Hei Oulu olet iloinen kaupunki!
Lauloi muistaakseni Ultra bra aikoinaan...
Olemme muuttamassa
Ouluun ja haluaisin kuulla oululaisilta mistä lapsiperheen kannattaisi ensisijaisesti asuntonsa löytää ja mitä mahdollisesti välttää. Eteläpuoli Oulua kiinnostaa eniten ja kerrostalo asunnot.
Lisäksi päiväkodeista ja alakouluista mielipiteitä kaivataan, kiitos!
Kommentit (32)
t. 3 vuotta siellä asunut ja kiireesti pois...eikä enää ikinä takaisin sinne
alueita Laanila, Hintta, Välivainio, Niittyaro ja Mustasuo. Etelässä Heinäpää, Karjasilta, Myllytulli, Värttö, Höyhtyä.
En itse muuttaisi Kaakkuriin, Rajakylään, Toppilaan (paitsi omakotialue), Puolivälikankaalle tai Kaukovainiolle.
suosittelen näitä
t. entinen Oululainen
Etu-Lyötty nyt tulis lähinnä mieleen kerrostaloalueista eteläpuolella. Myllytulli on kans kivaa aluetta ja Ainolan puisto on ihan vieressä. Torinrannassa on kans kivoja kämppiä, mut en tiiä, miten lapsiperheelle soveltuu. Hollihakaa oon kuullut kehuttavan.
Heikkilänkangas, Kastelli, Maikkula, Puulinnanmaa jne.
Kaakkuri (vanha puoli), oulunlahti, kiviniemi, mäntylä, lintula, nokela ja olun vieressä kempele (+oulunsalo)
En muuttaisi mistään hinnasta: kaukovainio, rajakylä, toppila, kaijonharju, puolivälinkangas, tuira, enkä oikeestaan pohjospuolelle ollenkaan, mutta se on ehkä vaan tottumuskysymys...
Mieluummin lähemmäs keskustaa, sieltäkin löytyy rauhallisia, kivoja paikkoja. Niin pohjois -kuin eteläpuoleltakin. Lapsiperheelle sopis varmaan Laanila-Hintta- akseli, tai Mustansuo-Koskela-Niittyaro-Isko -alueet. Etelässä Karjasilta on kivaa seutua, tai Myllytulli, jos ei kaupunkimaisempi ympäristö haittaa.
Koskela, keskusta
Talvikangas, hyviä rivitaloasuntoja--rauhallinen supersiisti paikka
mutta mukavia alueita ovat mm. Syynimaa, Pateniemi, Mustasuo, Niittyaro Lintula, Nokela, Höyhtyä, Mäntylä, Heinäpää, Raksila (ei assan lähistö), Knuutilankangas. En suosittele Toppilaa, Taskilaa, Rajakylää, Kaijonharjua, Kaakkuria tai Kaukovainiota.
Oulun eteläpuolen kerrostaloalueet ovat kauttaaltaan melko levottomia. Itse en muuttaisi. Kaakkuri on eteläpuolen uudehko kerrostaloalue, mutta levottomaksi moitittu. Eteläpuolen omakotitaloalueet lienevät rauhallisempia.
Pohjoispuolella Toppilaa ja Rajakylää ei mitenkään voi kerrostaloasujalle suositella, mutta esim. Koskela, Linnanmaa, Kaijonharju ja Puolivälinkangas ovat ihan siedettäviä.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu738717_page0.htm
en tykkää, mutta täällä sitä vaan asutaan...
mielestäni aikasemmin jonkun haukkuma kaakkuri on mielestäni oivallinen paikka muuttaa. Talot ovat uusia ja on palveluja lähellä. Ja eikös niitä oo vähän joka paikassa vähän "hulinaa".
Sitten toinen paikka mihin voisin muutta, on hiironen. Siellä kans on kerrostaloja ja uudehkoja.
Kummassakin nuissa paikoissa minulla on asunut/asuu tuttuja, joten vähän kokemusta on, mutta kaikkihan ovat vähän mielipidekysymyksiä.
Ja olen tykännyt, keskusta lähellä mutta rauhallista ja juuri saatiin lähikauppakin. Asunnot ovat uusia, mutta isoja asuntoja on vain vähän.