Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
1021/1192 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain cpap-laitteen ja lapseni oli ensin sitä mieltä, että hän haluaisi myös nukkua "norsunkärsä" naamassa.

Kuulemma abt. 2-3v olin ollut isän sylissä ja katsonut ikkunasta yötaivasta. Vähän ajan kuluttua aloin toivoa täysikuuta taivaalta.

Vierailija
1022/1192 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni oli ajoittain melko vaikea esimerkiksi isän alkoholismin takia. Toivoin usein, että minulla olisi oikeasti jossain eri vanhemmat kuin omat vanhempani olivat ja että jonain päivänä nämä oikeat, biologiset vanhempani tulisivat hakemaan minut luokseen.

Ihan samaa toivoin minäkin. Meillä ei ryypätty, vanhempani olivat uskovaisia, mutta kotona oli jatkuva sotatila, ja helvetti pelotti

Voi, kuinka toivoinkaan pääseväni oikeaan kotiin, oikeiden vanhempieni luo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1192 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterilla on se salaman muotoinen arpi otsassa. En voi olla ainoa lapsi, joka tahtoi itselleenkin salaman muotoisen arven otsaan, koska Harryllakin oli. 

Vierailija
1024/1192 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin muovikakan ja pierutyynyn, oikein palavasti.

En saanut.

Minäkin olisin halunnut pierutyynyn ja isä olisi ostanutkin sen minulle, mutta äiti sanoi, että meille ei sellaista osteta. En sitten saanut sitä.

Vierailija
1025/1192 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Muistan toivoneen enemmän kuin mitään että nimekseni olisi vaihdettu Emma, se oli mielestäni ainoa oikea heppatytön nimi.

- Olin myös niin kateellinen serkkuni leikkipuhelimelle. Se oli hänen isänsä rikkinäinen vanha Nokia.

En saanut, mutta varastin sen ja taisin kiinni jäämisen pelossa heittää sen parin päivän päästä roskiin

Vierailija
1026/1192 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin halunnut kavereiden kanssa ratkoa mysteereitä, ajatus varmaan tullut tv-sarjoista 😄 Lisäksi olisin halunnut yläkerran omakotitaloomme, en kylläkään tajunnut, että siivottavaa olisi sitten enemmän...

Siskoni halusi joulupukilta nukketalon, mutta ei pikkunukeille, vaan barbeille. Tämä selvisi joulupukin jo käytyä, onneksi sisko ei pettynyt 😊 Isä onneksi kätevänä käsistään teki sellaisen, irrotettavat katot ja kaikki. Barbeilla oli yläkerta 😄 Vieläkin talo on lastenlasten leikeissä 😊

Vierailija
1027/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin  asua isossa kartanossa aina matkustelevan kiireisen isän ja makuuhuoneessa lepäävän sairaaloisen äidin kanssa, mukavan kodinhoitajan huolehtiessa minusta kuin tyttärestä. Talossa olisi kirjasto jossa viettäisin paljon aikaa ja  välillä ratsastaisin  ympäri tiluksia mekko liehuen sillä tallin hurjimmalla hevosella, jota kaikki muut pelkäisivät.

Jestas :D Varmaan jostain tyttökirjasta tullut tuo kaipuu. Minulla olivat ja ovat yhä hyvät vanhemmat, en ymmärrä miksi haaveilin heidän olevan etäisiä.

Vierailija
1028/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin lapsena pieniä tarinoita ja yksi oli "autiotalon prinsessa" kertoen tytöstä joka asui hylätyssä talossa rakentaen rojusta kaikenlaista, etsien ruokaa roskiksista ja jutellen lemmikkivarikselle nimeltä Leonard. Tytön vanhemmat olivat  kuolleet.  Minä olisi kovasti halunnut olla kuin tämä tarinan tyttö! asua autiotalossa ja hoitaa lemmikkivarista. Olin niin nuori etten ymmärttänyt tarun ja todellisuuden eroa kuten sitä,että  tämä keksimäni tyttö ei näköjään tuntenut kylmää eikä myöskään sairastunut koskaan vaikka etsi paljasjaloin lumessa kahlaten ruokaa..

Vierailija
1029/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut rajattoman vallan tunnetta. Sitä saan kun poistan ihmisiltä mahdollisuuden järkeviin keskusteluihin.

T.Mode

Miksi esim  kapinasta Venäjällä ei saa tällä palstalla puhua lainkaan? Onhan kysymyksessä mahdollisesti maailmanhistoriallisestikkin merkittävä tapahtuma.

https://yle.fi/a/74-20010573

Vierailija
1030/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut pyörtyä koulun yhteisessä aamunavauksessa liikuntasalissa. Joku aina joskus pyörtyi ja se oli jotenkin tosi hienoa, pyörtyjä oli hetken melkein julkkis! :D

Aah, onko joku ajatellut noin! Minä olin tällainen joka paikan pyörtyjä kouluaikaan. Kevätjuhlat, joulujuhlat, adventti... aina kun piti seisoa juhlasalissa laulamassa tai aamun avauksessa luokassa.

Häpesin kovasti.

Vierailija
1031/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on jo pitkä ja vuosia vanha, joten en muista enkä jaksa tarkastaa olenko nämä tänne maininnut:

Lapsena halusin täyttää 16, että voisin ottaa poikaystävän ja alkaa tupakoida.

Tyttäreni halusi myös piiskaa, kun serkkutytöllä oli sellainen uhka kiukuttelun takia.

Vierailija
1032/1192 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsena oppia lentämään. Aina haaveilin, miten voisin vain lentää kouluun ja koulusta kotiin. Miten helppoa elämä olisi, kun voisi vain linnun tavoin liitää pitkin taivasta.

No ei toteutunut tämä toive, toki yhden kerran, kun "lensin" raput alas.

Vierailija
1033/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä poikana 1980-luvulla olisin halunnut pukeutua mekkoon. Kun sanoin asiasta vanhemmille, niin he laittoivat minut nurkkaan häpeämään sopimattomia puheitani. Ehkä nyt 2020-luvulla vanhemmat suostuvat siihen, jos poika haluaa pukeutua mekkoon.

Vierailija
1034/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellaiset laulajat kuin Samantha Fox ja Sabrina, joilla oli isot rinnat ja näyttävästi esillä. Minä vetäisin pieneksi jääneen paidan päälleni ja sinne sisälle kaksi nuken tyynyä ja tepastelin ympäriinsä odottaen että omat rinnat alkaisi kasvaa. Suutuin kotona, kun tyynyt vaadittiin poistamaan kotoa poistuttaessa. Olen myöhemmin tajunnut, että olin noin 9-vuotias siihen aikaan, onneksi ei vanhemmat ole antaneet mennä kouluun nolaamaan itseäni tekotissien kanssa.

Vierailija
1035/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienenä poikana 1980-luvulla olisin halunnut pukeutua mekkoon. Kun sanoin asiasta vanhemmille, niin he laittoivat minut nurkkaan häpeämään sopimattomia puheitani. Ehkä nyt 2020-luvulla vanhemmat suostuvat siihen, jos poika haluaa pukeutua mekkoon.

Voi niin on ollut teillä eri suhtautuminen. Minun veljeni pukeutui 4-5-vuotiaana usein minun mekkooni. Kerran oli lainannut äidiltä huulipunaa ja äiti vaan nauroi. Ei hän sitten myöhemmin enää halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin.

Vierailija
1036/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin kovasti, että joka päivä olisi tarpeeksi syötävää niin kuin muillakin on. Onneksi koulu alkoi, mutta kesäisin oli nälkä. Oikeaa kotia halusin myös. Nyt, 60 vuotta myöhemmin on.  

Vierailija
1037/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pienenä joululahjaksi Neljäntuulenlakkia (Lapin kansallisasun lakki) mutta en saanut.

Vierailija
1038/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on jo pitkä ja vuosia vanha, joten en muista enkä jaksa tarkastaa olenko nämä tänne maininnut:

Lapsena halusin täyttää 16, että voisin ottaa poikaystävän ja alkaa tupakoida.

Tyttäreni halusi myös piiskaa, kun serkkutytöllä oli sellainen uhka kiukuttelun takia.

Meillä oli myös sama keskustelu, että vanhin poikani, joka nyt jo täysi-ikäinen, oli kuullut pienenä kaverilta piiskasta. Kerran oli ihan kauhean väsyksissä, kiukkusi ja itki eikä suostunut nukkumaan illalla. Lopulta suutuksissaan huusi, että enpäs ole hiljaa, anna vaikka piiskaa. Minä kysyin, että anna mitä. No piiskaa, vastasi poika, ja sanoi, että kaverillekin oli sanottu, että piiskaa tulee, jos ei käyttäydy. Selitin, että kultarakas kun meillä ei ole piiskaa eikä tule. Poika meni murjottaen nukkumaan. Seuraavana aamuna kysyin, tietääkö hän mitä se piiska on. Hän sanoi, että se on niinkuin vankila. Ai kun minua nauratti. Ei sen jälkeen kysynyt piiskaa toista kertaa enkä tiedä missä iässä lie tajunnut, mikä on piiska.

Vierailija
1039/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin kovin halunnut piirtoheittimen, ja olin hyvin pettynyt kun en sitä ikinä saanut. Opettaja minusta tuli, mutta harmi kun piirtoheittimiä ei enää kouluilta juuri löydy :D

Vierailija
1040/1192 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävän luudan. Pyysin sitä jopa joululahjaksi. 🙈

Tämä oli muuten kymmeniä vuosia ennen Harry Potteria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi