Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4341/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti puhelimessa selittää asiakkaalle miten maksaa laskunsa. Että ei, sitä ei voi maksaa firman nettisivuilla vaan pitää mennä omaan verkkopankkiin maksamaan... Kyseessä kuntosali :D

Kyllä sellaisiakin yrityksiä nykyään on joiden nettisivuilla voi maksaa yrityksen palveluita.

Ohis.

Mainitsepa edes yksi yritys, jonka verkkokaupassa jo lähetettyjä laskuja voi maksaa.

Ihan siis aidosti kiinnostuneena haluan tietää onko joku sellaisen toteutuksen tehnyt. Minä en ole nähnyt kuin sellaisia joissa voi maksaa samalla kun tekee ostoksen verkon kautta. Mutta sitten jo lähetetyt maksut pitää maksaa pankkiin. Ennen toki ja vielä -90 luvun alussa ennen verkkopankkeja maksu firman kassaan kävi suoraan paikan päällä. Onko joku Suomalainen firma tehnyt tai teettänyt verkkokauppaan mahdollisuuden maksaa heille suoraan jo lähetettyjä laskuja niin siitä en ole edes kuullut keneltäkään.

No Trafi ei ole varsinainen firma mutta heidän verkkosivuillaan voi maksaa jo lähetetyn ajoneuvoverolaskun esimerkiksi.

Siltikin tavalliset firmat ei voi laskutusta näin hoitaa vaan pankissa.

Vierailija
4342/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.

Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.

Eikös niissä töissä missä tunnit täytyy kellottaa niin ole käytössä jonkinsorttinen kellokorttijärjestelmä joka automaattisesti merkitsee tunnit ylös? Missä enään tarvitsee käsin laittaa työtunteja ylös?

Meillä on nuo molemmat merkattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini muuten kuvitteli että pikkukorjaamolla on aina kaikkien autojen kaikki osat valmiina varastossa eikä sen yhden miehen tarvitse mitään tilailla ennen kuin auto saapuu korjaamoon.

Vierailija
4344/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme maalausfirma, mutta emme tee kotiin taideteoksia.

Loistava lisäpalvelu: "Meiltä myös uniikit taideteokset seinillesi."

Vierailija
4345/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna

4346/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomesta ei pääse kahdessa tunnissa lentäen Italiaan, ei edes business luokassa.

Vierailija
4347/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna henkilökohtaisia tietojani (koko nimeäni, osoitettani ja puhelinnumeroa), että asiakas voi haastaa mut oikeuteen, ei siis yritystä, vaan mut epäonnisen, joka joutui palvelemaan kyseistä asiakasta.

Asiakas itse ei ymmärtänyt sääntöjä ja ehtoja joihin oli sitoutunut ja vaati rahoja takaisin. Annoin linkin sääntöihin ja ehtoihin ja osoitin oikean kohdan ja vielä copy pastesin chattiin kyseisen säännön.

Kolmen vartin vänkäämisen jälkeen annoin sähköpostin, jonne asiakas voi lähettää valituksensa ja vielä ohjeistin mitä valituksen täytyy sisältää, mutta asiakas alkoi vaatimaan mun henkilökohtaisia tietoja ja sanoi, että nähdään pian oikeudessa.

Karen oli taas asialla!

Vierailija
4348/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksessämme aloitti uusi työntekijä, juuri 18 vuotta täyttänyt. Ensimmäisenä tilipäivänä äitinsä soittaa, kun lapseltansa palkasta on vähennetty ylimääräisiä asioita, kuten vakuutus- ja eläkemaksuja. Veroprosentti on 0%, joten mitään muutakaan ei pitäisi vähentää. Lapsi kun on vasta 18v, hänen ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. Reilun puolen tunnin keskustelun jälkeen äiti ilmoitti, että yrityksessä, jossa viedään aiheetta ja laittomasti lapselta rahaa, hänen lapsensa ei enää tule työskentelemään. 

Oli oikeastaan aika helpotus meille. 

Vierailija
4349/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikoina töissä mm. kaupassa ja huomasin että asiakkaat tunnistivat jos tulivat vastaan kaupungilla, kohtelias kun olin niin tervehdin aina. Valmistuin sitten oikiksesta ja pääsin lakiasiaintoimistoon harjoitteluun. Harjoitteluaika meni hyvin ja minut palkattiin. 

Eräs asiakkaani oli sitä mieltä että olen vuosien lakiopintojen ja useamman vuoden omalla alallani työskentelyn jälkeen edellenkin "vain kaupankassa", enkä voi olla pätevä hoitamaan hänen vaimonsa perunkirjoitusta, vaati että pomoni käy läpi kaikki jo tekemäni paperityöt. Pomoni ilmoitti tälle asiakkaalle että hän lähettää laskun käyttämästäni ajasta ja asiakas voi sitten ihan vapaasti viedä asiansa toiselle lakimiehelle.  

Aika huvittavaa, mutta niinhän Sanna Marinkin sai kuulla ihan Viron sisäministerin suusta, että on vain "kaupan kassa".

Vierailija
4350/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia on yhtä oksettavaa kuin asiakkaan asemassa oleva ihminen. Oksettavampaa voi oikeastaan olla vain hänen asemassaan oleminen, joka joutuu työntekijän asemassa kohtaamaan tällaisen asiakkaan roolissa olevan ihmisen. Otan osaa kaikkien tällaisessa työssä olevien puolesta. Ei ole helppoa, koska ihmiset jos jotkut pilaavat kaiken joka edes teoriassa saattaisi olla hyvää tai mukavaa.

Vierailija
4351/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani pankissa töissä jouduin selittämään vihaiselle asiakkaalle, että pankki ei ole vuotanut asiakkaan sähköpostia rikollisille, jotka esiintyvät pankin edustajina. Asiakas oli vakuuttunut, että meidän pankkimme on tiedon vuotanut, koska mitenkään muuten ei ole mahdollista, että rikollinen tietää, missä pankissa asiakkaan tili on. Kerroin juurta jaksain, että rikolliset ottavat sähköpostiosoitteita kaikkialta netistä ja esiintyvät kaikkien pankkien edustajina. No ei mennyt perille. Positiivista asiassa on se, että asiakas tunnisti huijaussähköpostin eikä langennut ansaan.

Vierailija
4352/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiön tarkastaja pyysi korjaamolta autosta kuvaa ennen onnettomuutta.

Vierailija
4353/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikoinani töissä kirjakaupassa ja jouduin kerran selittämään minuuttitolkulla tuohtuneelle asiakkaalle, ettei hän voi ottaa kirjoja kolmeksi päiväksi kotiin kokeiltaviksi.

Vierailija
4354/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksessämme aloitti uusi työntekijä, juuri 18 vuotta täyttänyt. Ensimmäisenä tilipäivänä äitinsä soittaa, kun lapseltansa palkasta on vähennetty ylimääräisiä asioita, kuten vakuutus- ja eläkemaksuja. Veroprosentti on 0%, joten mitään muutakaan ei pitäisi vähentää. Lapsi kun on vasta 18v, hänen ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. Reilun puolen tunnin keskustelun jälkeen äiti ilmoitti, että yrityksessä, jossa viedään aiheetta ja laittomasti lapselta rahaa, hänen lapsensa ei enää tule työskentelemään. 

Oli oikeastaan aika helpotus meille. 

Ei tämä vielä mitään.

Palkanlaskijana olen saanut selittää useammallekin työnantajalle, miksi työntekijän palkan sopiminen nettona ei ole hyvä ajatus...

Vierailija
4355/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan ysärillä taksihommissa olin jo ajanut joku yhdeksän-kymmenen tuntia päivävuoroa Helsingissä, niin asiakas tuli ja sanoi "Varkauteen kiitos". Kerroin, että olen jo vähän väsynyt ja vuorokin loppuu kohta, että täytyy soittaa isännälle. Asiakas oli vaan että "ei mitään, ok, mennään".

No heitin sitten keikan Varkauteen 10 tunnin vuoron päätteeksi. Kilometrejä tuli vuorossa jotain 1400km.

Jokunen kerta täytyi sanoa asiakkaille, ettei mulla onnistu 500 euron setelin rikkominen, meillä ei ole sellaista kassaa autossa mukana.

En ihan ymmärtänyt tuota ensimmäistä, yrititkö siis vihjailla asiakkaille ettet haluaisi lähteä Varkauteen? Ehkä asiakas ymmärsi tuon niin että onnistuu, mutta pitää soittaa isännälle jotta voi jatkaa vuoroa tms.

Asiakkailla on usein monenlaista mielenpäällä eikä aina osata tulkita vihjeitä, kannattaa sanoa ihan reippaasti että "vuoro on loppumassa, valitettavasti en voi lähteä enää Varkauteen, mutta soitan tähän toisen auton joka tulee xx minuutin päästä".

Vierailija
4356/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan ysärillä taksihommissa olin jo ajanut joku yhdeksän-kymmenen tuntia päivävuoroa Helsingissä, niin asiakas tuli ja sanoi "Varkauteen kiitos". Kerroin, että olen jo vähän väsynyt ja vuorokin loppuu kohta, että täytyy soittaa isännälle. Asiakas oli vaan että "ei mitään, ok, mennään".

No heitin sitten keikan Varkauteen 10 tunnin vuoron päätteeksi. Kilometrejä tuli vuorossa jotain 1400km.

Jokunen kerta täytyi sanoa asiakkaille, ettei mulla onnistu 500 euron setelin rikkominen, meillä ei ole sellaista kassaa autossa mukana.

En ihan ymmärtänyt tuota ensimmäistä, yrititkö siis vihjailla asiakkaille ettet haluaisi lähteä Varkauteen? Ehkä asiakas ymmärsi tuon niin että onnistuu, mutta pitää soittaa isännälle jotta voi jatkaa vuoroa tms.

Asiakkailla on usein monenlaista mielenpäällä eikä aina osata tulkita vihjeitä, kannattaa sanoa ihan reippaasti että "vuoro on loppumassa, valitettavasti en voi lähteä enää Varkauteen, mutta soitan tähän toisen auton joka tulee xx minuutin päästä".

En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta tulkitsen hänen viestiä niin että hänen täytyi pyytää auton omistajalta lupa pitempään keikkaan työvuoron päätteeksi. Työntekijänähän tuo keikka oli hänelle todennäköisesti pieni lottovoitto, koska useimmiten taksikuskit ajavat provikkapalkalla ja tuolla kilometrimäärällä puhutaan useamman satasen päiväpalkasta.

Vierailija
4357/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta tulkitsen hänen viestiä niin että hänen täytyi pyytää auton omistajalta lupa pitempään keikkaan työvuoron päätteeksi. Työntekijänähän tuo keikka oli hänelle todennäköisesti pieni lottovoitto, koska useimmiten taksikuskit ajavat provikkapalkalla ja tuolla kilometrimäärällä puhutaan useamman satasen päiväpalkasta.

Näin ymmärsin itsekin ja varmaan asiakaskin kun oli vastannut "ok", mutta mikä tuossa oli se ongelma tai outo asiakkaalle selitettävä asia?

Vierailija
4358/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikoina töissä mm. kaupassa ja huomasin että asiakkaat tunnistivat jos tulivat vastaan kaupungilla, kohtelias kun olin niin tervehdin aina. Valmistuin sitten oikiksesta ja pääsin lakiasiaintoimistoon harjoitteluun. Harjoitteluaika meni hyvin ja minut palkattiin. 

Eräs asiakkaani oli sitä mieltä että olen vuosien lakiopintojen ja useamman vuoden omalla alallani työskentelyn jälkeen edellenkin "vain kaupankassa", enkä voi olla pätevä hoitamaan hänen vaimonsa perunkirjoitusta, vaati että pomoni käy läpi kaikki jo tekemäni paperityöt. Pomoni ilmoitti tälle asiakkaalle että hän lähettää laskun käyttämästäni ajasta ja asiakas voi sitten ihan vapaasti viedä asiansa toiselle lakimiehelle.  

Pakko kehua pomoasi, moni pokkuroisi aasiasiakasta sen sijaan että lähettäisivät muualle. Tosin lakialalla on varmaan helpompaa tehdä niin kun asiakkaita löytyy aina :D

Vierailija
4359/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, mutta niinhän Sanna Marinkin sai kuulla ihan Viron sisäministerin suusta, että on vain "kaupan kassa".

Aina tätä.Veikkaan että aika moni suurituloinen nainen on nuorena työskennellyt kaupassa.

Vierailija
4360/4751 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikolle piti selittää,että auton moottoriöljy pitää tarkistaa ja tarvittaessa lisätä.Tuhosi moottorin öljynpuutteeseen.Tapahtui 90-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan