Miten erottaa onko uusi mies epätoivoinen vai pelkästään rakastunut?
Loputonta viestittelyä vaikka olen kertonut tekeväni töitä, selvää whatsapp-stalkkausta, tulevaisuuden suunnittelua parin tapaamisen jälkeen, monen laista reviirilleni tuppautumista, kuten että odotti minua yllättäen työpaikkani ulkopuolella kun pääsin töistä. Jos kerron syöneeni lounaaksi kanasalaatin, niin kohta tulee viesti että ”oli ihan pakko käydä myös ostamassa kanasalaatti”. :( Tuntuu että hänen maailmansa pyörii jo nyt vain ja ainoastaan minun ympärillä. Kivanoloinen mies, mutta kuulostaako tämä normaalilta parin tapaamisen jälkeen?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt neljä vuotta ollut mies, joka alussa oli juuri tuollainen, eikä hän ole muuttunut creepyksi, vaan on todella huolehtivainen ja rakastava.
Yletön viesteily hellitti, kun sanoin etten voi töiden aikana vastailla, ja illallakin mulla on muutakin elämää. Samoin whatsap stalkkailu loppui, kun sanoin että mulle se tuntuu stalkkaukselta, ja laitoin ilmoitukset vähäksi aikaa pois.Mun mies ei ole mustasukkainen eikä rajoittava, tunteellinen kyllä. Muuten ei ole mikään nössykkä, ja töissään on pomo, minä vaan olen hänen heikko kohta, hän tekee kaikkensa että minulla olisi kaikki hyvin.
Hän huolehtii että en osta kaikkia meidän ruokia vaan käy kaupassa, os olen kipeä, hän hoitaa. Jos olen rahapulassa hän auttaa. Koskaan minun ei tarvitse miettiä onko hän jossain pettämässä. Hän sanoo joka päivä rakastavansa minua.
Ei ryyppää, ei pelaa, ei juokse kaverien kanssa baarissa. On komea ja urheilullinen ja hyvä sängyssä.
En minä vielä neljän vuoden aikana ole keksinyt, mikä koira tässä olisi haudattuna.Tuntuu, että moni nainen pelkää tuollaista aidosti rakastavaa turvallista miestä, kun ovat tottuneet jänniin pleijereihin, jotka kivasti pitävät naista koko ajan vähän varpaillaan.
Ei se nyt tarkoita pleijeria, jos ei lähetä jatkuvaa viestitulvaa ja kopioi naisen lounasvalintoja.
Mutta hyvä, että joku toi esiin tilanteen, jossa vastaava mies on osoittautunut normaaliksi. Sekin on siis mahdollista. Ehkä sun ap kannattaa puhua tuosta, että et vaan pysty työaikaan vastaamaan, ja laittaa vaikka ne estot whatsappiin. Katso miten mies reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt neljä vuotta ollut mies, joka alussa oli juuri tuollainen, eikä hän ole muuttunut creepyksi, vaan on todella huolehtivainen ja rakastava.
Yletön viesteily hellitti, kun sanoin etten voi töiden aikana vastailla, ja illallakin mulla on muutakin elämää. Samoin whatsap stalkkailu loppui, kun sanoin että mulle se tuntuu stalkkaukselta, ja laitoin ilmoitukset vähäksi aikaa pois.Mun mies ei ole mustasukkainen eikä rajoittava, tunteellinen kyllä. Muuten ei ole mikään nössykkä, ja töissään on pomo, minä vaan olen hänen heikko kohta, hän tekee kaikkensa että minulla olisi kaikki hyvin.
Hän huolehtii että en osta kaikkia meidän ruokia vaan käy kaupassa, os olen kipeä, hän hoitaa. Jos olen rahapulassa hän auttaa. Koskaan minun ei tarvitse miettiä onko hän jossain pettämässä. Hän sanoo joka päivä rakastavansa minua.
Ei ryyppää, ei pelaa, ei juokse kaverien kanssa baarissa. On komea ja urheilullinen ja hyvä sängyssä.
En minä vielä neljän vuoden aikana ole keksinyt, mikä koira tässä olisi haudattuna.Tuntuu, että moni nainen pelkää tuollaista aidosti rakastavaa turvallista miestä, kun ovat tottuneet jänniin pleijereihin, jotka kivasti pitävät naista koko ajan vähän varpaillaan.
Ei se nyt tarkoita pleijeria, jos ei lähetä jatkuvaa viestitulvaa ja kopioi naisen lounasvalintoja.
Mutta hyvä, että joku toi esiin tilanteen, jossa vastaava mies on osoittautunut normaaliksi. Sekin on siis mahdollista. Ehkä sun ap kannattaa puhua tuosta, että et vaan pysty työaikaan vastaamaan, ja laittaa vaikka ne estot whatsappiin. Katso miten mies reagoi.
Mä olen samaa mieltä. Älä suostu tekemään tiliä menemisistäsi, äläkä suostu olemaan koko ajan saatavilla ja tavoitettavissa. Älä suostu olemaan hänen elämän sisältö, äläkä suostu että hänestä tulee sun elämän ainoa sisältö. Pidä huoli että säilytät omat menosi, kaverisi ja harrastuksesi.
Jos se on hänelle ok, ja hän on nolokin että oli liian innokas, niin sitten tuo voi mennä liian innokkuuden ja kömpelyyden piikkiin. Mutta jos hän loukkaantuu, suuttuu, tivaa tai tenttaa, ja haluaa rajoittaa tekemisiäsi ja menemistäsi, silloin laitat stopin ja sanot heipat heti.
53
Paavo Lipponenkin seisoskeli, kai pääministerinä ollessaan, Päivin työpaikan (koulun!) pihalla ja tuijotteli kaipaavasti ikkunoihin. No en tiedä onko tämä varoitukseksi vai rohkaisuksi.
Ehkä kuitenkin oli parempi ennen somea, kun saattoi kysyä vain muutaman kaverinsa mielipidettä. Nyt tulee tuota asiantuntemusta semmoista vauhtia että uskaltaako kukaan tavata enää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin kokemusta vähän samantyyppisestä miehestä, ei kylläkään noin pahasta. Mutta hänelle ei järkipuhe mennyt perille, että jos vaikka puhuin kaverin kanssa puhelimessa niin kauhea kuulustelu että kenelle puhuin ja mistä ja miksi niin pitkään (oli yrittänyt monta kertaa soittaa puhelun aikana). Muuta elämää ei olisi saanut olla ja naisen ns. oman elämän eläminen oli hänelle jotain täysin käsittämätöntä. No tyyppi oli sairaalloisen mustasukkainen ja petti itse. Että näillä kokemuksilla sanoisin ap:lle, että älä lähde yhtään myötäilemään ja periksi antamaan silloin, kun sun mielestä mennään normaalin rajojen yli. En oikestaan neuvoisi olemaan tuollaisen tyypin kanssa tekemisissä ollenkaan. Hyvä varmaan olisi hänelle joka tapauksessa infota että tuollainen käytös on luotaantyöntävää, jos vaikka sattumalta hän olisikin vain ihmissuhteissa kömpelö (epäilen).
Tuo viimeinen pitää omalla kohdallani paikkansa. Kun olen miettinyt jälkikäteen ihmissuhteitani, niin olen tajunnut, että minulla on kestänyt verrattain pitkään omaksua normaalit käytöstavat, kuinka saa/kuuluu toimia erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa. Myönnän, että olen varmasti vaikuttanut oudolta tietyissä tilanteissa, mutta olen vain yrittänyt tehdä parhaani tilanteessa, joka on ollut minulle täysin uusi. Tämä on oikeasti harmittanut minua, koska tajusin, että moni on varmaan pitänyt minua ahdistavana stalkkerina, vaikka olen vain halunnut löytää jonkun, jonka kanssa olisi hyvä olla. Itse haluaisin uskoa, että monessa tämän ketjun tapauksessa olisi kyse vain sosiaalisesti kömpelöistä miehistä, joilla ei vain ole tilannetajua eikä ymmärrystä siitä, mikä on normaalia ja mikä on creepyä, mutta varmasti seassa on näitä sekopäitä.
Nostan tätä ketjua kun tilanne on yhä päällä. Olen sanonut miehelle nyt kolme kertaa, että en pysty pitämään niin paljon yhteyttä, enkä edes halua. Minulla on muutakin elämää, kavereita ja perhettä, ja haluan myös pystyä pitämään vielä tässä vaiheessa jonkinlaista etäisyyttä ihmiseen jonka olen tuntenut vasta muutaman viikon. Nyt mies ehdotti treffejä tämän viikon alkuun, mutta minulla kiire viikko joten kysyin käykö huominen eli lauantai. Se kävi, joten sovimme tapaavamme lauantaina. No, tiistaina hän ehdotti että voisiko viedä minut lounaalle. Vastasin etten ehdi. Keskiviikkona hän vähän ennen lounasaikaa lähetti viestin, että on ”sattumalta” ihan työpaikkani vieressä, eikö olekin hulvaton yhteensattuma?! En vastannut mitään. Torstaina hän kyseli aikataulujani, koska hänellä on joku juttu, minkä hän haluaisi näyttää, ja jolla on kiire, eikä asiaa voi kertoa puhelimessa. Pahoittelin etten ehdi, koska en ollut kotona. :( Ei huvita enää yhtään tavata häntä huomenna. Ap
jos se on ruikuttanut edellisen suhteen jälkeen. vähän ennen teidän suhdetta yhyyy... tahdon rakastua... ja otti heti sut joka hänet huoli
Vierailija kirjoitti:
Nostan tätä ketjua kun tilanne on yhä päällä. Olen sanonut miehelle nyt kolme kertaa, että en pysty pitämään niin paljon yhteyttä, enkä edes halua. Minulla on muutakin elämää, kavereita ja perhettä, ja haluan myös pystyä pitämään vielä tässä vaiheessa jonkinlaista etäisyyttä ihmiseen jonka olen tuntenut vasta muutaman viikon. Nyt mies ehdotti treffejä tämän viikon alkuun, mutta minulla kiire viikko joten kysyin käykö huominen eli lauantai. Se kävi, joten sovimme tapaavamme lauantaina. No, tiistaina hän ehdotti että voisiko viedä minut lounaalle. Vastasin etten ehdi. Keskiviikkona hän vähän ennen lounasaikaa lähetti viestin, että on ”sattumalta” ihan työpaikkani vieressä, eikö olekin hulvaton yhteensattuma?! En vastannut mitään. Torstaina hän kyseli aikataulujani, koska hänellä on joku juttu, minkä hän haluaisi näyttää, ja jolla on kiire, eikä asiaa voi kertoa puhelimessa. Pahoittelin etten ehdi, koska en ollut kotona. :( Ei huvita enää yhtään tavata häntä huomenna. Ap
Nyt vihellät pelin kokonaan poikki. Kerrot vaikka WA:ssa hänelle että koet hänen käytöksensä rajattomaksi ja ahdistavaksi etkä enää ole kiinnostunut hänestä koska hän käyttäytyy noin. Ilmoitat myös ettet kaipaa enää yhteydenottoja ja jos hän pommittaa sinua viesteillä kiellon jälkeen, seuraa sinua ja pyrkii muulla tavoin yhteyteen kanssasi, teet poliisille ilmoituksen vainoamisesta.
Ja ilmoita tuo kirjallisesti jotta sulle jää todiste viestistä puhelimeen. Luultavasti joudut näyttämään sen viestin poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vihellät pelin kokonaan poikki. Kerrot vaikka WA:ssa hänelle että koet hänen käytöksensä rajattomaksi ja ahdistavaksi etkä enää ole kiinnostunut hänestä koska hän käyttäytyy noin. Ilmoitat myös ettet kaipaa enää yhteydenottoja ja jos hän pommittaa sinua viesteillä kiellon jälkeen, seuraa sinua ja pyrkii muulla tavoin yhteyteen kanssasi, teet poliisille ilmoituksen vainoamisesta.
Ja ilmoita tuo kirjallisesti jotta sulle jää todiste viestistä puhelimeen. Luultavasti joudut näyttämään sen viestin poliisille.
Minä laittaisin tuon vasta seuraavassa vaiheessa. Nyt laittaisin jotenkin niin, että sinua on ärsyttänyt, kun sovittiin, että nähdään lauantaina ja silti hän on käyttäytynyt noin ja että se tuntuu sinusta ahdistavalta. Ja että sinua mietityttää nyt, että haluatko tavata lauantaina, kun tämä on tämmöistä. Katso miten reagoi siihen.
Niin. Mitä jos ihan puhuisi sen miehen kanssa eikä täällä netissä.
Kysyä vaikka että miksi on noin kova ”paniikki” päällä. Selvästi mies on hyvin ihastunut. Ihastunut mies käyttäytyy juuri noin.
Aika hölmösti juu. Ja tietysti se ärsyttää jos itse ei ole yhtä ihastunut.
Joku muu joka tuntisi samoin voisi olla ihan iloinen noista ”yllätyksistä”.
Tässä taitaa olla sama mikä normaalisti naisia kiihottaa, että sinä et ole niin innostunut kuin ko. Herra. Saalistaminen kyllä tuo miehillekin lisää virtaa, ihan yleisesti huomattua.
Vierailija kirjoitti:
Kysyä vaikka että miksi on noin kova ”paniikki” päällä. Selvästi mies on hyvin ihastunut. Ihastunut mies käyttäytyy juuri noin.
Joku muu joka tuntisi samoin voisi olla ihan iloinen noista ”yllätyksistä”.Tässä taitaa olla sama mikä normaalisti naisia kiihottaa, että sinä et ole niin innostunut kuin ko. Herra. Saalistaminen kyllä tuo miehillekin lisää virtaa, ihan yleisesti huomattua.
Entäpä kun on jo kolme kertaa puhunut sen miehen kanssa? Eikö tule sellainen olo, että voisi kysäistä jonkun muunkin mielipidettä asiaan, kun itseä lähes karmii. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu joka tuntisi samoin voisi olla ihan iloinen noista ”yllätyksistä”.Tässä taitaa olla sama mikä normaalisti naisia kiihottaa, että sinä et ole niin innostunut kuin ko. Herra. Saalistaminen kyllä tuo miehillekin lisää virtaa, ihan yleisesti huomattua.
Entäpä kun on jo kolme kertaa puhunut sen miehen kanssa? Eikö tule sellainen olo, että voisi kysäistä jonkun muunkin mielipidettä asiaan, kun itseä lähes karmii. Ap
Sua karmii ihan syystä, luota intuitioosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua karmii, asia on selvä. Laita miehelle, että et halua olla enää yhteyksissä hänen kanssa, niin kuin tuo yksi edeltäjä sanoi.
Mies voisi olla liian innokas, mutta silloin hänen pitäisi silti ymmärtää rajat ja hillitä intoaan niin kuin haluat. Mutta tuo mies ei ymmärrä eitä, ja se on tosiaan karmivaa.
Ja minä olen siis se yksi edellinen kirjoittaja, jonka mies ymmärsi sanomisesta, ja hänestä tuli ihan ok kumppani. Mutta hän ei ollut tuollainen, vaan kun sanoin, hän hyväksyi rajani eikä yrittänyt kepulikonstein ylittää niitä.
Ei jatkoon. Sinua helpottaa kun saat hänelle sanottua, että nyt loppui, sinua ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laittaisin tuon vasta seuraavassa vaiheessa. Nyt laittaisin jotenkin niin, että sinua on ärsyttänyt, kun sovittiin, että nähdään lauantaina ja silti hän on käyttäytynyt noin ja että se tuntuu sinusta ahdistavalta. Ja että sinua mietityttää nyt, että haluatko tavata lauantaina, kun tämä on tämmöistä. Katso miten reagoi siihen.
Paitsi jotkut miehet on kyllä hyviä selittämään kaiken aina parhain päin, ja taas aikaa kuluu ja joka kerta totut vähän enemmän siihen että hän on jotenkin liikaa iholla.
Laitoin äsken viestin jossa sanoin suoraan etten halua jatkaa tutustumista. Mies ei ole vastannut mitään. Ap
Mulla kans oli kerran tuollainen tapailussa! Käytiin kahvilla ja lopuksi sovittiin uutta tapaamista ja sanoin, että mulla on tosi vaikea tentti tulossa loppuviikosta eli en kerkeä nähdä kuin vasta sen jälkeen. Mies kuitenkin pommitti heti seuraavasta aamusta asti soittamalla, viesteillä ja ääniviesteillä moneen, moneen kertaan. Sanoin uudestaan, että mulla on tentti tulossa, en kerkeä nähdä. Soitti, soitti ja soitti. Meni halut nähdä koko tyyppi, joten peruin kaikki sovitut tapaamisaikeet ja laitoin numeron estolistalle puhelimeen.
Kyllä ihastuneimmankin miehen tulee tajuta peruskäytöstavat ja kunnioittaa toisen rajoja.
Hyvä, ap. Totta kai ihastuminen voi saada ihmisen hölmöksi, mutta ei se silti saa viedä toisen tahdon kunnioittamista. Jos miehen luonteessa on syvällä toisen rajojen kunnioittaminen, ei ihastuminen sitä veisi pois. Kaikki tiedetään, että kun ihastuneena joutuu odottamaan seuraavaa tapaamista, voi olla levoton tai jännityksestä nukkua huonosti, mutta ei ala häiriköimään, stalkkaamaan, "vahingossa törmäilemään" ja jankkaamaan.
Terveet vaisit vaistot sinulla ap. Hyvää kesää ja parempi onni!
Hyvä ap! Kerro sitten miten tilanne eteni! Jotenkin tuntuu ettei tämä jää ihan tähän vielä miehen osalta
Jos ei itse ole rakastunut, niin tuollainen käytös varmaan tuntuukin kiusalliselta. Mutta silloin ei pitäisi roikuttaa miesparkaa.