Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko oikeasti, että miespuoliset lääkärit muistavat, miltä juuri teidän alapäänne näytti? Ja ajattelevat sitä/teitä tyydyttäessään? Eivät ne alapäät minusta nyt niin kovin kauniita ole. Minulle ei ole ollut oikein koskaan väliä, onko mies vai nainen lääkärinä, kunhan asia tulee hoidetuksi. En todellakaan ajattele olevani niin kovin erityinen, että lääkäri haaveilisi minusta/alapäästäni myöhemmin, hän hoitaa vain työtään. Mitäs sitten ajattelitte tehdä, jos joskus ei ole muita kuin miespuolisia lääkäreitä? Kärsiä vaivojenne kanssa, kun ette kehtaa mennä miehelle?
Joo, miehillä ei ilmeisesti ole lainkaan asiaa gynekologian puolelle, koska häntä hävettää näyttää paikkoja miehelle :D
Minulla on päinvastainen filosofia, jos jortikkaan tulee jotain vaivaa niin mieluummin annan sen naislääkärin nyplättäväksi. Vaikka ei sillä oikeasti ole väliä, kunhan on ammattitaitoinen lääkäri.
Potilaana sitä helposti seksualisoi itsensä tuollaisessa tilanteessa, kun taas lääkärin näkökulmasta se on vain elin numero 367 muiden joukossa.
Parikymppiselle neitokaiselle jouduin vääntämään rautalangasta että ei, hän ei voi palauttaa 5kk sitten ostamiaan farkkuja kun "ei tykkää niistä enää".
Kaffepulla, olet siis th-alalla töissä ja kommentoit " Jos on jotain alapäävaivoja, niin tuskin kukaan valitsee nuorta mieslääkäriä, ellei ole ihan pakko. Mitä mieslääkäri edes tekee töissä tuollaisessa paikassa?" Jos on noin nuukaa niin kannattaisiko sun hakeutua yksityiselle? Ite oon hoitaja ja mun alapäätä on tutkineet niin miehet kuin naiset, mulle sillä ei ole väliä. Myös opiskelija on saanut olla paikalla. Aika suppea näköala sulla. Eikö lasten synnytyksessä saisi olla mieslääkäreitä paikalla? Eikö mies saa olla kätilö?
Käyttäjä9766 kirjoitti:
Jäätelökioskilla. Oli ehkä omaa tymyyttä, kun luulin asiakkaan aidosti ihmettelevän asiaa.
Perheenisä tilasi jätskit itselleen ja perheelle. Kysyin tilauksen lopuksi että kumpaan vohveliin laitetaan. Mies vastaa hymyillen: "no aitoon. Eiks se toinen oo ihan paperia? " mä rupeen tekeen tilausta ja jutustelen siinä samalla et vaik ei uskois ni kyllä nekin ihan vehnästä tehdään.
AIVAN puskista tämä kommenttini nostattaa perheenisän agression taivaisiin: RUPEATKO SINÄ ASIAKKAALLE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN!!?? NYT JUMALAUTA, ME LÄHDETÄÄN *kääntyy pois, kääntyy takasin NO JUU, KYLLÄ MÄ VOIN NÄÄ MAKSAA MUTTA EN SYÖ. IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.
Rahastin asiakkaan ja vaimo otti jädet kuitenkin mukaan. Mä jäin huuli pyöreenä ihmettelmään, että mitä tapahtu.
Näitä ihmisiä... ei vaan tajua. Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomessa ei ole hirveästi katolisia kirkkoja.
On niitä Helsingissäkin kaksi.
Ja katollisia kirkkoja on sitten vaikka kuinka paljon. Usein kirkon sisälläkin on katollinen saarnastuoli, vaikka siellä tuskin koskaan sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tontin maanrakennus vaatii telaketjukaivuria, niin kaivuria ei voi ajaa maanteitä pitkin tontille. Asiakas tahtoi säästää kaivurin kuljetuksen.
Olisihan paikalle voinut lähettää pyörillä olevan kaivurin.
Lue tarkemmin: Jos tontin maanrakennus vaatii telaketjukaivurin...jne.
Vaatiiko homma sellaisen vai käykö kumipyörä - se on asia erikseen.
minun vikani kun ulkona sataa kirjoitti:
Käyttäjä9766 kirjoitti:
Jäätelökioskilla. Oli ehkä omaa tymyyttä, kun luulin asiakkaan aidosti ihmettelevän asiaa.
Perheenisä tilasi jätskit itselleen ja perheelle. Kysyin tilauksen lopuksi että kumpaan vohveliin laitetaan. Mies vastaa hymyillen: "no aitoon. Eiks se toinen oo ihan paperia? " mä rupeen tekeen tilausta ja jutustelen siinä samalla et vaik ei uskois ni kyllä nekin ihan vehnästä tehdään.
AIVAN puskista tämä kommenttini nostattaa perheenisän agression taivaisiin: RUPEATKO SINÄ ASIAKKAALLE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN!!?? NYT JUMALAUTA, ME LÄHDETÄÄN *kääntyy pois, kääntyy takasin NO JUU, KYLLÄ MÄ VOIN NÄÄ MAKSAA MUTTA EN SYÖ. IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.
Rahastin asiakkaan ja vaimo otti jädet kuitenkin mukaan. Mä jäin huuli pyöreenä ihmettelmään, että mitä tapahtu.
Näitä ihmisiä... ei vaan tajua. Ei.
Joku persoonallisuushäiriöhän tuollainen on. Tai sitten pitää perheen edessä esittää johtohahmoa ja todistella jotain.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko oikeasti, että miespuoliset lääkärit muistavat, miltä juuri teidän alapäänne näytti? Ja ajattelevat sitä/teitä tyydyttäessään? Eivät ne alapäät minusta nyt niin kovin kauniita ole. Minulle ei ole ollut oikein koskaan väliä, onko mies vai nainen lääkärinä, kunhan asia tulee hoidetuksi. En todellakaan ajattele olevani niin kovin erityinen, että lääkäri haaveilisi minusta/alapäästäni myöhemmin, hän hoitaa vain työtään. Mitäs sitten ajattelitte tehdä, jos joskus ei ole muita kuin miespuolisia lääkäreitä? Kärsiä vaivojenne kanssa, kun ette kehtaa mennä miehelle?
nuorena jouduin virtsatietulehduksen takia päivystykseen
nuori mieslääkäri otti näytteen emättimestä
sanoi: onpa tiukat paikat
tämä on totta..olin niin nuori että olin vain hiljaa..ehkä sairauskin veti hiljaiseksi
Miksi en voi päästää työntekijöiden pukuhuoneen vessaan. Vaikka naisten vessa on varattu ja asiakas ei voi mukavas mennä vapaaseen miesten vessaan.
Että on ok käyttää vessahätäistä lasta vessassa, olen siis baarimikko, mutta ei ole ok jäädä sen jälkeen kaljalle sen lapsen kanssa! Tässä tapauksessa tosin kyseessä oli noin 60v nainen, luultavammin lapsen mummo joka elää vielä 70-luvun "lasten kanssa baarissa "-kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritysten IT-tuessa hämmentää välillä, kun yhteyttä ottaa henkilö vaikka tittelillä Senior Software Developer ja ongelmanaan on se, ettei osaa lisätä itse verkkotulostinta koneelle tai Outlook ei aukea. En tiedä joidenkin koodaajien sielunmaisemasta yhtään mitään, mutta vähän vaikea käsittää, miten jotain ihan perusjuttuja ei hahmota.
Kyse on varmaan todennäköisesti ihan siitä, ettei joku tulostimen lisääminen tai toimimattoman Outlookin diagnosoiminen kuulu jonkun tuollaisen henkilön toimenkuvaan ja hänen aikansa sellaisen tekemiseen on aivan liian kallista ja tärkeää.
Helpdeskin kesähessut kelpaa jotain tulostimia asentelamaan kun esimerkiksi esimerkin henkilö tekee niitä oikeita toimenkuvansa mukaisia töitä.
Ihan sama juttu kuin vaikkapa sähkötekniikan diplomi-insinööri ei lähde vaihtamaan työhuoneensa palanutta lamppua vaan se on kiinteistönhoitajan työ, vaikka se lamppu nyt sähköön liittyisikin. Jotenkin näissä IT hommissa tuntuu olevan sen ajatus että jos on kerran alalla niin pitää osata ja hoitaa ihan kaikki asiat mitkä vaan mitenkään pienestikään voi siihen liittyä.
Tulostimen lisääminen ja outlookin toimivaksi saaminen kun nyt kuuluu kuitenkin jokaisen perus IT-taitoihin. Niillä helpparin työntekijöillä kun noin lähtökohtasesti on parempaakin tekemistä kun opastaa perusasioissa kädestäpitäen kun porukka ei vaan osaa. Jos ei osaa tulostinta liittää koneelle tai käyttää outlookkia niin sit ei varmaan tarvii tehdä töitäkään niillä.
Helppareissa on myös ihan samantasosia asiantuntijoita kun niissä insinööreissäkin eli se helpparin työ on ihan yhtä tärkeää ja kallista.
Mistä ne "perus IT-taidot" tulevat? Tulostimia ja outlookia käyttävät työpaikan kaikki ihmiset, myös ne joiden ala on ihan jokin muu kuin IT. Uusien laitteiden ja ohjelmistojen käyttöönotto ei todellakaan suju kaikilta käyttäjiltä tuosta vain, eikä voi vaatiakaan. Jonkun vaan on pakko opastaa tai tehdä toisten puolesta.
Nyt ei puhuttukaan ohjelmistojen ja laitteiden käyttööototosta vaan tulostimen liittämisestä koneeseen ja outlookin käytöstä, jotka kuuluvat jokaisen toimistotyötätekevän ihmisen perustaitoihin nykypäivänä. Eletään kuitenkin vuotta 2018 ja tietokoneet ja tietotekniikka ovat työvälineitä.
Kyllä lääkärikin osaisi tehdä sairaanhoitajan ja perushoitajan työt, mutta olisi vähän turhan kallispalkkainen käyttämään aikaansa johonkin, mitä voivat tehdä matalammin koulutetut ja palkatut. Useimmiten ei ole kyse siitä etteikö (ehkä opiskeluaikoinaan mikrotukihommiakin tehnyt) asiantuntija osaisi hoitaa perusasioita, vaan perusasioiden hoitaminen kuuluu pienipalkkaisemmalle mikrotuelle, jotta kovapalkkaiset asiantuntijat voivat keskittyä oikeisiin töihinsä.
Ihanan ylimielinen asenne... Ihan tiedoksi, meillä mikrotuessa työskennellään asiantuntija nimikkeellä ja tehdään myös niitä oikeita töitä niitten perushommien lisäksi. Ja saadaa ihan samaa korkeeta palkkaa kun ne "oikeat" asiantuntijat.
Meillä ainakin mikrotuella on koko firman kovimmat paukut järjestelmiin, että sikäli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuorena jouduin virtsatietulehduksen takia päivystykseen
nuori mieslääkäri otti näytteen emättimestä
sanoi: onpa tiukat paikat
tämä on totta..olin niin nuori että olin vain hiljaa..ehkä sairauskin veti hiljaiseksi
Miten toi sitten on asiaton toteamus? Liian tiukka emätin voi olla tutkimuksessa ongelma. Kahdenkymmenen viiden paremmalla puolella olevaa lääkäriä tuskin kiinnostaa missään muussa kuin lääketieteellisessä mielessä teinitytön emättimen tiukkuus.
Kerran yksi asiakas kysyi, missä on vasen. Se oli ihan suomenkielinen eikä edes kännissä tai mitään. Jännitti vaan kovasti tulevaa tapaamista ja halusi varmistaa, että kääntyy oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi asiakas kysyi, missä on vasen. Se oli ihan suomenkielinen eikä edes kännissä tai mitään. Jännitti vaan kovasti tulevaa tapaamista ja halusi varmistaa, että kääntyy oikeaan suuntaan.
Siis eikä :D En siis epäile etteikö tuo olisi totta, mutta aikamoinen kysymys.
N33 kirjoitti:
Kaffepulla, olet siis th-alalla töissä ja kommentoit " Jos on jotain alapäävaivoja, niin tuskin kukaan valitsee nuorta mieslääkäriä, ellei ole ihan pakko. Mitä mieslääkäri edes tekee töissä tuollaisessa paikassa?" Jos on noin nuukaa niin kannattaisiko sun hakeutua yksityiselle? Ite oon hoitaja ja mun alapäätä on tutkineet niin miehet kuin naiset, mulle sillä ei ole väliä. Myös opiskelija on saanut olla paikalla. Aika suppea näköala sulla. Eikö lasten synnytyksessä saisi olla mieslääkäreitä paikalla? Eikö mies saa olla kätilö?
Saa teoriassa, mutta käytännössä heitä ei palkata enää, ainakaan HUS:lla. On tullut niin paljon valituksia. Tottakai jokainen nainen ottaa tuollaisessa tilanteessa naislääkärin. Miesgynekologit ovat katoavaa kansanperinnettä.
Itse en julkisia käytä, kun mulla ei ole aikaa jonottamiseen ja huonoon hoitoon. Menen yksityiselle aina, jos jotaintarvetta on. Tuo yksittäinen sp-polin kokeilu jäi tosiaan siihen yhteen kertaan, syystä.
🇺🇦🇮🇱
Minä käyn mieluummin miesgynellä, oma kokemus on, että ovat rennompia ja helläkätisempiä ja suhtautuvat vakavammin oireisiin, kun taas kohdalleni osuneet naisgynet on ollut asenteella "ei varmaan ole mitään vakavaa, odottele meneekö ohi ja soita uudelleen jos ei". Miesgyne laittoi heti jatkotutkimuksiin samasta oireesta.
Ja en tiedä olenko vaan outo, mutta mun mielestä se nimenomaan on luontevampaa että mies touhuaa mun alapäässä kuin jokin keski-ikäinen nainen. 😅 Vaikkei kyseessä olekaan mikään seksuaalinen tilanne, niin silloin on vähemmän vaikeuksia rentoutua ja jännitän vähemmän. Kai siinä miehen läsnäolossa on mulle jotain rauhoittavaa.
Kaffepulla kirjoitti:
Voihan lääkärinsäkin valita. Jos on jotain alapäävaivoja, niin tuskin kukaan valitsee nuorta mieslääkäriä, ellei ole ihan pakko. Mitä mieslääkäri edes tekee töissä tuollaisessa paikassa?
Mitähän naissiivojat tekee uimahallissa miesten suihkussa tai naishoitajat pappojen kanssa wc:ssä?
Vastaus: työtään.
Olen lukemattomia kertoja joutunut selittämään asiakkaille että mätä juurentynkä joudutaan poistamaan eikä siihen todellakaan tehdä enää kruunua tai paikkaa kun koko hampaasta ei ole kuin ikenen alainen mätä kappale jäljellä. Tätä ei millään tajuta eikä sitten anneta poistaa hammasta! Vaikka näyttää kuvasta ja selittää tulehduksen merkityksen. Olen siis hammaslääkäri.
Kaikki ketjut pitää aina pilata jankkaamisella. Tämä oli hauska, mutta ei ole enää.