Missä ammatissa on mielestäsi turhan korkea palkka?
Kommentit (67)
Sairaanhoitajilla. Ainakin ajanvarauspoliklinikoilla, siellä he ovat lähinnä sihteerin hommissa. Itse olen lääkäri ja selviäisin työstäni paremmin ilman vieressä nököttävää sairaanhoitajaa.
Alkon ja veikkauksen pääjohtajilla on kovat tulokseen sidotut bonukset vaikka Suomessa niillä aloilla onkin monopoliasema.
Kansanedustajat ja muutkin poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla. Ainakin ajanvarauspoliklinikoilla, siellä he ovat lähinnä sihteerin hommissa. Itse olen lääkäri ja selviäisin työstäni paremmin ilman vieressä nököttävää sairaanhoitajaa.
Joojoo, ihan varmasti olet. 😂
En usko, koska lääkäri ei puhu noin.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaaja
Viekää saa*ana jätkältä röökikin suusta! Ei tää helppoo oo kulle kellekään. Pistetääs maanataiksi lakko tuollaisten puheiden takia ja katsotaan kun porvarin paperirullat homehtuu satamaan - kestääkö perse merivettä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni vastaa lääkäri?
3800e/kk ei ole kovin iso palkka siihen nähden että siihen vaaditaan 6 vuoden opinnot.
3800e? Kyllä ne tienaa paljon enemmän.
Miten niin paljon enemmän? Onko sulla faktatietoa asiasta?
Tuo 3800€ on ihan meilahdessa HUS sairaalassa työskentelevän lääkärin palkka..
Lentoemäntä. Koulutus kestää 6-8 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800e/kk ei ole kovin iso palkka siihen nähden että siihen vaaditaan 6 vuoden opinnot.
Siihen tulee päälle vaikka ja mitä erilaisia rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ja hammaslääkäri.
Lääkäreitä on liian vähän, heitä pitäisi kouluttaa lisää ja samalla tietenkin palkkoja pitäisi laskea. Kyllä muissakin ammateissa (sairaanhoitajat, kätilöt, röntgenhoitajat yms) vastuu on kova ja silti tehdään paljon pienemmällä palkalla töitä. Kätilökin opiskelee 4,5v eli vain 1,5v vähemmän kuin lääkäri ja vain 1 vuoden vähemmän kuin hammaslääkäri!
Ei. Kyllä lääkärin vastuu on ihan toinen. En itse haluaisi sitä
T. Sh
Perhepäivähoitaja. Nehän on vaan päivät kotona. Ei kotiäideillekään paljon mitään makseta. Samaa hommaa
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden palkka nyt ei yleisesti ole tuota luokkaa, ansioista puhumattakaan. Lääkäriliiton palkkasuositukset ovat kandillekin tuota korkeammat.
https://www.laakariliitto.fi/edunvalvonta-tyoelama/edunvalvonta/palkkat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tulee päälle vaikka ja mitä erilaisia rahoja.
Miksi pitäisi vertailla jotain palkkaan tulevia lisiä?
Ainoa mitä tulee vertailla on päivätyössä 38h viikossa oleva bruttopalkka ilman mitään lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitä on liian vähän, heitä pitäisi kouluttaa lisää ja samalla tietenkin palkkoja pitäisi laskea. Kyllä muissakin ammateissa (sairaanhoitajat, kätilöt, röntgenhoitajat yms) vastuu on kova ja silti tehdään paljon pienemmällä palkalla töitä. Kätilökin opiskelee 4,5v eli vain 1,5v vähemmän kuin lääkäri ja vain 1 vuoden vähemmän kuin hammaslääkäri!
T. Sh
En usko että olet sh. Vaikka se lääkäri tekee määräykset, niin se lääkkeiden antaja on vastuussa kun lääkkeet potilaalle antaa. Toivottavasti ymmärrät oman vastuusi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ShEn usko että olet sh. Vaikka se lääkäri tekee määräykset, niin se lääkkeiden antaja on vastuussa kun lääkkeet potilaalle antaa. Toivottavasti ymmärrät oman vastuusi. :D
Siis toki lääkärikin on aina vastuussa, mutta niin on sairaanhoitajakin.
Asianajajilla. Lehdissä lukee aivan järkyttäviä juttuja miten vaikka asunnosta johtanut riita johtaa kymmenien tuhansien eurojen laskuun oikeudessa hävinneelle osapuolelle.
Suomessa alkaa olla pienituloisen mahdotonta lähteä käräjöimään mikäli vähäänkään epäilyttää, että saattaa hävitä oikeustaistelun.