Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko tomaattimurska pizzaan?

Vierailija
20.05.2018 |

Eipä kuulu. Antiikin roomalaiset eivät käyttäneet pizzassaan tomaattimurskaa vaan sivelivät lettunsa hunajalla. He eivät myöskään tunkeneet pizzaansa ananasta eivätkä mozzarellaa. Niiden sijaan pizzan päälle ripoteltiin oliiveja, taateleita ja fetajuustoa. Sitten he kastoivat pitasiivunsa hapatettuun garum -kastikkeeseen joka muistutti soseutettua Surströmmingiä. Ai että mikä culinaaria ja makukujen sinffoniaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saat.na teidän kanssa. Just tässä yritän syödä....

Vierailija
42/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza sana tarkoittaa sotkua tai sekoitusta. Pizza on pizza jos lättänon syötävän päälle lätkii erilaisia aineksia. Sama kun pyttipannussa. Jokainen tekee tai tilaa just sellaisen pizzan mistä itse tykkää.

Olen testaillut myös juustotonta tai tomaattisoseetonta pizzaa. Ihan toimivia ja makuja muuntavia. Rajana on ainoastaan koko maailman ruoka-aitta, eli yhdistelmiä on käytännössä rajattomasti. Siitä vain kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maassa on omanlaisensa pizzatottumukset, mutta eiköhän parasta ole aina toimia ihan oman maun mukaan, kun on valinnanvaraa. Jos tomaattia pizzaansa haluaa, niin suosittelen kuitenkin vetisen tomaattimurskan sijasta tiiviimpää tomaattipyreetä ja paseerattua tomaattia.

Vierailija
44/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan valkosipuli tai chilitomaattimurskaa ja laitan siihen vielä suolaa, sokeria, mustapippuria ja lorauksen oliiviöljyä ja ketsuppia ja toki maistan välillä onko suunmukaista, hyvin on maistunu tolla reseprillä, eikä ole liian kitkerää, sokeri on se juju siinä.

Vierailija
45/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina tomaattipyrettä. Muuten tulee märkää löllöpizzaa. Tomaattimurska ja paseerattu tomaatti - aivan liian märkää.

Vierailija
46/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutti -merkillä on hyvää valmiiksi maustettua pizzoihin tarkoitettua tomaattimurskaa purkissa. Kannattaa kokeilla (en käytä enää mitään muuta) ja hyvän pizzapohjan saa tietenkin hyvillä jauhoilla ajan kanssa https://www.lejos.fi/reseptit/hungry-chef-reseptit/taydellinen-pizzapoh…

Vierailija
47/47 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu, mutta ei kuitenkaan pelkkä tomaattimurska. Tässä paras pizzakastikkeen resepti koskaan: