Ei jestas. Minulle ei myyty alkoholia Liddlissä!
Ymmärrän että myyjien on vaikea arvioida ikiä, mutta kun parikymppinen kysyy nelikymppisen henkkareita.. Ei hyvää päivää.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
No miksi henkkareita ei ollut mukana?
Nwljäkymppisille tuskin tulee enää paperit mieleen kuletella sen takia jotta paperit kassalla kysytään
Olisi kiva nähdä minkä näköiseltä nelikymppiseltä kysytään pahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nwljäkymppisille tuskin tulee enää paperit mieleen kuletella sen takia jotta paperit kassalla kysytään
Minä pidän aina, sen vuoksi että jos pankkikortin siru ei toimi ja se ohitetaan jolloin pitää olla henkkarit.
Oli kyllä vuosia jolloin minulla ei ollut henkkareita ja ajokorttikin oli tuhoutunut, jolloin kyllä pelkäsin tilannetta, ja esim. paketit piti haettaa jollain muulla. Tosin alkoholin oston ollessa kyseessä ei silloin vielä kyselty niin monelta. No, minulta ei ole kyselty nyt tämän uuden säännön myötäkään, tosin mietin kerran kun kassa vilkuili niin moneen kertaan minua jotenkin oudosti, että ajatteliko että tuo voisin olla alle kolmikymppinen, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva nähdä minkä näköiseltä nelikymppiseltä kysytään pahvit.
Kaikki me av-mammat näytetään kymmenen vuotta nuoremmilta.
t. 4
Ei ole just nyt muuta henk.todistusta kuin passi, enkä viitsi raahata sitä mukana. Uuden henkilökortin pitäisi kyllä tulla lähiaikoina, mutta toistaiseksi ollaan ilman. Eipä tässä iässä tule enää mieleen, että kassa pyytäisi henkkareita!
a.p
Multa ei kysytty viime keskiviikkona Lidlissä papereita vaikka olen 22. Ja en tuossa kaupassa ollut käynyt yli kuukauteen.
Onpahan erikoisen kiero tapa ilmaista, että hei kuulkaas! Näytän kymmenen vuotta ikäistäni nuoremmalta!
Kassa varmaankin oletti, ettei kukaan aikuinen kehtaisi tulla kauppaan moiset pissispakkelit naamassa. Kantsis varmaan vähän vähentää...
Vierailija kirjoitti:
Esim. minulla ei ollenkaan virallista henkilötodistusta vaan ajokortti. Joka ei ole virallinen todistus henkilöllisyydestä vaan oikeudesta kuljettaa tiettyjä ajoneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minulla ei ollenkaan virallista henkilötodistusta vaan ajokortti. Joka ei ole virallinen todistus henkilöllisyydestä vaan oikeudesta kuljettaa tiettyjä ajoneuvoja.
No varmaan silti tiedät että ajokortti käy oikein iän todistamiseen kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Multa ei kysytty viime keskiviikkona Lidlissä papereita vaikka olen 22. Ja en tuossa kaupassa ollut käynyt yli kuukauteen.
Niin? Ei minultakaan aina kysytä vaikka olen 24 ja vielä sitä nuoremman näköinen. Läheskään kaikki kassat ei jaksa aina noudattaa sitä kysy paperit alle 30v näköisiltä -sääntöä.
Mä olisin iloinen jos kävisin noin. Multa ei oo kysytty kuuteen vuoteen, ja olen 34 v.
No hei! kuinka hienoa jos oot pysyny nuoren näköisenä :D ota kohteliaisuutena
tosin onhan se perseestä kun alkomahoolit jäävät hyllylle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan silti tiedät että ajokortti käy oikein iän todistamiseen kaupassa.
Käy samoin pankissa. Mutta nyt oli kyse henkilöllisyystodistuksesta.
Kannattaa ostaa huumeita. Silloin ei papereita kysellä.
Multa kysyttiin paperit viimeksi 24-vuotiaana.
Siihen aikaan niitä piti kysyä vain oletetusti alaikäisen näköisiltä.
Olin siis myyjän mielestä 17-vuotiaan näköinen.
Nyt olen 47 eikä tarvitse edes haaveilla papereiden näyttämisestä.