Hei Oulu olet iloinen kaupunki!
Lauloi muistaakseni Ultra bra aikoinaan...
Olemme muuttamassa
Ouluun ja haluaisin kuulla oululaisilta mistä lapsiperheen kannattaisi ensisijaisesti asuntonsa löytää ja mitä mahdollisesti välttää. Eteläpuoli Oulua kiinnostaa eniten ja kerrostalo asunnot.
Lisäksi päiväkodeista ja alakouluista mielipiteitä kaivataan, kiitos!
Kommentit (32)
Oulussa muuttaisin kerrostaloon ehkä Karjasillalle. Kyllä tuttuja kerrostaloissakin asuu, mutta harvempi pitempään.
Lintula ehkä?
Päivähoitotilanne on Oulussa aika hurja, ainakin voisin Oulun puolella asuvien kavereiden puheista näin päätellä. Joillakin alueilla voi olla tosi pitkiäkin hoitomatkoja. Itse asun naapurikunnassa, joten ihan tarkkaan en osaa sanoa.
Kempeleen keskustassakin on kerrostaloja.
uusi, iloinen alue, uusia, edullisia asunotja ja paljon lapsiperheitä, tosin tarhat täynnä
puokkarilla eli puolivälinkankaalla on kuulema tarhassa paikkoja, kun väestö ikääntyy alueella. sieltähän on hyvät yhteydet kaikkialle ja tosiaan vanha maine ei enää päde.
en muuttas toppilaan, kaukovainiolle, kaakkuriin, rajakylään, patelaan, herukkaan, talvikankaalle, huonesuolle, rannaperälle, tuiraan, kuivasjärvelle, kaijonharjuun.
mielestäni aikasemmin jonkun haukkuma kaakkuri on mielestäni oivallinen paikka muuttaa. .
Sitten toinen paikka mihin voisin muutta, on hiironen. Siellä kans on kerrostaloja ja uudehkoja.
Siellä on nykyään kuulemma levotonta ainesta. Ambulanssikuskit ja poliisit ajelee sinnekin tätä nykyä aika usein (kuten Toppilaan ja Rajakylään). Kyllä minä vähän miettisin silti.
Ainakin tämä alue missä asumme on hyvin rauhallinen. Maaseutumainen ja hiljainen. Kaupunkiin kuitenkin lyhyt matka.
Ostarin likellä levototan mutta tarviiko siellä lapsiperheitten notkua iltaisin? Päiväsaikaan oon saanu ihan rauhassa kulkea sekä lasten kanssa että ilman lapsia.
Vuokrataloista en tiedä, mutta omistusasunnot jotka kauempana ostarista niin on ihan rauhallisia ollu. 2v. asuttu, ei valittamista.
tosiaan Metsokangas, Metelinkangas ja vanha Kaakkuri ovat ok, uusi slummpi cittarin ympärillä aika paha
ovat mukavaa kerrostaloaluetta. Neljä vuotta siellä asunut ja hyvin viihtynyt. Lähellä keskustaa, hyvät ulkoilualueet jne.
Tästä oli meille paljon hyötyä. No, ostareiden lähikapakat tunnetusti vetää rähinäremmiä iltaisin, joten sellaista haluamme välttää.
Täytyy tutkia tarjontaa ja toivoa että sopiva asunto löytyy vapailta markkinoilta.
t. ap
oli juttua jokunen aika sitten, että Herukka ja Pateniemi ovat lapsiystävällisimpiä asuinpaikkoja Oulussa. En muista mitä kriteerejä tässä oli tms., mutta katsoppa löytyykö artikkeli vielä. Eli www.iltalehti.fi ja sieltä kaupunkiuutiset ja Oulu. Itse olen asunut Pateniemessä 19 vuotta ja kyllä olen tykännyt, tosin asuin omakotitalossa.
jos itse voisin valita, niin sinne muuttaisin. On rauhallista ja kiva päiväkoti ja ala-aste, niin ja tietysti Siwakin löytyy.