Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut täys ääliö-hapannaamat hakeutuvat kassatyöskentelyyn?

Vierailija
21.05.2018 |

Ei voi kuin ihmetellä. Jonon päästä todistin kun kassaneiti alkoi pitelemään nenäänsä suurieleisesti ja kailottamaan suureen ääneen kuinka pahasti haisee hänen nenäänsä, kun asiakas asetti kukan hihnalla.
Asiakas nolona. Sanattomaksi vetää ja tekisi mieli laittaa kaupan nimi tähän että tietäisivät millaisia hölmöjä heillä palvelee asiakkaita.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen itsekin ihmetellyt, että hapannaamat saavat istua kassalla, vaikka varmaan parempiakin ottajia heidän työlleen on. Itse olin kerran pyörätuolin kanssa pienmarketin kassalla ja hoidin kaiken itse, ja se kassatäti näytti todella halveksuvalta ja tuijotti perään pitkään, vaikka suoriuduin ihan näppärästi. En tiedä, kyrsikö sitä mun pyörätuoli vai se, että mulla oli mukana mies, joka ei tehnyt mitään puolestani vaan antoi minun häseltää. Mieskin totesi jälkikäteen, että olipa hapan kassatäti. Meillä siis miehen kanssa on diili, että apua vain pyydettäessä, koska en tykkää vain olla ja möllöttää, kun kaikki tehdään puolestani.

Mua otti aina työttömänä päähän, kun törmäsi johonkin typerään tai laiskaan tyyppiin työssään. Tyyliin: miks toi on töissä ja mä en???

Niinpä! Jos nykyään näkee lusmun tai vetelän tyypin ihan pihalla työssään niin se on takuuvarma suojatyöpaikka tutun tai sukulaisen kautta!

Vierailija
62/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunginkomeinkassa kirjoitti:

Itse tein jonkun 4-5 vuotta ruokakaupoissa töitä. .......eivät ehkä tiedä, että minulla oli tapa tehdä "inhimillisiä" erehdyksiä tälläisien ihmisien ostoksille. Esim oltermanni juusto saattoi vahingossa näkyä kuitilla 2-3 krt jne.

Ei muuttunut hapannaamaa, koska kostin ihan suoraan sellaisille ihmisille.

Varokaa asiakkaat "Oltermanni-kostajaa"-kassalla. Muistakaa pyytää kuitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina asiallinen valitus kaupan nettisivujen kautta. Kun niitä tulee tarpeeksi niin jotain tapahtuu.

Itse olen kerran paikalliselle K-kauppialle soittanutkin erään nirppanokkaisen kassatytön takia. (Enkä ollut ainoa hänen asenteestaan valittanut.)

"Rakas Kauppias.

Teidän kassaneitinne sanoi tänään asiakkaalle nenäänsä pidellen kovaan ääneen vetäen tuoliaan samalla teatraalisesti kauemmaksi että koko jono kuuli  ja ihmetteli tilannetta että hän kohta pyörtyy kun tämän nolona punastelevan asiakkaan kaupastanne valitsema kukka haisee niin voimakkaasti pas*alle".

Hyvää myyntiä toivottaen viereiseen liikkeeseen jatkossa menevä immeinen.

Luepa tarkemmin.

Kirjoitin "asiallinen valitus". Tarkoitin todellakin sitä -se katsos otetaan tosissaan, tosin kuin tuollainen sinun kirjoittamasi räpellys.

Myöskin puhelimessa kun soitin kauppiaalle olin ystävällinen ja rakentava. Kauppias olisi varmasti sulkenut korvansa jos olisin alkanut korottamaan ääntäni ja puhumaan typeriä -hän kyllä saa sellaisia puheluita ihan tarpeeksi.

Vierailija
64/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on paljon kassalla näitä pomon lapsia tai muun ylemmän työntekijän lapsia ja he ovat olleet useimmiten sellaisia ”ei paljo kiinnosta tyyppejä”

Vierailija
65/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan kassaneiti saattaa olla allerginen, mutta siitäkin huolimatta hän olisi voinut hoitaa homman vähän tahdikkaammin. Esimerkiksi pyytämällä asiakasta laittamaan kukan kärryihin siksi aikaa, kun piippailee muut ostokset?

Asiakas oli tilanteessa huomaavainen ja näytti kukkia (kassa otti koodin ilman että kukkia tarvitsi nostaa hihnalle). Silti kassatyöntekijä kotkotti suureen ääneen nenäänsä pidellen ja liimaripsiänsä räpsytellen "hyi kuinka HAISEE hyi hyi". Asiakas naama punaisena nolona ja muut ihmetteli jonosa että kuka siellä haisee. Kyllä pisti risomaan tuon kiltin oloisen  asiakkaan puolesta . Kassanainen oli ääliö, pois kauaksi tuollaiset asiakaspalvelusta, sillä mahtaviakin myyjiä on!

Niin ja jos oikeesti olis noin herkkä, niin ei olis niitä liimaripsiäkään.. Laita palautetta.

Vierailija
66/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihmettelen, miten voi olla kaksi niin hyväntuulista työntekijää mun lähikaupassa. Duuni on varmasti rankkaa, kun joutuu liikkumaan ympäri pientä kauppaa ja tekemään yhtä sun toista. Silti jaksavat aina hymyillä ja tervehtiä kaikkia, jopa jutella jos asiakas nyt pientä small talkkia haluaa heittää. Luulisin että etenkin yksinasuville on tärkeää, että mahdollisesti päivän ainoa asiakaskontakti on niin positiivinen.

Vierailija
67/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä, miksi sitä happamuutta pitää purkaa kaikkiin asiakkaisiin. Suurin osa asiakkaista kun ei varmaan ole mitään k-päitä.

Vierailija
68/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo ketä lainasit, mutta... herran tähden sentään jos en saisi tehdä töitä jotka muuttavat minut kyyniseksi ihmisvihaajaksi. Enhän minä saisi tehdä yhtikäs mitään töitä!

Siltä varalta ettei kukaan ole kertonut sinulle : on olemassa paljon ammattialoja ja työtehtäviä missä ei tarvitse olla suorassa kontaktissa ihmisten kanssa ja mahdollista kyynisyyttä ja ihmisivihaansa lisätä ja levittää.

On selkeä fakta ettei kaikista ole asiakaspalveluun. Hermot ei kestä eikä luonne jatkuvaa vuorovaikutusta ihmisten kanssa.

Olen tuo jota lainasit. Työni ei ole asiakaspalvelua. Työssäni en ole ihmisten kanssa tekemisissä. Silti, työni saa minut vihaamaan jokaikistä ihmistä maan päällä. Jokainen työ aiheuttaa minulle saman.

Aiemmin olin asiakaspalvelutyössä, levittämässä pahaa mieltä asiakkaille. Siitä oli haittaa minulle, asiakkaille ja työnantajalleni. Nykyään olen itsenäisessä työssä, joka aiheuttaa pahaa mieltä vain minulle. Siitä on haittaa vain minulle.

Vierailija
69/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun nykyhallitus tekee tutkijoista kaupankassoja ja asiantuntijoista metrokuskeja. Jos hyvällä säkällä pääsevät töihin.

Niin. Kyllä kai se katkeruus jostain sitten pihisee ulos kun ammattitaitoisia ja pitkän koulutuksen ponnistelleita opintovelat niskassa olevia täysin eri alan henkilöitä heitellään työkokeilijoina 9euron päiväpalkalla...

Vierailija
70/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun nykyhallitus tekee tutkijoista kaupankassoja ja asiantuntijoista metrokuskeja. Jos hyvällä säkällä pääsevät töihin.

Mä luulen että tutkijat ei pääse kassatöihin. Tutkijat jäävät työttömiksi. Kassatöihin pääsevät ne joilla on huomattavasti alempi koulutus ja huomattavasti happamempi naama. Tutkijat olisivat asiallisempia (vähemmän happamia) kassatöissä kuin mitä monet nykyiset kassatyöntekijät on.

Vierailija
71/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina asiallinen valitus kaupan nettisivujen kautta. Kun niitä tulee tarpeeksi niin jotain tapahtuu.

Itse olen kerran paikalliselle K-kauppialle soittanutkin erään nirppanokkaisen kassatytön takia. (Enkä ollut ainoa hänen asenteestaan valittanut.)

"Rakas Kauppias.

Teidän kassaneitinne sanoi tänään asiakkaalle nenäänsä pidellen kovaan ääneen vetäen tuoliaan samalla teatraalisesti kauemmaksi että koko jono kuuli  ja ihmetteli tilannetta että hän kohta pyörtyy kun tämän nolona punastelevan asiakkaan kaupastanne valitsema kukka haisee niin voimakkaasti pas*alle".

Luepa tarkemmin.

Kirjoitin "asiallinen valitus". Tarkoitin todellakin sitä -se katsos otetaan tosissaan, tosin kuin tuollainen sinun kirjoittamasi räpellys.

Myöskin puhelimessa kun soitin kauppiaalle olin ystävällinen ja rakentava. Kauppias olisi varmasti sulkenut korvansa jos olisin alkanut korottamaan ääntäni ja puhumaan typeriä -hän kyllä saa sellaisia puheluita ihan tarpeeksi.

Wau kuinka oletkaan ollut varmasti ystävällinen, rakentava ja esimerkillinen palautteenantaja ja varmasti myös muutenkin olet oikein reipas, vaatimaton ja itseäsi korottamaton ihminen.

Mielestäni tuo "räpellykseksi" morkkaamasi palaute oli kuitenkin erittäin asiallinen ja suora palautekuvaus------asiakaspalvelutilanne kuvailtu hyvin.

Vierailija
72/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä liikkeissä ne ilkeät ja inhottavat asiakkaat käy, koska olen kohta viiskyt vuotta asioinu asiakkaana kauppojen kassoilla ja ikinä en ole sattunut törmäämään näihin "k-pää"asiakkaisiin. Joskus jonku kortti juminu tai tullu se oltermanni jollekkin muutaman kerran liikaa ja siitä joku valittanu , mutta nekin suht harvinaisia... Sen sijaan ihmekassoja on välillä tullu vastaan joilla hermo prakaa jollekin.

Mä taas ihmettelen missä ne kaikki hapannaama-nyrpistelijäkassat on, koska olen kohta viiskyt vuotta asioinu asiakkaana kauppojen kassoilla ja aika harvoin moisia näkee. Ei kaikki tietenkään pepsodent-irvistys naamalla siinä kassalla istu, tai sirkuta perään "oi miten ihanaa kun tulit mun kassalle, oikein mahtavaa päivänjatkoa ja ihanaa elämää sulle!!!!" mutta ei tarvikaan, koska ei onneksi olla missään Hollywood-leffassa.

Vierailija
73/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloittajan kertoma tapaus kuulostaa ihan TOKMANNILTA :p

Siellä jotkut työntekijät pitää päivät pitkät jotain outoa omaa kieroa valitus-showta. Tervetuloa pahan mielen ostoksille.

Outoa ettei kukaan muu ole Tokmannia jo maininnut.

Vierailija
74/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sssssss kirjoitti:

Mun lähipiirissä on paljon kassalla näitä pomon lapsia tai muun ylemmän työntekijän lapsia ja he ovat olleet useimmiten sellaisia ”ei paljo kiinnosta tyyppejä”

Toissavuonna asioin eräässä isommanpuoleisessa marketissa (ei S- tai K-ryhmää) ja sen kassalla istuva nuori mies jäi mieleen ei-niin-positiivisesti. Todella vetelän ja flegmaattisen oloinen, puhe laiskaa ja liikkeet kuin hidastetussa filmissä. Muutaman tuotteen ”piippaaminen” kesti pienen ikuisuuden ja joka tavaraa pyöriteltiin hoomoilasen ilmeellä pitkään ja hartaasti. Väkisinkin tuli miettineeksi, että jos tätä työpaikkaa ei ole hankittu suhteilla niin ei mitään.

Vierailija
75/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[...... pepsodent-irvistys naamalla siinä kassalla istu, tai sirkuta perään "oi miten ihanaa kun tulit mun kassalle, oikein mahtavaa päivänjatkoa ja ihanaa elämää sulle!!!!" mutta ei tarvikaan, koska ei onneksi olla missään Hollywood-leffassa.[/quote]

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että joku tuollaista yliampuvaa käytöstä odottaa Sinulta?

Ihan asiallinen käytös riittää.

Vierailija
76/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että tutkijat ei pääse kassatöihin. Tutkijat jäävät työttömiksi. Kassatöihin pääsevät ne joilla on huomattavasti alempi koulutus ja huomattavasti happamempi naama. Tutkijat olisivat asiallisempia (vähemmän happamia) kassatöissä kuin mitä monet nykyiset kassatyöntekijät on.

Tutkijat olisi varmaan just parhaimpia kassa- ja asiakaspalvelijoita. Korrekteja, keskittyisivät itse asiaan ja tarkkoja. Ei tulisi oltermanni x 3   -vikalyöntejä tai standupkomiikkaa.

Vierailija
77/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työnalussa pirteä, mutta juuri nyt toivon ,ettei minun tarvitsisi puhua kenellekkään koko päivänä

Vierailija
78/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sssssss kirjoitti:

Ja aivan turhaan sitten laittaa palautetta palvelusta. 

Vierailija
79/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työnalussa pirteä, mutta juuri nyt toivon ,ettei minun tarvitsisi puhua kenellekkään koko päivänä

Onhan se varmasti raskasta kuten kaikki työ pitemmän päälle välillä. Ihan rutiininomainen asiallinen ote riittää.

Vierailija
80/100 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakas Kauppias.

Luepa tarkemmin.

Wau kuinka oletkaan ollut varmasti ystävällinen, rakentava ja esimerkillinen palautteenantaja ja varmasti myös muutenkin olet oikein reipas, vaatimaton ja itseäsi korottamaton ihminen.

Mielestäni tuo "räpellykseksi" morkkaamasi palaute oli kuitenkin erittäin asiallinen ja suora palautekuvaus------asiakaspalvelutilanne kuvailtu hyvin.

Nyt ei puhuta minusta vaan nirppanokkaisesta kassaneidistä josta annoin asiallisen palautteen.

Mitä tuohon räpellykseen tulee niin sellaisiin en alennu. Katsos, sellaisen antajaa ei oteta vakavasti.