Onko 3600 €/kk ns. hyvä palkka?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus, ei hyvä eikä huono
Et taida elää todellisuudessa jos 3600 EUR on peruspalkka?
Jokaisella on oma totuutensa ja todellisuutensa.
Mun tuttavapiirissä mä olen kuukausipalkkani kanssa (3100/kk) surkeassa häntäpäässä, mutta kilometrit ja päivärahat nostavat nettotuloani, joka on n. 3000€/kk.
Ystäväpiiristäni juuri kukaan ei syö lihaa. Juuri kukaan ei esim. baarissa juo sitä perus hanaolutta, vaan jotain pienpanimotuotteita. Suodatinkahvi on melkein kaikille kauhistus, vähintäänkin mokkapannulla se kahvi tehdään, jollei uuttamalla tai jollain kahvikoneella (itse jauhetuista pavuista tietenkin). Kahviin ei suinkaan lirauteta lehmän maitoa, vaan jotain manteli/kaura/kookos/soija tms. tuotetta. Lista on loputon.
Mitta tiedostan kyllä, että minun normaali ei ole kaikkien muiden normaali. Ei tuloissa tai elämänvalinnoissa. Ihan oma kupla, kuten kaikilla muillakin.Miten tuo outo ja hankalasti elävä ystäväpiirisi liittyy ap:n kysymykseen?
Jos osaisit lukea ketjua, olisit huomannut, että vastaus ei ollut ap:lle, vaan henkilölle, joka väittää, ettei toisin ajatteleva ihminen elä todellisuudessa.
Ja eivät mun todellisuuden ihmiset koe elintapaansa hankalana, saati outona. Odompana pidetään vaikkapa sitä, että joku ryönää vapaa-aikansa aseen kanssa metsässä tappaen eläimiä. Ja ottamalla kaatoryyppyinä taskulämmintä kossua.
On se ihan hyvä, kyllä sillä toimeen tulee. Itse tienaan tuon verran, mies hiukan enemmän ja ei kärsitä köyhyydestä. Rahaa on kaikkeen tarpeelliseen ja matkustetaankin koko sakki 2-3 kertaa vuodessa. Lapset saa harrastaa ja pihastakin löytyy kaksi autoa, joista toinen on alle vuoden vanha.
Tiedät itsekin, että sillä palkalla kuuluu Suomessa hyvätuloisiin kansalaisiin.
Miksi kyselet noin yksinkertaisesti täällä kenen tahansa helposti pääteltävissä olevaa asiaa ?
Elämiskulut on oma valinta eikä vaikuta palkan suuruuteen