Onko 3600 €/kk ns. hyvä palkka?
Kommentit (64)
Riippuu täysin työstä sekä tekijän koulutuksesta ja kokemuksesta. Itse tienasin tuon verran 15 vuotta sitten ja olin ihan tyytyväinen. Nyt saan käteen enemmän joten jos liksa yhtäkkiä puolittuisi, tottakai olisin pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ok palkka. Ei mitenkään hyvä mutta ei aihetta valittaa. Itse sinkkuna (28v) oma 3650€/kk riittää hyvin perusmenoihin. Ulkomaillekin pääsee pari kertaa vuodessa. 😊
Mitä teet työksesi? Minä asun Helsingissä ja matkustelen n. 2-5 kertaa vuodessa ja tienaan tonnin vähemmän kuin sinä.
noooh,
pistä tuohon vielä kaks donaa päälle, niin sitten voisin harkita työntekoa...
On hyvä jollekin kouluttamattomalle tai nuorelle, mutta ei korkeakoulutetulle.
No voi sillä juuri toimeen tulla, jos ei ostele ylimääristä, mutta mitään ei kyllä säästöön jää.
JOS OIKEASTI KOET ETTÄ HENKESI JA TYÖSI ON VAIN TUOLLAISEN ARVOINEN..
Ainakin insinöörit, opettajat ja tradenomit. Varmaan myös korkeapalkkaisimmat duunarit, kuten ahtaajat.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä jollekin kouluttamattomalle tai nuorelle, mutta ei korkeakoulutetulle.
Kiva lukea lastentarhanopettajien tms. tätä ketjua. Korkea koulutus ei todellakaan takaa tuollaisia tuloja.
Mulle jäisi tuosta vähintään tonni kuussa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia vastauksia, kiitos niistä! Vuosia kouluttautuneena ja pienillä tuilla eläneenä toi tuntuu itselle riittävän hyvälle. Sain siis duunin ja tulot kaksinkertaistuvat. Mutta niin kai se on, mikään ei ehkä loppujen lopuksi riitä. Itse toivoisin, että en tule haikailemaan enempää, koska tuon parempaa en omalla alallani saa, lukuunottamatta vuosilisiä - sitten joskus.
terv. ap
Kyllähän se alkuun tuntuu, että rahaa tulee ikkunoista ja ovista, kun tulot pompsahtavat ylöspäin. Mutta aika äkkiä siihen lopulta tottuu ja vaivihkaa kulutkin nousevat. Prisma/Lidl vaihtuu Citymarkettiin, Ikea Vepsäläiseen, possupaisti Angus sisäfilepihviin, tölkkitonnikala tuoreeseen tonnikalaan, pakastesei kuhafileeseen jne.
Mutta onnea työpaikasta ja uudesta tulotasosta!
Vierailija kirjoitti:
On hyvä palkka. Ketkä mut edes saa ton verran paitsi lääkärit, proviisorit, ekonomistit ja juristit? Tyyliin kaikki muut jää alle tuon.
Akateemisten keskipalkka on 4000€/kk.
Itse olen lukion ope ja palkka hieman yli 5000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäisi tuosta vähintään tonni kuussa säästöön.
Tuosta netto on vajaa 2500
Tienasin aiemmin 4500. Nyt 3700. Saan edelleen käteen saman 2500
Vierailija kirjoitti:
Tienasin aiemmin 4500. Nyt 3700. Saan edelleen käteen saman 2500
Tuossa vaiheessa progressio alkaa puremaan kivasti etenkin, jos ei ole merkittäviä verovähennyksiä. Järkevämpää yrittää tehdä työnteosta mahdollisimman mukavaa kuin yrittää saada pieniä palkankorotuksia.
Tuo voi olla hyvä tai huono, ihan tehtävän vaativuudesta ja siihen edellytettävästä kokemuksesta ja koulutuksesta riippuen. Tohtori tason työhön huono, amistason työhön hyvä, noin yksinkertaistettuna.
Ei ole.
Tuo ei riitä edes pienen uuden asunnon hankkimiseen millään järkevällä laina-ajalla, saati jonkin omakotitalon ja lasten hankkimiseen vaikka olisi puolisokin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Tuo ei riitä edes pienen uuden asunnon hankkimiseen millään järkevällä laina-ajalla, saati jonkin omakotitalon ja lasten hankkimiseen vaikka olisi puolisokin.
Mikään summa ei riitä, jos ei kerta kaikkiaan osaa käyttää rahaa. Niin yksinkertaista se on.
On se hyvä palkka.
Ns. paskaduuneissa palkka on . 9-!0€/h.
Siitä voitte laskea kk- palkan vertailukohdaksi.
On hyvä palkka. Ketkä mut edes saa ton verran paitsi lääkärit, proviisorit, ekonomistit ja juristit? Tyyliin kaikki muut jää alle tuon.