Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v koira näykkii

doggon omistaja
19.05.2018 |

Heips! Meille tuli aivan pari päivää sitten uusi koira, 1v vanha sekarotuinen jossa on ainakin saksanpaimenkoiraa. Myyja sanoi, että koira näykkii, mutta ei kovaa, ja myyjä oli aivan oikeassa, koira näykkii muttei todellakaan kovaa. Koira yrittää myös hyökkiä kohti suu auki, kun rapsuttelen koiraa/kun olen menossa rapsuttelemaan koiraa(olen 13v tyttö) Isälleni koira ei tee tätä(ei ole ainakaan sanonut enkä ole nähnyt) Olen alkanut hieman "pelkäämään" koiraa, koska pelkään että joku kerta se ei olekaan pelkkää näykkimistä. Koira on ketjussa kiinni pihallamme. En usko että johtuu pelkästään siitä, että koira on stressaantunut uudessa paikassa, koska teki sitä jo entisessä kodissa, missä oli 6kk. Kun koira tuli meille se ei yrittänyt näykkiä minua kuin kerran, koska se innostui. Koira ei ole ollenkaan vihainen vaan heiluttaa häntää kokoajan ja on muutenkin todella iloinen pakkaus. Kysymyksenä siis, miten saisin koulutettua koiran tuosta tavasta pois, koska se on todellakin älyttömän inhottavaa. Mitään jälkiä ei ole tullut näykkimisestä vaan näykkiminen on sellaista, että se ikäänkuin "kirputtaa" ihmistä ja yrittää vain saada käden suuhun. Se ei satu, mutta tuntuu inhottavalta ja ainakin itse jännityn aina kun koira aloittaa tuon. Aiemmin olen ottanut koiraa niskasta kiinni(en mitenkään kovasti, sillein että se pysähtyy) kun on näykkinyt. Voiko johtua ihan vain "murrosiästä" että yrittää päästä minusta ylemmäs hierarkiassa, mutta isälläni on niin paljon auktoriteettiä, ettei yritä päästä hänen ylitseen. Vai johtuuko siitä, että seassa on paimenkoiraa, jotka paimentavat näykkimällä? Kiitos avusta jo valmiiksi :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään koirakouluttaja, mutta itsellä samat kokemukset omien koirien kanssa kun ne oli tuon ikäisiä... voisko olla että niiden käsitys leikkimisestä?

Molemmat "kasvoivat ulos" tuosta käytöksestä 1.5 vuoden ikäisinä noin jatkuvan torumisen avulla.

Sanot koiralle tiukan ein ja nipistät pikkasen niskasta.

Vierailija
2/2 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9 kk tekee miehelle tuota kun yrittää yllyttää leikkiin, ja kaikille kavereille jotka ovat kiellosta huolimatta painileikkineet tms. Pennun kanssa pienenä. Minä en ole sallinut, ja joudunkin nyt käskyttämään mieheni puolesta koiraa, mikä ei tietysti auta auttamaan miehen ja koiran välistä suhdetta. Hän on leikkikaveri koiralle. Tämän vuoksi hän menee koiran kanssa kurssille jotta suhde muuttuu siten, että koira ymmärtää että hän on henkilö jolta otetaan käskyjä ja jota totellaan - jolta saa hyvää palkintoa sitten kun käyttäytyy toivotusti. Vahvistetaan suhdetta ja samaan aikaan helposta tilanteesta alkaen poistetaan mahdollisuus tähän huonoon leikkimistapaan, eli pois paikalta kun koira yrittää kutsua huonoon leikkiin hyppimällä / puremalla. Lelu käteen ja sillä leikitään enemmän. Lelun luovutus ja leikin lopetus ihmisen toimesta. Huono leikkiminen häipyy kun koira ei enää jaksa yrittää sitä koska sillä ei saavuta mitään. Ja tämä murkkuikä on pahin, eli tsemppiä paljon, jo se että olet kiinnostunut selvittämään asiaa takaa sen että menestyt kouluksessa! Suosittelen lukemiseksi Tommy Wiren 'onnistu koirasi koulutuksessa' ja Tuire Kaimion kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi