Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivusto pakottaa hyväksymään evästeet

Vierailija
22.05.2018 |

Sanoma Oy näköjään pakottaa hyväksymään evästeet ennenkuin pääsee katsomaan lehtien nettisivuja. Missä voin nyt käydä perumassa hyväksymiseni jonka klikkasin vahingossa? En halua että minua väijytään "mainontatarkoituksessa". Saati missään muussa tarkoituksessa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistat historian selaimesta aina kun lopetat.

Vierailija
2/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla pakottaa hyväksymään evästeet? Mikset poista niitä käytöstä kokonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää.

Vierailija
4/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on murheet taas...

Vierailija
5/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pakota hyväksymään. Itse kokeilin äsken ja tänne pääsee aivan hyvin kun evästeet on kielletty.

Vierailija
6/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pakota hyväksymään. Itse kokeilin äsken ja tänne pääsee aivan hyvin kun evästeet on kielletty.

Joo mutta kun se ei antanut muuta vaihtoehtoa kuin "kyllä". Ja mulla ei ole evästeet päällä. Johtuuko siitä että käytän puhelinta enkä tietsikkaa? Se ei kysellyt mitään.

Vierailija
7/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kun se ei antanut muuta vaihtoehtoa kuin "kyllä". Ja mulla ei ole evästeet päällä. Johtuuko siitä että käytän puhelinta enkä tietsikkaa? Se ei kysellyt mitään.

Skriptit pois.

Vierailija
8/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koneelta ei vaatinut hyväksymään evästeitä.

Vierailija
9/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skriptit pois.

Mistä ne poistetaan?

Vierailija
10/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skriptit pois.

Mistä ne poistetaan?

Asentamalla Firefoxiin joku NoScript-plugari.

Vierailija
11/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pommittaa mainoksilla, mulla on adblock. Vielä kun sais semmosen systeemin että lähettäis ne mainokset lähettäjälle takaisin...

Vierailija
12/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skriptit pois.

Mistä ne poistetaan?

Entä jos käyttää CHROMEA?

Vierailija
13/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko hyväksyä, aina voi poistua sivulta jos ei sivun omistajan määrittämät ehdot kelpaa. Tai sit poistaa ne evästeet käytöstä.

Vierailija
14/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän pommittaa mainoksilla, mulla on adblock. Vielä kun sais semmosen systeemin että lähettäis ne mainokset lähettäjälle takaisin...

Viimeksi kun kokeilin niin voit blokata yksittäisiä mainoksia AdBlockilla.

Vierailija
15/19 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skriptit pois.

Mistä ne poistetaan?

Onks jollain puhelimella Firefox???

Vierailija
16/19 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ja muiden foliohattujen on hyvä lukea tämä Varustelekan evästeviesti. Samaa huttua se on muillakin sivustoilla, kuten Sanomalla. He vaan eivät ihan uskalla kertoa asioista näin suoraan.

Jos ilmainen internet jännittää, niin kannattaa siirtyä paperilehtien pariin.

Evästeet

Viestintäviraston pyynnöstä!

Varustelekan nettisivut, niinkuin melkein kaikki muutkin nettisivut, käyttää hyväkseen evästeitä. Evästeet sinänsä ovat suunnilleen yhtä vanha keksintö kuin nettisivutkin, eikä niiden käyttö nykyään ole yhtään sen julmempaa kuin ennenkään, niistä pitää vaan nyt jostain syystä mouhottaa, kun jengille tulee yllätyksenä, että nettikäyttäjien käyttäytymistä seurataan. Evästeet ovat pieniä Varustelekan nettisivujen tekemiä tiedostoja, jotka jäävät sun tietokoneellesi, ja joiden sisällön nettiselaimesi väläyttää Varustelekan nettisivuille aina kun meidän nettisivujamme selaat. Evästeillä saa käyttäjästä selville vaikka mitä - tarkat tiedot siitä, mitä sivuja avaat meidän nettisivuillamme ja missä järjestyksessä, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio, mikä IP-osoite sinulla kulloinkin on. Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista, että saamme evästeillä tietoa myös muista nettisivuista, joissa käyt. Edelleen, tämä ei ole mikään Varustelekan erikoisuus, vaan sama koskee käytännössä kaikkia nettisivuja.

...

jatkuu Varustelekan sivuilla

Vierailija
17/19 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa puhelimellasi uusi ikkuna selaimessa, ja sitä valitessa valitse in cognito-ikkuna. Se ei säästä selailutietoja kuten cookieita laitteellesi.

Vierailija
18/19 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksikeiju kirjoitti:

Aloittajan ja muiden foliohattujen on hyvä lukea tämä Varustelekan evästeviesti. Samaa huttua se on muillakin sivustoilla, kuten Sanomalla. He vaan eivät ihan uskalla kertoa asioista näin suoraan.

Evästeet

Varustelekan nettisivut, niinkuin melkein kaikki muutkin nettisivut, käyttää hyväkseen evästeitä. Evästeet sinänsä ovat suunnilleen yhtä vanha keksintö kuin nettisivutkin, eikä niiden käyttö nykyään ole yhtään sen julmempaa kuin ennenkään, niistä pitää vaan nyt jostain syystä mouhottaa, kun jengille tulee yllätyksenä, että nettikäyttäjien käyttäytymistä seurataan. Evästeet ovat pieniä Varustelekan nettisivujen tekemiä tiedostoja, jotka jäävät sun tietokoneellesi, ja joiden sisällön nettiselaimesi väläyttää Varustelekan nettisivuille aina kun meidän nettisivujamme selaat. Evästeillä saa käyttäjästä selville vaikka mitä - tarkat tiedot siitä, mitä sivuja avaat meidän nettisivuillamme ja missä järjestyksessä, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio, mikä IP-osoite sinulla kulloinkin on. Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista, että saamme evästeillä tietoa myös muista nettisivuista, joissa käyt. Edelleen, tämä ei ole mikään Varustelekan erikoisuus, vaan sama koskee käytännössä kaikkia nettisivuja.

...

Paras kohta:

- ei oo uus tai pelottava juttu nämä evästeet ollenkaan. Jos oikeasti kuvittelet, että sua seurataan, kannattaa tehä tilaukset sillai, että kumihanskat kädessä pistät kirjoituskoneella kirjoitetun tilauskirjeen postiin käteisen kanssa, ja pyydät toimituksen poste restante-osoitteeseen mahdollisimman kauas susta. Smartpostia ei kannata käyttää, koska ne kuvaavat jokaisen käyttäjän.

Vierailija
19/19 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksikeiju kirjoitti:

Evästeet

...

Kiitos, Tämä oli kiinnostava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi