Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peleistä opittu englanti on todella rajoittunutta!

Vierailija
22.05.2018 |

Nauran aina kun joku sanoo että poika on oppinut peleistä tosi hyvin englantia. Se sanasto, mitä niissä käytetään on armeijasanastoa, joukossa ehkä hiukan gangsta-kieltä. Kaukana todellisesta englannin osaamisesta. Hehehe.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös muuten, mikä on maailman vanhin peli?

pip-peli

Vierailija
2/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti peleistä. Veljeni on pelannut pienestä asti tosi monipuolisesti eri pelejä, ja kyllä niistä oppi hyvin englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkissäsi pelivalikoima, joista oppi kerätään, lienee kovin suppea?

Vierailija
4/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jos pelaa vaan jotain sotapelejä. On niitä parempiakin (monelta kannalta, mukaanlukien kieli)

Vierailija
5/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan englanninopettaja oli eri mieltä. Sanoi että kouluenglanti ei oikein tarjoa haastetta.

Ainakin osassa pelejä tulee hyvin vahva yhteisö, jonka kanssa keskustellaan paljon muustakin kuin peleistä. Toki kaikki eivät sellaisesta ole kiinnostuneita.

Vierailija
6/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran aina kun joku sanoo että poika on oppinut peleistä tosi hyvin englantia. Se sanasto, mitä niissä käytetään on armeijasanastoa, joukossa ehkä hiukan gangsta-kieltä. Kaukana todellisesta englannin osaamisesta. Hehehe.

Eihän lapset edes saa pelata sellaisa pyssypelejä, kun ovat aina k16 tai k18. Miten siis voisi edes oppia noita sanoja, vai ovatko vanhemmat laiminlyöneet kasvatuksen ja antaneet pelata tuollaisia pelejä?

Vierailija
7/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut kuinka haukutaan ihmisiä englanniksi :)

Vierailija
8/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on varmaan kouluenglantikin tosi rajoittunutta, kun mun ysiluokkalainen poika, joka pelaa tosi paljon, on luokkansa toiseksi paras englannissa. Ysejä ja kymppejä vetää kaikista kokeista. Häntä parempi on vain yksi hikipinko ylisuorittaja kympintyttö, joka vetää kaikista aineista ja kaikista kokeista kymppejä.

Vierailija
9/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen poika (noh, nyt jo mies pitkän aikaa), joka on oppinut englannin pelejä pelaamalla.

Sain peruskoulussa ja lukiossa englannista lähes aina täyden 10, kirjoitin Laudaturin ja yliopistossa sain kursseista täydet 5.

Ruotsi meni rimaa hipoen läpi.

Sittemmin olen työllistynyt hyväpalkkaiseen ammattiin, missä englanti on pääkieli ja suomi tulee vasta toisena.

Kaikki kiitos kuuluu niille peleille, joista englannin alunperin opin.

Vierailija
10/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CSGO:ta pelaamalla oppii kuulemma venäjää.

Vierailija
11/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan englanninopettaja oli eri mieltä. Sanoi että kouluenglanti ei oikein tarjoa haastetta.

Ainakin osassa pelejä tulee hyvin vahva yhteisö, jonka kanssa keskustellaan paljon muustakin kuin peleistä. Toki kaikki eivät sellaisesta ole kiinnostuneita.

Pakko todeta että englanninopettajien kielitaito on todella rajoittunutta. Ei ihme että peleissäkin oppii paremmin. Ääntäminen on kuin ala-asteella

Vierailija
12/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein uus ketju tehdä 😂 hohhoijaa

Vierailija
13/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin auttoi tosi paljon englannin oppimisessa ja että ylipäätään kiinnosti sen oppiminen. Pelaan lähinnä Zeldaa ja jprg-tyylisiä seikkailupelejä, ja on niissä aika monipuolista sanastoa, ainakin siihen nähden mitä olisin kuullut ilman noita pelejä. Ei tosin pelkkä pelaaminen riitä, mutta kyllä väittäisin että ainakin minulla vaikutti positiivisesti oppimiseen.

Vierailija
14/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit on varmaan kouluenglantikin tosi rajoittunutta, kun mun ysiluokkalainen poika, joka pelaa tosi paljon, on luokkansa toiseksi paras englannissa. Ysejä ja kymppejä vetää kaikista kokeista. Häntä parempi on vain yksi hikipinko ylisuorittaja kympintyttö, joka vetää kaikista aineista ja kaikista kokeista kymppejä.

Vau, vielä vuonna 2018 vanhemmatkin osallistuvat koulukiusaamiseen. Ottaako noin koville kun joku on omaa lastaan parempi?

Vierailija
15/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin auttoi tosi paljon englannin oppimisessa ja että ylipäätään kiinnosti sen oppiminen. Pelaan lähinnä Zeldaa ja jprg-tyylisiä seikkailupelejä, ja on niissä aika monipuolista sanastoa, ainakin siihen nähden mitä olisin kuullut ilman noita pelejä. Ei tosin pelkkä pelaaminen riitä, mutta kyllä väittäisin että ainakin minulla vaikutti positiivisesti oppimiseen.

Ja tarkoitin jrpg :D

Vierailija
16/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta että englanninopettajien kielitaito on todella rajoittunutta. Ei ihme että peleissäkin oppii paremmin. Ääntäminen on kuin ala-asteella

Sekin varmasti on totta. Ja varmasti myös omaa kiinnostusta tarvitaan. Esim.sitä, että tykkää katsoa elokuvia, dokumentteja englanniksi ja lukea englanninkielisiä uutisia yms.

Sekä tosiaan keskustella pelikavereiden kanssa. Sieltä kuulema natiivit innokkaasti korjatavat virheet.

Vierailija
17/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit kai sanoa "älykäs, ahkera ja oppimiseen motivoitunut tyttö".

Vierailija
18/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä parempi on vain yksi hikipinko ylisuorittaja kympintyttö, joka vetää kaikista aineista ja kaikista kokeista kymppejä.

Just joo. Harvoin näkee noin törkeää ja alhaista asennetta. Onko sinulle tullut mieleen että tämä tyttö nyt vaan sattuisi olemaan älykäs ja lahjakas?

Vierailija
19/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut kuinka haukutaan ihmisiä englanniksi :)

Niin, myös venäjäksi ja espanjaksi.🤣

Vierailija
20/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pelanneeni muksuna kaverin luona jollain lerppu-tietsikalla vuonna 1993 jotain epämääräistä Larry-peliä (ei ollut ihan lasten peli, Larry ryyppäsi baarissa ja meni naisiin ym.). Muistan vieläkin sen riemun, kun Larrya piti komentaa nousemaan penkiltä ylös seisomaan, ja keksin että komentohan on "stand up". En ollut vielä aloittanut englannin opiskelua koulussa. Siitä se sitten lähti. Myöhemmin ihan perinteisiä SNES-pelejäkin pelatessa oppi kieltä kyllä, esim. Zeldassa kun ne tyypit pölisi kaikenlaista ja puheesta piti osata poimia vihjeet peliä varten. Kyllä siinä sanakirja kaivettiin esiin ja mietiskeltiin, että mitähän nää sanat ja sanonnat meinaa. Kielikylpyähän se vähintään on, puhumattakaan nykyaikaisista peleistä kun pelikavereiden kanssa chatissa jutellaan ihan pelin kulkuunkin liittyvistä asioista (kun pelataan ryhmänä) ja paljon muutakin pölinää.