Jos joka 10 suomalainen käyttää jonkinlaista mielialalääkitystä
Niin kait se nyt jotain kertoo jostakin. Ei viisiin oikein näin voi jatkaa. Siitä syntyy vain ketjureaktioiden sarjoja ja hyväsydämisetkin ihmiset muuttuvat pahoiksi.
Kommentit (7)
Ota huomioon, että kaikki mielialalääkitystä käyttävät eivät ole mielenterveysongelmaisia. Niitä määrätään ihan oikeasti vähän joka vaivaan ja varmuuden vuoksi. Esim. tällä hetkellä miehen sukulainen syö mielialalääkkeitä tupakoinnin lopettamisen helpottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että kaikki mielialalääkitystä käyttävät eivät ole mielenterveysongelmaisia. Niitä määrätään ihan oikeasti vähän joka vaivaan ja varmuuden vuoksi. Esim. tällä hetkellä miehen sukulainen syö mielialalääkkeitä tupakoinnin lopettamisen helpottamiseen.
SIinä on yksi askel ehdottomasti parempaan suuntaan. Niin, en minä tiedä mitä tulisi tehdä.
ap
Minulle aikanaan sanottiin että terapiaa ei jatketa ellen suostu lääkitykseen, oli melko vääntämistä ettei tarvinnut alottaa. Miksi pitää syödä lääkkeitä jos syyt selvillä masennukseen ja haluaa niistä puhua ja käsitellä ne asiat pois mielestä?
Mäkin käytin mirzaa vuosia, kunnes huomasin, enhän mä sitä edes tarvitse.
Nyt pari vuotta jo "kuivilla" oltu.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni määrättiin mielialalääkettä hermosärkyyn, mutta lopetin melko pian, kun "elämästä katosivat värit". Veljeni on myös käyttänyt erästä mielialalääkettä nukahtamisongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aikanaan sanottiin että terapiaa ei jatketa ellen suostu lääkitykseen, oli melko vääntämistä ettei tarvinnut alottaa. Miksi pitää syödä lääkkeitä jos syyt selvillä masennukseen ja haluaa niistä puhua ja käsitellä ne asiat pois mielestä?
Voiko aisioita käsitellä pois mielestään ihan tuosta noin vaan. Minusta se menee ennemminkin niin, että kun ihminen saa muuta ajateltavaa, elämä kehityy ja ihminen saa usia kokemuksia niin nämä ikäänkuin osaltaan korvautuvat ihmisen aivoissa.
En tunne itseni lisäksi ketään joka käyttäisi mielialalääkitystä. Toki voi olla etteivät kaikki puhu näistä asioista niin avoimesti kuin toiset.