Paljonko teillä menee vuodessa rahaa matkusteluun?
Ja nyt nimenomaan matkustelu ulkomaille. Ja mitä kaikkea tuo summa kattaa?
Me teemme vuodessa useamman matkan ns rantaloman. Ne ovat 1-2 viikon mittaisia pääsääntöisesti. Aamiainen-all inclusive. Ja toki jos on all inclusive niin käymme myös muualla syömässä.
Vuodessa rahaa menee noin 10.000€. Sisältää matkan + matkakassan. Käytän vain matkatoimiston pakettimatkoja. Matkustamme pääsääntöisesti low season aikaan edullisesti. Meitä on 2 aikusita, jotka matkustaa, Toki välillä mukana lapset perheineen ja heille olemme kustantaneet matkan. Silloin menee hieman enemmän vuositasolla.
Kysyn tätä, koska kiinnostaa matkustelunne ja siihen käytettävä raha,
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt nimenomaan matkustelu ulkomaille. Ja mitä kaikkea tuo summa kattaa?
Me teemme vuodessa useamman matkan ns rantaloman. Ne ovat 1-2 viikon mittaisia pääsääntöisesti. Aamiainen-all inclusive. Ja toki jos on all inclusive niin käymme myös muualla syömässä.
Vuodessa rahaa menee noin 10.000€. Sisältää matkan + matkakassan. Käytän vain matkatoimiston pakettimatkoja. Matkustamme pääsääntöisesti low season aikaan edullisesti. Meitä on 2 aikusita, jotka matkustaa, Toki välillä mukana lapset perheineen ja heille olemme kustantaneet matkan. Silloin menee hieman enemmän vuositasolla.
Kysyn tätä, koska kiinnostaa matkustelunne ja siihen käytettävä raha,
Ajanjaksolla 2013-2018 olen nyt käyttänyt matkusteluun 0 euroa. Vuositulot on noin 70 000 euroa.
Useimpina vuosina on tehty 9-16 pv:n talviloma lämpimään, esim Aasiaan. Kesällä sitten 2-4 vkon loma joko lentäen etelä-Eurooppaan ja siitä auto vuokralle tai autolla Suomesta perille asti. Asumme vuokrataloissa, B&B:ssä, agriturismoissa jne. Joku yksittäinen yö hotellissa sillä niistä saamme tarpeeksi jo työmatkoilla, ei ole meidän juttu. Rahaa menee 6000€-15000€/vuosi.
Tänävuonna olen ollut 11 pv talvilomalla, lennot ja majoitus maksoi mulle 225€ ja perillä meni 250€. Kaverin kanssa oltiin ihan löysäilyreissulla, ensimmäinen kerta Kanarialla. Onneksi pääsin noin halvalla, ei mun paikkani edelleenkään.
Nyt teen tulevien 2,5 vkon aikana 2x 5pv reissut ja varsinainen kesäloma vietetään tänävuonna Dominikaanisessa tasavallassa. Osa perheestä on 10pv, osa 13pv ja osa kuukauden siellä. Hinnaksi tulee 1100€/hlö + mitä ruokiin menee. Edullinen reissu tämäkin.
Syksyllä haaveile pitkästä viikonlopusta Ateenassa, mulla on hotellivoucher käyttämättä joten selvitään pelkillä lennoilla + käyttörahat.
Halpa vuosi tulossa
4000-5000 euroa vuosi. Sillä kaksi viikkoa Euroopassa ja viikonloppu Tallinnassa.
N 10 000 e/v menee, kokoonpanolla 2+2 yleensä matkallaan. Useimmiten kyttään tarjouslentoja ja sen jälkeen etsin hotellin esim Bookingista joten joskus päästään reissuun suht edullisestikin, esim tulevana kesänä Italiaan lennot neljältä alle 500 e ja hotelli 900 e/9 yötä (aamiaisella)
Ei mikään ympäristöteko tuollainen tolkuton lentomatkailu, näin ilmaston lämpenemisen aikakautena.
HÄVETKÄÄ, ITSEKKÄÄT NAATISKELIJAT!!!!
Kiitos vastauksista. Oli mukava lukea.
Aika usein kuulee tuon, että valmistmatkat ovat kalliimpia, kuin omatoimilomat. Itse ostin kuukausi sitten tarjouksesta matkan. Kreikkaan viikoksi elokuun alussa. 470€ lento+hotelli. 2 aikuista.
Jos suomessa on kylmää ja sateista niin silloin ei äkkilähdöt ole todellakaan edullisia, Hinnat päinvastoin nousevat silloin. Äkkilähtöjä en käytä.
Matkojen hinnat elää alati. Tarjouksia ja erilaisia kampanjoita on tarjolla aika runsaasti.
Ihania matkoja kaikille.
t. AP
Meitä on 2 aikuista ja 2 teiniä. Vuodessa saattaa mennä 20 000 € matkoihin. Viime vuonna käytiin Amsterdamissa, Japanissa ja Thaimaassa. Matkat on aina omatoimimatkoja. Ellei mennä suurkaupunkiin, kierrellään muuallakin, esim Japanissa sekä junalla että vuokra-autolla. Meillä on talo jo maksettu eikä ole kesämökkiä eikä venettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko tuollainen tolkuton lentomatkailu, näin ilmaston lämpenemisen aikakautena.
HÄVETKÄÄ, ITSEKKÄÄT NAATISKELIJAT!!!!
Niin kauan, kuin esim sellainen älyttömyys kuin formulat on sallittu, lennän ihan hyvällä omallatunnolla.
Sanoisin että noin 6000 euroa, meillä on nelihenkinen perhe, lapset ala-asteella. Viime vuonna käytiin Floridassa, tänä vuonna ollaan lähdössä Japaniin. Yleensä varaan lennot ja hotellit itse, välillä käydään Thaimaassa, Kreikassa yms. jolloin käytetään pakettimatkoja.
Perheen nettotulot on n. 5200 euroa kk. Arjen menot on pienet ja yleensä palkasta jää ihan hyvin säästöön, reissut rahoitetaan aina säästöistä. Matkusteluun on mennyt vuosien varrella aika paljon rahaa mutta yhtään reissua en kadu, niistä on niin hyvät muistot. Jos tulotaso tippuisi niin toki silloin matkustelu vähenisi oleellisesti.
Vierailija kirjoitti:
5000-6000 euroa. Tuolla summalla teen 2-3 matkaa. Matkustan yksin joten maksan hotellihuoneesta monta sataa tavallaan ”extraa” kun maksan tyhjästä vuoteesta. Tulisi halvemmaksi jakaa hotellikulut mutta kavereita ei ole.
Yhden hengen huoneistojakin saa kyllä vuokrattua, kun vain itse bookkaa matkat. Tosin ovat usein kortin alla.
Sinkkumies
Riippuu vuodesta. Normaalisti kerran Tukholmaan ja Tallinnaan ja sitten kesälomareissu jonnekin Euroopassa. Ehkä pari tonnia vuodessa kahdelta aikuiselta.
Tämä vuosi om poikkus, kun noiden lisäksi menemme pariksi viikoksi Japaniin ja siihen hupenee noin 4000€.
Tälle vuodelle olen lyönyt lukkoon pari reissua. Olin pääsiäisen briteissä yksin, kesäloman ensimmäisellä pätkällä kolmevuotiaan kanssa viikon Saksassa ja syksyllä kaksi viikkoa Puolassa reppureissaamassa. Jos saan talvilomani joulukuulle niin voisi lähteä vielä jonnekin.
Lentolippuihin ja Saksan hotelliin mennyt nyt 700e, Puolan-reissulle en ole vielä varannut hostelleja tai junamatkoja. Puhtaasti arvioiden Euroopan-matkailuni kustantaa vuositasolla noin 1200e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5000-6000 euroa. Tuolla summalla teen 2-3 matkaa. Matkustan yksin joten maksan hotellihuoneesta monta sataa tavallaan ”extraa” kun maksan tyhjästä vuoteesta. Tulisi halvemmaksi jakaa hotellikulut mutta kavereita ei ole.
Pakettimatkoilla maksat tyhjän vuoteen, mutta esim booking: et maksa.
Booking.comissakin yms. yksinmatkustava maksaa kahden hengen huoneen, koska monissa hotelleissa ei ole yhden hengen huoneita. Jos hotellissa on yhden hengen huoneita niin se on yleensä aina kalliimpi kuin 50 % kahden hengen huoneesta eli siinäkin joutuu maksamaan enemmän kuin vaikkapa pariskunta henkilöä kohti kahden hengen huoneessa. Lisäksi yhden hengen huoneissa on usein huonoin sijainti hotellissa esimerkiksi meluisin sijainti, huonoin näköala jne.
Harmi että sulle on sattunut huono opettaja.