholitonta boolia.
Kahvia / teetä
Vierailija kirjoitti:
Pieniä voileipiä eri täytteillä, täytettyjä tuulihattuja, ei tosiaan mitään voileipäkakkuja. Ovat aivan kamalia. Suklainen kuivakakku, ässiä ja ylioppilaita tottakai. Makeaksi pienet leivokset, esim. kahdella eri täytteellä.
Ei mitään voileipiä, halvanoloisia
Hassua, miten jotkut dissaavat voileipäkakkuja. Ovat nimittäin todella trendikkäitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään voileipiä, halvanoloisia
Lapsivieraat tykkää ja voileivistä pystyy tekemään näyttävän näköisiä, jos vain viitsii vähän nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi kiva tietää. Meillä varattuna voileipäkakut (kala ja kinkku) sekä täytekku. Muuten lyö tyhjää ja viikko aikaa.
Muistathan myös jonkun suolaisen kasvisvaihtoehdon? :) Sitä voivat syödä kaikki, mutta vegelle jää pelkkien kala- ja kinkkuvaihtoehtojen keskellä lähinnä orpo olo (ja nälkä).
Suolaista piirakkaa TAI voileipäkakkua, juustokakkua, ja jos on itsetehtyjä pikkuleipiä niin niitä.
Kermakakku ei yleensä kesäjuhlissa minulle maistu, hyydytetty juustokakku on raikkaampaa.
Voileivät on paljon parempia kuin ällöt voileipäkakut ! Moni ei tykkää niistä majoneesi ,tahna mössö kakuista yhtään. En ymmärrä miksi ne muka ovat jotenkin hienoja. Voileivät, suolainen piirakka ovat varmasti enempi monen muunkin mieleen. Leivät leipinä, kakut erikseen!
Voileipäkakku on se väsyneistä väsynein vaihtoehto juhlaruuaksi. Tehkää vaikka ruokaisa salaatti tai valikoima sellaisia.
Jos haluat loistaa ja saada kehuja, valmista itse. Valmiina ostettua voileipäkakkua ei kehu kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä alkuun ja sitten 200g häämakaronilaatikkoa. Sen jälkeen sitten voisi olla joku wt-kermakakku vaikka kaupan hillosta
Olin juuri tulossa sanomaan, että haluan raikkaita voileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku on oltava! Menin yksiin ylioppilasjuhliin 2011, joissa voileipäkakkua ei ollut ja pahoitin mieleni täysin. Olivat paskimmat juhat, joissa olen ikinä käynyt.
Mun yo-juhlissa ei ollut, vuosi 2012. Mielestäni voileipäkakut on vastenmielisiä. Meillä oli suolaisia piirakoita
On voileipäkakkuja ja voileipäkakkuja, jos sitä ei osaa tehdä, sitä ei kannata sitten tehdä. Hyvänmakuinen voileipakakku on edellisenä päivänä kunnolla kostutettu. Välissä pitää olla runsaasti täytettä ja makua.
Rakastan voileipakakkua, mutta tänäkin kesänä olin häissä, joissa se oli kuivaa ja pahanmakuista. En edes saanut selvää mitä siellä välissä oli mutta taisi olla ainakin maksamakkaraa. Se oli myös väritön ja jotenkin karvaan makuinen. Ja oli siis pitopalvelun kakku. Kaikki ei vaan osaa sitä tehdä.
Lohikeittoa ja ruisleipää jonka päälle voita! Lasi maitoa.
Kalasta voileipäkakkua, hyvän leipomon mansikka- tai vadelmakermakakkua, macaroneja. Näillä pärjäisin.
Ei itse tuhrattuja täytekakkuja ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mennään tänä vuonna tyttären itse valitsemalla menulla, mielestäni hyvä ja näitä toivoisin muidenkin juhliin.
-mansikkakermakakku
-mustikkapiirakka ja lohipiirakka
-pasteijoita
-hedelmäsalaatti sekä kanasalaatti
-kuohuviiniä
-valko-ja punaviiniä
-boolia ( tytön ystäville lähinnä tarkoitettu)
-kahvia, teetä, mehua ja kivennäisvettä muutamassa eri maussa.
Todella hyvä tarjoilu, maistuisi mulle!
Ainoa toive olisi kivennäisvesi ilman mitään makuja.
Hyviä juhlia!
Täytekakku kinuskilla tai tuoreilla marjoilla
Suklaakakku
Lusikkaleivät
Juustosarvet
Kala- ja kasvistäytteistä suolaista, kuten ruisnapit ja rieskarullat
Hyvää salaattia, suolaista piirakkaa ( esim feta, lohi) kakkua. Mansikka kinuski tai prinsessa.