Miksi niin moni mies vaatii naisia syömään pillereitä että itse pääsevät helpommalla eikä tarttisi käyttää kumia?
Miehet yrittää kontrolloida naisia ja päästä pukille
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkion kirjoitti:
Ehkäisy yhteinen asia. Kumi on hanurista ja pilaa miehen nautinnon. Mikä tässä pilaa naisen nautinnon?
En ymmärrä miten pihalla miehet usein on hormoniehkäisystä kun se ehkäisy kuitenkin on yhteinen asia. Naisilla ihan tunnettu fakta että ne helposti vie tunnon ja halut. Miehet luennolle kuuntelemaan sivuvaikutuksista?
Tätä minäkin ihmettelen kun miehet valittaa että kumi ei tunnu kivalta niin kuin se olisi syy käyttää pillereitä. Tytöt oppii jos suunnilleen teini-iässä että haluttomuus ja tunnottomuus on yksi yleisimmistä sivuvaikutuksista pillereissä.
Eli tässä miten "argumentissa" haluavat että nainen ottaa sen tunnottoman seksin ja sitte ne muut vaikutukset joista ei myöskään selvästi ole mäen halua kun luullaan että suurin ongelma on ottaa pilleri päivässä.Puhutaanko miehille missään pillerien haittavaikutuksista? Onko miehet tietoisia hormonien vaikutuksista, keuhkoveritulpista ja migreenistä? Missä naiset oppivat näistä? Koulussa, ehkäisyneuvolassa, lääkärissä?
Mä olen lukenut/kuullut näistä vasta aikuisiällä. Katolisessa kotimaassani ehkäisystä ei puhuttu ikinä sanallakaan.
Ehkä vika ei ole pelkästään miehissä vaan myös tietämättömyydessä ja valistuksen puutteessa?
En syytäkään miehiä, paitsi ehkä vähän siinä jos haluaa toisen syövän lääkeainetta eikä itse edes tiedä mitä se on.
Naisetkin ovat usein sen varassa että itse pitää löytää tieto. Monille vaikutukset voivat yllättää siinä vaiheessa kun pillerit on menossa.
Mutta tuosta pillerin aiheuttamasta haluttomuudesta puhutaan niin paljon että en ymmärrä miten se on voinut mennä ohi, etenkin jos netissä osallistuu ehkäisyä koskeviin keskusteluihin.
En puhu itsestäni. En vaadi vaimoani käyttämään pillereitä ja tiedän niiden haittavaikutukset, myös haluttomuuden.
Kysyin yleisellä tasolla tietävätkö miehet näistä asioista Suomessa. Onko jossain (esimerkiksi koulussa) valistusta tällaisista asioista?
Lääkärillä on velvollisuus selittää määräämiensä lääkkeiden haittavaikutukset ja riskit.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Oppiiko naiset joskus keskustelemaan siten, etteivät menisi henkilökohtaisuuksiin?
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisitkö itse hierojalla toppatakissa? Niinpä, samasta syystä en suostu miehenä alistumaan kondomin käyttöön. Se ehkäisee, joka tulee raskaaksi.
Nainenhan ei tule raskaaksi minkään muun tyyppisestä seksistä kuin yhdynnästä, ja aika monelle naiselle moni muu juttu onkin tyydyttävämpää. Joten jos mies ei suostu kondomiin, oletan ettei hän ole tarpeeksi kypsä yhdyntään ja tuotetaan toisillemme nautintoa muilla tavoin. Tosin silloin jää epäilys onko tarpeeksi kypsä myöskin olemaan tauditon, että voisi jäädä muutenkin sikseen...
Vastaavalla logiikalla, jos nainen ei ole valmis ehkäisemään itse, ei hän ole kypsä ja aito heteronainen joka haluaa Peniksen sisäänsä. Hänelle kelpaa muovisäkitetty dildo ja nuolemishommat joten lähes sama vaikka olisi lesbian. Miksi niin moni nainen oikeasti väittää olevansa 100% hetero mutta sitten miehuuden ruumiillistuma eli suonikas lämmin penis ei ole sisään haluttu asia?
Meillä taitaa mies kirota raskaasti, kun yritin ottaa pillerit käyttöön. Piti jättää pian pois, koska haittavaikutuksia niin pirusti. Yksi haittavaikutus (ja varmaan se koko homman ehkäisevin teho) on edelleen päällä: haluttomuus.
Ei vaan kiinnosta, ällöttää kun tv:ssäkään näkee mitään seksiin viittaavaa ja pelkästään ärsyrtää jos mies yrittää tulla mitään hiplailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisitkö itse hierojalla toppatakissa? Niinpä, samasta syystä en suostu miehenä alistumaan kondomin käyttöön. Se ehkäisee, joka tulee raskaaksi.
Nainenhan ei tule raskaaksi minkään muun tyyppisestä seksistä kuin yhdynnästä, ja aika monelle naiselle moni muu juttu onkin tyydyttävämpää. Joten jos mies ei suostu kondomiin, oletan ettei hän ole tarpeeksi kypsä yhdyntään ja tuotetaan toisillemme nautintoa muilla tavoin. Tosin silloin jää epäilys onko tarpeeksi kypsä myöskin olemaan tauditon, että voisi jäädä muutenkin sikseen...
Vastaavalla logiikalla, jos nainen ei ole valmis ehkäisemään itse, ei hän ole kypsä ja aito heteronainen joka haluaa Peniksen sisäänsä. Hänelle kelpaa muovisäkitetty dildo ja nuolemishommat joten lähes sama vaikka olisi lesbian. Miksi niin moni nainen oikeasti väittää olevansa 100% hetero mutta sitten miehuuden ruumiillistuma eli suonikas lämmin penis ei ole sisään haluttu asia?
Ei se ole mikään jumalallinen tai luonnon määräämä "totuus", että PIV-seksi olisi keskeisintä heteroseksissä. Ei sen tarvitse olla, se on vaan historiallisesti patriarkaattisessa kulttuurissa muodostunut sellaiseksi.
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkion kirjoitti:
Ehkäisy yhteinen asia. Kumi on hanurista ja pilaa miehen nautinnon. Mikä tässä pilaa naisen nautinnon?
En ymmärrä miten pihalla miehet usein on hormoniehkäisystä kun se ehkäisy kuitenkin on yhteinen asia. Naisilla ihan tunnettu fakta että ne helposti vie tunnon ja halut. Miehet luennolle kuuntelemaan sivuvaikutuksista?
Tätä minäkin ihmettelen kun miehet valittaa että kumi ei tunnu kivalta niin kuin se olisi syy käyttää pillereitä. Tytöt oppii jos suunnilleen teini-iässä että haluttomuus ja tunnottomuus on yksi yleisimmistä sivuvaikutuksista pillereissä.
Eli tässä miten "argumentissa" haluavat että nainen ottaa sen tunnottoman seksin ja sitte ne muut vaikutukset joista ei myöskään selvästi ole mäen halua kun luullaan että suurin ongelma on ottaa pilleri päivässä.Puhutaanko miehille missään pillerien haittavaikutuksista? Onko miehet tietoisia hormonien vaikutuksista, keuhkoveritulpista ja migreenistä? Missä naiset oppivat näistä? Koulussa, ehkäisyneuvolassa, lääkärissä?
Mä olen lukenut/kuullut näistä vasta aikuisiällä. Katolisessa kotimaassani ehkäisystä ei puhuttu ikinä sanallakaan.
Ehkä vika ei ole pelkästään miehissä vaan myös tietämättömyydessä ja valistuksen puutteessa?
En syytäkään miehiä, paitsi ehkä vähän siinä jos haluaa toisen syövän lääkeainetta eikä itse edes tiedä mitä se on.
Naisetkin ovat usein sen varassa että itse pitää löytää tieto. Monille vaikutukset voivat yllättää siinä vaiheessa kun pillerit on menossa.
Mutta tuosta pillerin aiheuttamasta haluttomuudesta puhutaan niin paljon että en ymmärrä miten se on voinut mennä ohi, etenkin jos netissä osallistuu ehkäisyä koskeviin keskusteluihin.En puhu itsestäni. En vaadi vaimoani käyttämään pillereitä ja tiedän niiden haittavaikutukset, myös haluttomuuden.
Kysyin yleisellä tasolla tietävätkö miehet näistä asioista Suomessa. Onko jossain (esimerkiksi koulussa) valistusta tällaisista asioista?
Lääkärillä on velvollisuus selittää määräämiensä lääkkeiden haittavaikutukset ja riskit.
En minäkään puhunut sinusta vaan noista muutamista lapsellisista kommenteista mitä tänne on tullut.
Ei sitä tietoa missään yleisesti opeteta mutta mies joka haluaa toisen syövän sitä lääkettä luulisi edes ottavan selvää mitä toiselta pyytää.
Tänne on tullut kommentteja joista on hyvin selvää että ei edes sitä Googlea olla käytetty vaan liitytään keskutelemaan aiheesta josta ei tiedä mitään.
Mitä tulee lääkäreihin ja gynekologeihin niin he hoitavat velvollisuutensa huonosti tässä asiassa. Nuo yleiset ovat hyvin tiedossa kuten haluttomuus ja veritulppa mutta se lista on pitkä eikä niistä puhuta edes vastaanotolla jos ei itse kysy.
Olen itse hyvin pettynyt miten asiat (ainakin minun kohdallani) hoidetaan. Tuntuu että käteen tyrkätään jotain "joo joo tää on hyvä" eikä tutustuta asiakkaaseen ja hänen tarpeisiin.
Minä esimerkki olen syönyt kahta eri pilleri jotka eivät kohdallani toimineet edes siihen raskauden ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
a) En usko, että monikaan mies VAATII naista syömään pillereitä. Eiköhän kyseessä ole enemmänkin keskustelu ja toiveen ilmaiseminen. Tuollaisen asian vaatiminen olisi jo huonoa käytöstä.
b) Kondomit ovat hyvin epäluotettavia raskauden suhteen. Menevät rikki herkästi ja vaikka homma ei olisi rikkoutumisen aikana vielä lopussa, se touhutippakin voi päästä jo "läpi".
c) Suurin osa miehistä kokee kondomit erittäin epämiellyttävinä. Ne poistavat luonnollisen iho- ja limakalvokontaktin oikeasti nautinnollisesta yhteisestä asiasta. Vastaava asia olisi syödä herkullinen ruoka letkun kautta suoraan mahaan osumatta makuhermoihin. Noin masentavan asian ajattelu kumia päälle vedettäessä laskee tunnelmaa ja erektiokin kärsii.
d) Monet naiset sanovat täysin samaa kuin kohdassa c. Myös naiset kaipaavat tuota ihokontaktia.
e) Kondomi vähentää spontaaniutta, joka on usein olennainen osa nautintoa seksissä. Homma ikään kuin keskeytyy siihen kumisähellykseen.
f) Kondomit aiheuttavat iho- ja limakalvoärsytystä sekä kutinaa jälkikäteen. Sekä miehille että naisille. Joitain materiaaleja suositellaan siksi enemmän kuin toisia, mutta oman kokemuksen mukaan ei ole paljoa eroa. Sen polton ja kutinan ajattelu ei kannusta seksihetkiin.
Varmaankin, mutta monille naisille pillerit aiheuttavat haluttomuutta tai halujen selkeää laimentumista. Se on minulle ehdoton no-no. Kondomi taas on monille naisille ja miehille täysin ok. Ei ole koskaan aiheuttanut lopahtamista niiden miesten kanssa, joiden kanssa olen ollut, ja mieheni kanssa ollaan käytetty kondomia nyt 10 vuotta ilman vahinkoja poislukien raskaus- ja lastenyritysajat (jotka olivat aika pitkiä, ehkä 5 vuotta yhteensä kondomilla).
Toivon vaan, että kaikki tajuaisivat, että se pillerin ottaminen joka päivä ei ole se ongelma pillereissä, ei lähellekään, ja että naiset tajuaisivat, että hormonaalisen ehkäisyn käyttäminen ei ole heidän pyhä velvollisuutensa ja että heidän tehtävänsä ei ole miellyttää miestä oman hyvinvointinsa kustannuksella.
Kuinka moni mies suostuisi syömään lääkkeitä, jotka veisivät pois 90% tai edes 50% heidän halukkuudestaan ja/tai nautinnostaan? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mies ainakaan mitään vaadi. En tykkää itsekään kondomeista, tuntuvat inhottavilta ja kutittavat jälkeenpäin, ovat kalliita ja tunnelma menee aina pilalle kun se pitää alkaa värkkämään paikoilleen. Syön pillereitä kun en parempaakaan vaihtoehtoa ole keksinyt.
Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään jumalallinen tai luonnon määräämä "totuus", että PIV-seksi olisi keskeisintä heteroseksissä. Ei sen tarvitse olla, se on vaan historiallisesti patriarkaattisessa kulttuurissa muodostunut sellaiseksi.
Niinpä niin :D partiarkaattinen kulttuuri kehittänyt peniksen ja pillun yhteensopiviksi. Naisen kanssa voit sekstata kaikkea muuta, mutta et penis-emätin-yhdyntää.
Jos miehille on paha laittaa kondomi pippeli päälle niin miltä tuntisi työntää vierasesineitä kehoonsa?
Vierailija kirjoitti:
Pillerit on mulla ihan omasta tahdostani ja oma valintani koska ovat juuri tässä elämän vaiheessa minusta varmin ja kätevin ehkäisykeino, kun tarkoitus vielä hankkia ainakin toinen lapsi. Vaikka seksi on mun kannaltani hiukan sotkuisempaan, niin on se myöskin minusta, eikä vain miehestäni nautittavampaa.
Kun lapsiluku täyttyy, niin ehkä silloin valitsen kierukan, mutta se on vasta sitten joskus tulevaisuudessa.
Kierukkaa voi käyttää milloin vaan, saa sen pois kun alkaa lapsettaan.
No satunnaisissa suhteissa ei ole muuta vaihtoehtoa, koska taudit.
Avioliitossa olen syönyt pillereitä nyt kohta 33 v ja himot on liiankin kovat, mies ei halua yhtä paljoa.
Jos parisuhteessa painostetaan yhtään mihinkään niin loppuuhan se.
Onneksi en ole parisuhteessa tämän ketjun naisvihaajien kanssa. Haluan yhä uskoa, että suurin osa miehistä on ihania, nämä muutama naisvihaaja vain riehuvat joka topicissa av:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin :D partiarkaattinen kulttuuri kehittänyt peniksen ja pillun yhteensopiviksi. Naisen kanssa voit sekstata kaikkea muuta, mutta et penis-emätin-yhdyntää.
No pointtihan oli juuri se, että moni nainen ei sitä niin hirveästi kaipaa.
En tykkää kondomin kanssa säätämisestä (olen nainen) ja pillerit helpottavat menkkakipuja. Ilman pillereitä menkkakivut ovat niin kamalat (särkylääkkeistä ei mitään hyötyä), etten edes miettisi pillereiden lopettamista. En ymmärrä naisia, jotka syyllistävät toisia naisia pillereiden käytöstä, eikö se ole jokaisen oma valinta?
Minä ainakin kärsin naisena kortsusta. Ihan mielellään käytän e-pillereitä. Ihme nillittämistä taas. Ehkäisymentelmiä on muitakin kuin e-pillerit tai kortsu, jos e-pillerit ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehille on paha laittaa kondomi pippeli päälle niin miltä tuntisi työntää vierasesineitä kehoonsa?
Meillä työnnetään vierasesineitä kehoihin noin joka toinen viikko. Tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kärsin naisena kortsusta. Ihan mielellään käytän e-pillereitä. Ihme nillittämistä taas. Ehkäisymentelmiä on muitakin kuin e-pillerit tai kortsu, jos e-pillerit ei käy.
Ei kukaan ole sanonut, etteikö moni nainen käyttäisi pillereitä ihan aidosta omasta halustaan. Mua rassaa se, että hormonaalisesta ehkäisystä on tullut defaultti, jonka haluamattomuutta pitää jotenkin erityisesti perustella, ja jos et halua sitä olet "hankala" nainen. Näin ei pitäisi olla. Ja monet naiset eivät tiedä (kuten minä en nuorena tiennyt), miten paljon paremmat fiilikset ovat ilman hormoneita. Kaikilla ei ole näin ja hyvä teille.
Naisella loistava tekosyy vältellä seksiä, koska "e-pillerit vähentää haluja". Kannattais siinä vaiheessa laittaa mies vaihtoon ja tutustua omaan käsitykseen seksistä. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet yrittää kontrolloida naisia ja päästä pukille
Miten niin "yrittää"? Totta kai paneminen on kivempaa ilman mitään kumitötteröä peeniksen päällä. Ei se pillerin ottaminen kerran päivässä ole niin iso vaiva.
Ei kysymys ole mistään vaivasta vaan mm. vakavistakin terveysriskeistä. Itse olen saanut aivoveritulpan ehkäisypillerien takia.
Sinä olet harrastanut huonoa seksiä. Taisi nainen vetää pillereitä eikä oikeasti halunnut edes.