Miksi jotkut täys ääliö-hapannaamat hakeutuvat kassatyöskentelyyn?
Ei voi kuin ihmetellä. Jonon päästä todistin kun kassaneiti alkoi pitelemään nenäänsä suurieleisesti ja kailottamaan suureen ääneen kuinka pahasti haisee hänen nenäänsä, kun asiakas asetti kukan hihnalla.
Asiakas nolona. Sanattomaksi vetää ja tekisi mieli laittaa kaupan nimi tähän että tietäisivät millaisia hölmöjä heillä palvelee asiakkaita.
Kommentit (100)
[/quote]
En ole tuo ketä lainasit, mutta... herran tähden sentään jos en saisi tehdä töitä jotka muuttavat minut kyyniseksi ihmisvihaajaksi. Enhän minä saisi tehdä yhtikäs mitään töitä![/quote]
Siltä varalta ettei kukaan ole kertonut sinulle : on olemassa paljon ammattialoja ja työtehtäviä missä ei tarvitse olla suorassa kontaktissa ihmisten kanssa ja mahdollista kyynisyyttä ja ihmisivihaansa lisätä ja levittää.
On selkeä fakta ettei kaikista ole asiakaspalveluun. Hermot ei kestä eikä luonne jatkuvaa vuorovaikutusta ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aina asiallinen valitus kaupan nettisivujen kautta. Kun niitä tulee tarpeeksi niin jotain tapahtuu.
Itse olen kerran paikalliselle K-kauppialle soittanutkin erään nirppanokkaisen kassatytön takia. (Enkä ollut ainoa hänen asenteestaan valittanut.)
"Rakas Kauppias.
Teidän kassaneitinne sanoi tänään asiakkaalle nenäänsä pidellen kovaan ääneen vetäen tuoliaan samalla teatraalisesti kauemmaksi että koko jono kuuli ja ihmetteli tilannetta että hän kohta pyörtyy kun tämän nolona punastelevan asiakkaan kaupastanne valitsema kukka haisee niin voimakkaasti pas*alle".
Hyvää myyntiä toivottaen viereiseen liikkeeseen jatkossa menevä immeinen.
Missä liikkeissä ne ilkeät ja inhottavat asiakkaat käy, koska olen kohta viiskyt vuotta asioinu asiakkaana kauppojen kassoilla ja ikinä en ole sattunut törmäämään näihin "k-pää"asiakkaisiin. Joskus jonku kortti juminu tai tullu se oltermanni jollekkin muutaman kerran liikaa ja siitä joku valittanu , mutta nekin suht harvinaisia... Sen sijaan ihmekassoja on välillä tullu vastaan joilla hermo prakaa jollekin.
Lähikaupassani oli yhteen aikaan niin happaman näköinen naikkonen että se jo pelotti asiakkaat karkuun.Ei ole pakko hymyillä mutta ei sentään pitäisi olla suorastaan vihaisen näköinen.
Eiköhän se oo just niitä jopeja joihin joudutaan ku muuallekaan ei pääse.
Ei meillä haise kaupan tuotteet koskaan. Mutta jotkut asiakkaat haisevat. Monen päivän pesemättömälle hielle tai eltaantuneelle raskaalle hajuvedelle tai vanhalle viinalle. Siinä sitten yrität olla pari minuuttia hengittämättä ja tehdä samalla työsi. En tajua miksi ihmiset jonottavat näiden perässä vapaaehtoisesti, itse vaihtaisin välittömästi kassajonoa.
Vierailija kirjoitti:
Missä liikkeissä ne ilkeät ja inhottavat asiakkaat käy, koska olen kohta viiskyt vuotta asioinu asiakkaana kauppojen kassoilla ja ikinä en ole sattunut törmäämään näihin "k-pää"asiakkaisiin. Joskus jonku kortti juminu tai tullu se oltermanni jollekkin muutaman kerran liikaa ja siitä joku valittanu , mutta nekin suht harvinaisia... Sen sijaan ihmekassoja on välillä tullu vastaan joilla hermo prakaa jollekin.
Niitä on todella harvassa, täytyy olla asiakkaana huono tuuri, jos niihin törmää. Mutta kassapa saattaa tavata satoja ihmisiä työpäivänsä aikana, kyllä sinne kaikenlaista hiihtäjää on soluttautunut sekaan. Useimmat toki täysin harmittomia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oo just niitä jopeja joihin joudutaan ku muuallekaan ei pääse.
Kyllä. Paitsi kassaksikin nykyään päästään, kun on 500 000 työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on todella harvassa, täytyy olla asiakkaana huono tuuri, jos niihin törmää. Mutta kassapa saattaa tavata satoja ihmisiä työpäivänsä aikana, kyllä sinne kaikenlaista hiihtäjää on soluttautunut sekaan. Useimmat toki täysin harmittomia.
Noin se varmaan taitaa olla. Kassa ei pääse mihinkään sieltä hihnan takaa työpäivän aikana, mutta toisaalta marketeissa asiakaskohtaaminen on lyhyt ja liukuhihnamainen nykyään verrattuna entisiin aikoihin kun kauppiaan täytyi jopa hakea tuote ja jutella ja odotella että ihminen valikoi ja vertailee...
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä haise kaupan tuotteet koskaan. Mutta jotkut asiakkaat haisevat. Monen päivän pesemättömälle hielle tai eltaantuneelle raskaalle hajuvedelle tai vanhalle viinalle. Siinä sitten yrität olla pari minuuttia hengittämättä ja tehdä samalla työsi. En tajua miksi ihmiset jonottavat näiden perässä vapaaehtoisesti, itse vaihtaisin välittömästi kassajonoa.
Raha ei haise.
Sitä olen itsekin ihmetellyt, että hapannaamat saavat istua kassalla, vaikka varmaan parempiakin ottajia heidän työlleen on. Itse olin kerran pyörätuolin kanssa pienmarketin kassalla ja hoidin kaiken itse, ja se kassatäti näytti todella halveksuvalta ja tuijotti perään pitkään, vaikka suoriuduin ihan näppärästi. En tiedä, kyrsikö sitä mun pyörätuoli vai se, että mulla oli mukana mies, joka ei tehnyt mitään puolestani vaan antoi minun häseltää. Mieskin totesi jälkikäteen, että olipa hapan kassatäti. Meillä siis miehen kanssa on diili, että apua vain pyydettäessä, koska en tykkää vain olla ja möllöttää, kun kaikki tehdään puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä haise kaupan tuotteet koskaan. Mutta jotkut asiakkaat haisevat.
Ei ristus.
"Haisevien asiakkaiden kauppa"
Vierailija kirjoitti:
Aina asiallinen valitus kaupan nettisivujen kautta. Kun niitä tulee tarpeeksi niin jotain tapahtuu.
Vaikuttaa ettei niihin asiakas palautteihin kukaan reagoi tai niitä lue.
Aihe vapaa- vauvapalstaa lukee kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Rahan vuoksi ne duunissa on, tuskin kutsumusammatti on.
No niinpä. Ei niitä työpaikkoja nykyään niin vaan voi valita, jos et omalta alaltasi löydä. ootko kuullu työttömyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä haise kaupan tuotteet koskaan. Mutta jotkut asiakkaat haisevat.
Ei ristus.
"Haisevien asiakkaiden kauppa"
Jotkut asiakkaat vaan. Et voi sanoa noin, kun 99,999999% ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ainakin kaupalta X meiliin vastineen, että olivat laittaneet mun asiakaspalautteen eteenpäin. Älä ole noin kyyninen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen itsekin ihmetellyt, että hapannaamat saavat istua kassalla, vaikka varmaan parempiakin ottajia heidän työlleen on. Itse olin kerran pyörätuolin kanssa pienmarketin kassalla ja hoidin kaiken itse, ja se kassatäti näytti todella halveksuvalta ja tuijotti perään pitkään, vaikka suoriuduin ihan näppärästi. En tiedä, kyrsikö sitä mun pyörätuoli vai se, että mulla oli mukana mies, joka ei tehnyt mitään puolestani vaan antoi minun häseltää. Mieskin totesi jälkikäteen, että olipa hapan kassatäti. Meillä siis miehen kanssa on diili, että apua vain pyydettäessä, koska en tykkää vain olla ja möllöttää, kun kaikki tehdään puolestani.
Mua otti aina työttömänä päähän, kun törmäsi johonkin typerään tai laiskaan tyyppiin työssään. Tyyliin: miks toi on töissä ja mä en???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ainakin kaupalta X meiliin vastineen, että olivat laittaneet mun asiakaspalautteen eteenpäin. Älä ole noin kyyninen.
Mitä ihmettä se meiliin tullut "vastine" hyödyttää kun sama hapannaama taas öbaut seuraavat viis vuotta kiristelemässä hampaitaan kassan takana.
Siinä kohtaa kun nykyhallitus tekee tutkijoista kaupankassoja ja asiantuntijoista metrokuskeja. Jos hyvällä säkällä pääsevät töihin.
Ei tämä kovin yleinen ongelma voi olla. Käyn keskimäärin viisi kertaa viikossa kaupoissa, isommissa ja pienemmissä. Aina sujuu maksaminen ilman välikohtauksia, enkä ole edelläni asioivien maksutapahtumissa oikeastaan ikinä huomannut mitään erityistä. Joskus kortti ei toimi, tai on unohtunut punnita joku vihannes. Siinä kaikki. Ikinä en ole todistanut minkäänlaista konfliktia tai riitaa yleensäkään. Ei sillä, etteikö niitä olisi, mutta eivät ole suurempi haitta.