Jotenkin naurattaa, kun jotkut teinit ihastuvat 60-70-lukujen bändeihin
Ja selkeästi luulevat olevansa kypsempiä ja fiksumpia kuin ikätoverinsa, jotka kuuntelevat nykymusiikkia.
Kommentit (46)
Onneksi teinit eivät ole niin rajoittuneita kuin wanna be -hipsterit, joita ahdistaa, jos eivät ole kuulleet jostakinasiasta ekana.
Itse olen nelikymppinen ja fanitan Bachia. Oonko mäkin huvittava?
Nykymusiikki, varsinkin ns. listakama, on täyttä sontaa. 60-70-luvuilla listamusiikkikin oli hyvää.
No entä aikuiset jotka kuuntelevat jotain vanhaa skeidaa joka on tehty satoja vuosia ennen heidän syntymäänsä. Tai katsovat vanhoja tauluja vaikka uutta tämän vuoden taulua maalataan koko ajan.
Menisivät hoitoon.
Elitismi hipsteröinnin surkeinta kuraa on se että fanitetaan jotain ikivanhaa tylsää kirjallisuutta vaikka uusia bestsellereitä tulee joka vuosi. Ja oikeaastaan kirjallisuus voitais jo poistaa kun on keksitty uusia juttuja.
Letkeää musaa... juu
Juu on se niin väärin ja naurettavaa kun joku ihminen nauttii tietynlaisesta musiikista
Peruskoulussa 7. luokalla käydään läpi kevyen musiikin historia tyyliin jazzista 2000-luvulle.
Oli erittäin antoisia kuunteluhetkiä, kun verrattiin teinin kanssa äidin ja isän teiniajan musiikia nykypäivän musiikkiin 🙄
Tuli siinä Ramones ja Sex Pistols tutuiksi... kuunteliksä sä oikeeesti näitä 😂
Onneksi maailma on erilaista musiikkia pullollaan ja jokainen saa kuunnella juuri sitä mitä haluaa, oli nuori tai vanha.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nelikymppinen ja fanitan Bachia. Oonko mäkin huvittava?
Et sen huvittavampi kuin 2000 v sitten( jyrkkä ehkä) eläneen Jeesuksen fanit.
Olen aina kuunnellut kaikkien saatavilla olevien aikakausien musiikkia. En näe sitä huonommaksi kuin vaatemuodin kierrätys on.
Paska musamaku sulla, 60-80 luvulla ne parhaat biisit soi. Mitä väliä minkä ikäisenä mitäkin kuuntelee?
Vierailija kirjoitti:
Nykymusiikki, varsinkin ns. listakama, on täyttä sontaa. 60-70-luvuilla listamusiikkikin oli hyvää.
Finnshitsit oli silloinkin sontaa. Samanlainen juntti- ilmiö kuin varhainen Suomi- rap tai halpatechno.
60-80 musiikki on parasta minunkin mielestäni. Olen aina tykännyt (jo teininä) Ja siltikin kuuntelen myös radiomusaa, vaikka eihän se musa vedä vertoja noille kunnon hiteille.
Enemmän minua kyllä naurattaa ja säälittää, miksi joku stressaantuu toisen ihmisen musiikkimausta, mielenkiinnonkohteista tai mielipiteistä. Työntäkää se kliininen ja monotoninen dwäwbäbbä-bbä-bä-bbä-bbä-bbää örinä-djent-proge-dubsteb pyllyn silmäänne.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa 7. luokalla käydään läpi kevyen musiikin historia tyyliin jazzista 2000-luvulle.
Oli erittäin antoisia kuunteluhetkiä, kun verrattiin teinin kanssa äidin ja isän teiniajan musiikia nykypäivän musiikkiin 🙄
Tuli siinä Ramones ja Sex Pistols tutuiksi... kuunteliksä sä oikeeesti näitä 😂
Nehän on muuttuneet ajattomiksi kauan sitten. Paranoid soi jo automainoksessa, seuraavaksi varmaan Anarchy ( jonka tänä vuonna Suomeen saapuva Megadeth on versioinut ) tai Blitzkrieg Bop. Kai muistit kertoa, mistä Duudsonien tunnusmusiikkibändi Ne Luumäet ammensi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnshitsit oli silloinkin sontaa. Samanlainen juntti- ilmiö kuin varhainen Suomi- rap tai halpatechno.
Osa Finnhitseistä nauttii kyllä nykyään arvostusta, myös rock-ihmisten keskuudessa, ja syystäkin. Samoin on käynyt Abballe ja discomusiikille, joita rock-kansa 70-luvulla halveksi.
Vierailija kirjoitti:
täysin avauksen mukainen vastaus. 60-70-luvuilla listamusiikki oli yhtälailla sontaa aiempien sukupolvien mielestä joiden mukaan paras musiikki tuli 20-30-luvulla.
Nykymusiikki listoilla on 95% perseapinoiden soopaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin suurimmat suomeksi lauletut hitit olivat käännöksiä isoista eurooppalaisista mm. italialaisista hiteistä, joissa usein oli todella hyviä melodioita, ja ne oli äänitetty ison bändin kanssa. Junttidisko ja -iskelmä tuli vasta 80-luvulla koneiden myötä.
Olen huomannut saman ilmiön. :D Voi että, Pinkku Pinskukin on juuri löytänyt The Clashin ja hehkuttaa sitä. Yhdellä videolla piti Pulp Fiction -paitaa eikä tiennyt, että se on elokuva, selitti vain jotain naisesta, joka polttaa tupakkaa ko. paidassa.