Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisittekö 16-vuotiaan yökylään poikaystävän luokse?

Vierailija
19.05.2018 |

Tyttö seurustelee 19-vuotiaan pojan kanssa. Tämä asuu omillaan kerrostalossa. Tyttö olisi menossa ensimmäistä kertaa yökylään pojan luo. En oikein haluaisi päästää tyttöä, jos vaikka käy jotain kauheaa. Tyttö sanoo, ettei voi määrätä häntä ja aikoo mennä joka tapauksessa. Mitä teen?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin, jos ehkäisy on kunnossa. Varmuuden vuoksi antaisin mukaan myös kondomipakkauksen, vaikka tyttö söisikin pillereitä.

Miten niin varmuuden vuoksi, vaikka syökin pillereitä? Taitaa sen verran tuoreesta tapauksesta olla kyse, että kondomia kannattaa todellakin käyttää, vaikka pillereitä söisikin.

Vierailija
42/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi ennen kuin olen tavannut pojan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kutsua poika esittäytymään niin saat itsekkin tietoa millaisesta tyypistä kyse.

Luultavasti 16 vuotias tietää kyllä ehkäisyn tärkeyden mutta aina voi muistuttaa.

Jos kieltää vaan menemästä niin luo vaan kitkaa ja epäluottamusta tytärtä kohtaan.

Ihan normaalia yökyläilyt jo tuossa iässä. Itseäni ainakin vitutti kun kiellettiin menemästä ja aiheutti vaan tunnetta että minuun ei luoteta.

Vierailija
45/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän seksi olekaan ikävää tai häpeällistä. Mutta seksistä syntyy vauvoja ja raskaaksi voi tulla vaikka käyttäisi ehkäisyä. Ei seksiä pitäisi harrastaa, ellei ole valmis ottamaan vauvaa vastaan. Millä 16- v elättää vauvan?? Ehkäisystäkään ei tarvisi olla neuroottinen jos harrastaisi seksiä avioliitossa.

En ole valmis ottamaan enää vauvaa vastaan. 

Seksiä silti usein.

T: Äiti neljälle, ei enää vauvoja, seksiä kyllä

Vierailija
46/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaalla ei ole kaikki kotona, jos haluaa painaa 16-vuotiaita pissiksiä.

Vierailija
47/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Ethän sinä sitä 39 vuotiasta ”poikaa” ole menossa panemaan vaan 16 vuotias lapsesi.

Vierailija
48/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista Ap kysyä mistä voit seurata striimiä.

Vierailija
49/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se esittäytyessään varmaankaan paljasta huonoimpia puoliaan.

En haluaisi päästää minäkään. Mulla on tuon ikäinen tyttö ja ajatukset näemmä jo seksin suuntaan.

Ei tuon ikäisen kannata vielä ottaa sitä suurta vastuuta, mikä seksistä tulee.

Mitä häviää, jos pidättäytyyesim parikymppiseksi. Ei yhtään mitään.

Ei varmasti kaikki huonot puolet paljastukaan, mutta kyllä ensivaikutelma kertoo ihmisestä paljon. Esim. katsooko esittäytyessä silmiin vai pälyileekö varpaita.

Vierailija
50/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse lienee lähinnä siitä, että se yökyläily on enemmänkin jo virallinen hyväksyntä seksille vanhempien taholta.

Kun se kielletään, sitä voi silti tehdä, mutta silloin se on ikään kuin luvatonta.

Ei eletä enää 1800-luvulla.

Kuka hakee vanhemmiltaan hyväksyntää seksiin?

Jotkut vässykät ehkä? Hah hah!

Vierailija
51/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kuuluu avioliittoon. Sikäli en olisi siitä huolissaan.

Vierailija
52/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle kondomipaketti käteen ja sanot ettet halua vielä mummoksi.

Vierailija
53/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin luvan kanssa poikakaverin luona yötä 15-vuotiaana, tuolloin seurustelua takana vuosi JA poikakaveri oli perheelleni tuttu, oli viettänyt meillä jo joulut ja juhannukset ja ollut mukana kesälomareissussa jne. Ja äitini ei toivoakseni ollut asiaa kovin aktiivisesti ajatellut mutta ei se niin tyhmä ollut ettei olisi tajunnut että on meillä ollut seksiäkin jo jonkin aikaa (hankin mm. e-pillerit jotka hän maksoi). Tarinan kannalta epäolennaista mutta kyseinen mies on nykyään aviomieheni ja lasteni isä, ja lapsetkin syntyivät 25v+ yökyläilyistä huolimatta.

En päästäisi jos poikakaveri on vieras eikä häntä voi tuoda näytille. Jonkun näytillä käyneen kelvollisen oloisen luo päästäisin hyvinkin.

Vierailija
54/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pari viikkoa sitten jutun, jossa kerrottiin , että seksi ei ole nuorilla ykösprioriteetti. Varhain seksin aloittaneiden lapsilla on "taipumus" samaan, siksi teiniäitiys näyttää periytyvän. Mutta sepä taipumus ei olekaan geeneissä vaan ympäristössä eli teinien seksin salliva ja jopa siihen kannustava perhe tavallaan "ajaa" teinin seksiin jopa silloin, kun tämä ei ehkä itse olisikaan valmis.

Totta on, että seksiä voi harrastaa missä tahansa, mutta yökyläilyn salliminen tuossa tilanteessa on sama asia kuin sanoisi lapselleen, että "nyt naimaan". Itse en halua sitä viestiä lapselleni antaa.

Ja jos tyttöni kaikesta huolimatta yökylään lähtisi, niin siihen loppuisi kuukausiraha, oma huone ja maksuton netti. Jos on niin aikuinen, että voi ryhtyä äidiksi (seksistä seuraa joskus tuollaistakin) tai päätyy aborttiin, niin on tarpeeksi vanha itse maksamaan ei-välttämättömät kulunsa.

Vierailija
55/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaikäraja kunnossa joten seksin suhteen sinulla ei ole määräämisoikeutta. Vai mitä oikein pelkäät? Etkö ole tavannut poikaa aiemmin?

En ole tavannut. Ei ole käynyt täällä meillä.

Ap

No olisko syytä kutsua käymään ja esittäytymään?

Olen sanonut tytölle, että poika voi tulla tänne. Tyttö ei vain kehtaa tuoda. En käsitä miksi.

Ap

No jos olisin 16v teini niin en itsekään heti toisi poikaystäviäni kotiin näytille ja arvosteltavaksi. Ehkä sitten kun on vähän paremmin tunnettu.

Vierailija
56/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär alkoi 16-vuotiaana seurustella 17-vuotiaan pojan kanssa. Kävivät samaa koulua ja olivat siellä yhdessä aamusta iltaan. Oppilaat asuivat koulun asuntolassa, niin ei minulta edes kysytty voiko välillä nukkua yhdessä. En tiedä nukkuivatko siellä yhdessä. Nyt ovat 17 ja 18 ja muuttamassa samaan kämppään, joten yhdessä nukkumista ei oikein voi edes kieltää.

Oletko tavannut tämän tyttäresi poikaystävän? Tuo ikä sinällään ei sano yhtään mitään, vaikka toki moni 19-vuotias haluaa tehdä muutakin kuin vain pitää kädestä kiinni. Mutta on myös fiksuja nuoria, jotka kunnioittavat toisen rajoja eivätkä painosta. Tutustu siihen poikaa ja ota selvää, kumpaan joukkoon hän kuuluu. 

Vierailija
57/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, jos sinusta OK, että harrastaa tuon ikäisenä seksiä tämän pojan kanssa. En päästäisi, jos ei OK ja jos mielestäsi sekstailuun liian lapsi. Arvio tyttäresi kypsyys!

Vierailija
58/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä12242 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se kielletään, sitä voi silti tehdä, mutta silloin se on ikään kuin luvatonta.

Miksi vanhempien pitäisi antaa viesti, että seksi on jotain ikävää ja häpeällistä? Eikö viisaampaa olisi puhua seksistä myönteisesti ja korostaa ehkäisyn tärkeyttä?

Juuri näin! Parempi että lapsella on kortsupaketti mukana niin ei lähde taudit kieroon kylänmiesten keskuudessa.

Meidän kylällä oli tällainen 16 vuotias mt-tapaus, jota kylän ukot kävivät panemassa ja ajeluttivat milloin minnekin kiertopalkinnoksi.

Vierailija
59/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä12242 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien pitäisi antaa viesti, että seksi on jotain ikävää ja häpeällistä? Eikö viisaampaa olisi puhua seksistä myönteisesti ja korostaa ehkäisyn tärkeyttä?

Juuri näin! Parempi että lapsella on kortsupaketti mukana niin ei lähde taudit kieroon kylänmiesten keskuudessa.

Meidän kylällä oli tällainen 16 vuotias mt-tapaus, jota kylän ukot kävivät panemassa ja ajeluttivat milloin minnekin kiertopalkinnoksi.

Puhutkohan minun ex-kotikylästäni, tosin kys tyttö oli tuolloin 13v-16v...ja oikeasti ruma kuin petolinnun perä, mutta kun oli niin antelias :(

Vierailija
60/64 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta tyttäresi ikäisenä minun oli annettu mennä yökylään poikaystävän luokse. En tullut raskaaksi eikä mitään muutakaan katastrofia tapahtunut. Katsottiin leffoja ja tottakai pusuja vaihdettiin ja vähän muutakin, mutta olin kuitenkin melko vastuuntuntoinen teini.

Mikä sua eniten tossa pelottaa? Se, että he harrastavat seksiä? Mä kyllä ajattelen niin, että vaikka kieltäisit yökyläilyn, niin tapaamisia ja sekstailua et kuitenkaan voi millään estää. Jos he haluavat sitä, niin tekevät sen vaikka julkisessa vessassa. Mielestäni parempi, että osoitat luottamusta tyttäreesi ja annat hänen mennä - ja tällöin he voivat opetella läheisyyttä turvallisissa olosuhteissa. Ehkäisystä ootte varmaan keskustelleet, ja voit vielä muistuttaa. Kyllä äitinikin heitteli näitä "en sitten halua vielä mummiksi" kommentteja, mutta tiesin hänen luottavan minuun ja arvostin sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän