Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintolassa: "Maistuuko?"

Vierailija
19.05.2018 |

Voiko vastata muuta kuin kyllä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoassa tai juomassa on jotain vikaa, niin siitä voi huomauttaa, jotta ravintolalla on mahdollisuus korjata vika. Jos ei huomauta, niin on turha jälkikäteen valittaa että olipa pahaa.

Vierailija
2/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siinä ruuassa on jotain vikaa niin totta kai sen voi ja se pitäisi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt vuosikausia tarjoilijan hommia ja tuon kysymyksen esitän ainoastaan siinä tapauksessa, kun tieten tahtoen haluan liehakoida asiakasta. Tyhjä(hkö) lautanen kertoo maistumisen määrän ilman turhia höpinöitä. Annoksen ollessa lähes koskematon otan asian puheeksi ja teen tarvittaessa tarvittavat korjaustoimet.

M 42

Vierailija
4/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siinä ruuassa on jotain vikaa niin totta kai sen voi ja se pitäisi sanoa.

Ei! Tuo kysymys on samaa sarjaa kuin "mitä kuuluu?", johon vastataan "kiitos hyvää".

Vierailija
5/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ruoassa ei ole mitään vikaa, mutta se ei vaan maistu?

Vierailija
6/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoassa tai juomassa on jotain vikaa, niin siitä voi huomauttaa, jotta ravintolalla on mahdollisuus korjata vika. Jos ei huomauta, niin on turha jälkikäteen valittaa että olipa pahaa.

Höpö höpö taas. Suomalaiset eivät tietenkään sano noita asioita suoraan, vaan sanovat että "ihan hyvää" ja sitten myöhemmin kirjoittavat negatiivisen arvostelun hiki hatussa (anonyymisti tietysti). Maan tapa.

Vierailija
7/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ruoassa ei ole mitään vikaa, mutta se ei vaan maistu?

Heh.

Tuli mieleen nämä tapaukset joissa suomalaiset ovat liian rehellisiä kun ulkolaiset kysyvät "mitä kuuluu?" ja ryhtyvät kertomaan vaikeuksistaan.

Tarjoilija: Mites ruoka maistuu?

Minä: No itse asiassa ei maistu... on ollut vähän ripulia tässä muutaman päivän ja ruokahalu ollut vähän kehnonlainen. 

Tarjoilija: ......

Vierailija
8/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois siitä jäkättämästä, anna ruokarauha, mä syön nyt! Jos lautanen on jälkeenpäin tyhjä, ilmeisesti maistui. Ei sitä tartte tulla kaikkea kyselemään. Hus siitä!

Vierailija
9/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä tuohon kysymykseen että maku se on pahakin maku.

Vierailija
10/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun pojan kanssa oltiin syömässä ja ruoka oli pahaa ja tarjoilia tuli sit tota kysymään niin vastattiin että ei maistu, ja saatiin valita uudet ruuat.

Vierailija
11/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun pojan kanssa oltiin syömässä ja ruoka oli pahaa ja tarjoilia tuli sit tota kysymään niin vastattiin että ei maistu, ja saatiin valita uudet ruuat.

"Kaikki ruoka on hyvää", opetti edesmennyt isäni.

Vierailija
12/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ollessani töissä, mua hävetti mennä heti asiakkaan ekan suupalan jälkeen kysymään että maistuuko. Pomo sano et näin tehdään ja hän oli aina kyttäämäs ja hoputtamas mua kyselee

Vierailija
13/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin retorinen kysymys kuin olla ja voi. Kuinka moni suomalainen vastaa tuohon rehellisesti?

Vierailija
14/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn aina tarjoilijalta, "voinko nuolla píIIuanne?", vaikka tarjoilija olisi mies.

Hehhehhegh hahhah ahhahhaahhhhahhaa

Siinä rinnakkaisuniversumissa jossa jopa sami hedberg on hauska, niin sä et ole siltikään hauska.

Vierailija
15/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset kysymykset on meille joillekin oikeasti aika tukalia. Valehtelu on helppoa jos valehtelee itselleenkin, mutta jos mielessään tietää että pahanahan sitä ruokaa pitää, niin on vaikea sanoa kysymykseen mitään. Ellei sitä pahan maun syytä voi jotenkin tarkentaa, esim. "ihan jees, vaikken itse oliivien ystävä niin ole", "nyt ei ollut oikein ruokahalua, mutta oisin varmaan muuten tykännyt" tai "vähän on palanut ehkä, mutta ei se nyt maailmanloppu ole". Elämä on ikuista painimista sen välillä ettei vaan valehtele mistään mutta ei myöskään vaan loukkaa ketään...

Vierailija
16/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollessani töissä, mua hävetti mennä heti asiakkaan ekan suupalan jälkeen kysymään että maistuuko. Pomo sano et näin tehdään ja hän oli aina kyttäämäs ja hoputtamas mua kyselee

Olikohan tuossa tarkoitus estää sitä, että jotkut valittaa vasta syömisen jälkeen, jotta saisivat hyvitykseksi toisen aterian? :D

Vierailija
17/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin vastaamaan ei... siis kun ihan tultiin erikseen kysymään onko kaikki hyvin.

Olin tilannut pihvin kypsänä, pihvistä oli noin 2/3 kypsää loppu tihkutti veristä kudossnestettä, syynä pihvin epätasainen leikkaus, toinen pääty oli paksumpi. Nuori kesäharjoittelijatarjoilija innostui väittämään pihvin olevan ihan hyvä... kyseissä ravintolassa vierailut jäivät siihen, jos asiakaspalvelu on sitä ettei puutteita huomioida, vaikka ruokailijoita erikseen häiritään kysymyllä onko kaikki hyvin... niin puutteita on.

Vierailija
18/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä paljon ole väliä maistuuko vai ei. Jos ei maistu niin yhy yhy. Muutenkin kannattaa pitää suunsa kiinni ja myös lautasesta kiinni ettei sitä viedä keittiöön syljettäväksi.

Vierailija
19/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaset kysymykset on meille joillekin oikeasti aika tukalia. Valehtelu on helppoa jos valehtelee itselleenkin, mutta jos mielessään tietää että pahanahan sitä ruokaa pitää, niin on vaikea sanoa kysymykseen mitään. Ellei sitä pahan maun syytä voi jotenkin tarkentaa, esim. "ihan jees, vaikken itse oliivien ystävä niin ole", "nyt ei ollut oikein ruokahalua, mutta oisin varmaan muuten tykännyt" tai "vähän on palanut ehkä, mutta ei se nyt maailmanloppu ole". Elämä on ikuista painimista sen välillä ettei vaan valehtele mistään mutta ei myöskään vaan loukkaa ketään...

Olet maksavana asiakkaana ja saat kärähtäneen annoksen... tietenkin reklamoit, kun maksat priimasta.

Jos taas olet kylässä syöt tietenkin hymyssä suin annoksen.

Vierailija
20/27 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ärsyttävä tapa. Mulla just aina suupala suussa kun tullaan tuota tivaamaan ja mössötän siinä sitten suu täynnä ruokaa! Saisko ruokarauhan kiitos? :(