Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3781/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tuli tarhalle jo ennen avaamisaikaa viikon tarjouslehti kourassa, pakkasi kasan ruusuja kärryyn, maksoi ja tarhan toiselle kassalle, minulle, urputtamaan, että haluaa ne puoleen hintaan, kun mainoksen mukaan koristepensaat oli puoleen hintaan. Samassa läpyskässä selkeästi luki, ettei koske ruusuja. No, minä selittämään, että ei käy, kun ei tarjous koske ruusuja, niin kuin mainoksessa sanotaan. Seurasi hirveä huuto, että onhan ruusutkin koristepensaita. Niin on, mutta nyt on päätetty rajata tarjouksen ulkopuolelle. Ei käynyt, silti olis pitänyt maksaa puolet takaisin. Selitin, ettei se ole mahdollista, koko vaihtokassanikaan ei ole sitä summaa. Kyllä se nyt vaan täytyy käydä. Lopulta lähetin käymään toimistolla. Ei tullut takaisin, enkä tiedä miten asia ratkaistiin.

Toinen asiakas haukkui minut pystyyn, kun tarhan roskikseen ei oltu heitetty hänen haluamaa puskaa. Hän aina hakee puskia roskiksesta, nyt hän haluaa näitä, mene ja heitä ne roskiin nyt. Ei, tämä on kauppa täältä ostetaan tavarat. Roskiin menee vain myyntiin kelpaamaton tavara ja me emme tapa kasveja tahallaan, tai heitä hyväkuntoisia roskiin. Kuulemma valittaa mun pomolle. No siitä vaan.

Vierailija
3782/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen tänään selitin potilaalle sitä, miksi joutui maksamaan 2vrk sairaalamaksut.

Kun moni jotenkin kuvittelee että vuorokausi alkaa ihan milloin vaan ja loppuu siitä alle 24h sisällä.

Esim jos tulee sairaalaan sisään 23.59 niin joutuu siitäkin minuutista maksamaan koko vuorokaudelta. Ja vaikka lähtis 2min päästä niin siitä seuraavasta vrk joutuu maksamaan koko summan.

Että sairaala ei oo tuntiveloitushotelli. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3783/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sitä myyjänä parin vuosikymmenen aikana kuuli - mutta se jaksoi aina hämmästyttää, kuinka ihan aikuisille ja täysvaltaisiksi oletettaville sai selittää, että kaupankäynti todellakin perustuu voiton tavoitteluun, koska voitto on se, joka mahdollistaa koko toiminnan.

Yllättävän moni oli järkyttynyt siitä, että myyjälle jää jotain katettakin touhusta.

Vierailija
3784/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi aiheen, mutta tositarina parin vuoden takaa näille pankkikorttijankkaajille.

Olen töissä keskisuuressa ostoskeskuksessa järjestyksenvalvojana. Huomita kiinnittä mies, joka käy eri kaupoissa ostamassa tupakkaa useita askeja per liike. Aina matka jatkuu seuraavaan kauppaan ja sama homma. Tavoitan miehen kioskilla, missä tämä jälleen ostaa tupakkaa. Pyydän pankkikorttia nähtävillä ja kortissa on naisen nimi. Mies kertoo, että kyseessä on hänen äitinsä kortti. Mies "todistaa" tämän näyttämällä omat henkkarinsa ja niissä on sama sukunimi, joka ei todellakaan ollut luokkaa Virtanen. Mitä teet?

1. Olet se m***ku nipottaja ja otat kortin pois ja soitat poliisin

2. Olet hyvä ja mukava asiakaspalvelija ja toteat "jaa äitin kortti, eihän siinä sitten mitään. Hyvää päivänjatkoa"

Itse valitsin vaihtoehdon 1. Poliisin tultua paikalle sama tarina. Poliisi kaivaa äidin tiedot ja soittaa äidille. Kävi ilmi, että päihdeongelmainen poika oli varastanut äitinsä pankkikortin ja äiti huomasi katoamisen poliisin soittaessa asiasta. Poika poliisin matkaan ja tämän ostamat n. 200 euron tupakat poliisi takavarikoi toistaiseksi. Mikä olisi reaktionne äidin asemassa?

1. Onneksi joku huomasi asian ja loput rahat säästyivät.

2. Olipa k***pää asiakaspalvelija.

Niihin ohjeisiin on yleensä syynsä.

Vierailija
3785/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli selittämistä kerran kun asiakas toi kopioitavaksi A4 kokoisen tekstipaperin ja halusi että suurennan tekstin mutta sille yhdelle A4:lle edelleen. No eihän se mahdu samankokoiselle arkille kun paperi oli tekstiä täynnä.

et sitten osannut poistaa rivien välistä korkeus suunnassa turhaa tyhjää ja vähä suurentaa

fonttia..? :D

Vierailija
3786/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alv pitää todellakin maksaa joka kuukausi ja en minä sitä määrää keksi päästä i/pysty muuttamaan.

3787/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kho-ko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli selittämistä kerran kun asiakas toi kopioitavaksi A4 kokoisen tekstipaperin ja halusi että suurennan tekstin mutta sille yhdelle A4:lle edelleen. No eihän se mahdu samankokoiselle arkille kun paperi oli tekstiä täynnä.

et sitten osannut poistaa rivien välistä korkeus suunnassa turhaa tyhjää ja vähä suurentaa

fonttia..? :D

TekstiPAPERIN.

Vierailija
3788/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas tuli tarhalle jo ennen avaamisaikaa viikon tarjouslehti kourassa, pakkasi kasan ruusuja kärryyn, maksoi ja tarhan toiselle kassalle, minulle, urputtamaan, että haluaa ne puoleen hintaan, kun mainoksen mukaan koristepensaat oli puoleen hintaan. Samassa läpyskässä selkeästi luki, ettei koske ruusuja. No, minä selittämään, että ei käy, kun ei tarjous koske ruusuja, niin kuin mainoksessa sanotaan. Seurasi hirveä huuto, että onhan ruusutkin koristepensaita. Niin on, mutta nyt on päätetty rajata tarjouksen ulkopuolelle. Ei käynyt, silti olis pitänyt maksaa puolet takaisin. Selitin, ettei se ole mahdollista, koko vaihtokassanikaan ei ole sitä summaa. Kyllä se nyt vaan täytyy käydä. Lopulta lähetin käymään toimistolla. Ei tullut takaisin, enkä tiedä miten asia ratkaistiin.

Toinen asiakas haukkui minut pystyyn, kun tarhan roskikseen ei oltu heitetty hänen haluamaa puskaa. Hän aina hakee puskia roskiksesta, nyt hän haluaa näitä, mene ja heitä ne roskiin nyt. Ei, tämä on kauppa täältä ostetaan tavarat. Roskiin menee vain myyntiin kelpaamaton tavara ja me emme tapa kasveja tahallaan, tai heitä hyväkuntoisia roskiin. Kuulemma valittaa mun pomolle. No siitä vaan.

Aina naurattaa nekin ihmiset jotka valittaa kun kaupan myymässä HÄVIKKIlaatikossa ei ole tarpeeksi tai oikeanlaista sisältöä, että "miksi eivät tee kunnon laatikoita tarpeeksi?". Hävikkiä tulee jos tulee eikä niitä erikseen tehdä köyhille/piheille asiakkaille lahjoitettavaksi :D

Vierailija
3789/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Haluatko ostaa kassin vai meneekö ihan näin?

- No mitä sä itse luulet?

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

Asiakkaan käytöstavat? Vaikka nyt asiakkaan mielestä kassa olisi täysi idiootti, kun tuollaisia kyselee, niin silti voi varmaan sanoa kohteliaasti "kiitos, ei" tai "kyllä, kiitos".

Mistä päättelit, että asiakas sanoisi asiakaspalvelijalle jotain loukkaavaa tai edes ääneen sanoisi (ilmeellään kertoisi) toteamuksen palvelijan järjestä?

3790/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläköhän moscamasterin pannuja markkinoidaan särkymättömästä lasista valmistettuina?

Ei kait niitä ikinä ole sellaisiksi markkinoitu, joten mitä hourit?

Vierailija
3791/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin joillekin asiakkaille on vaikea käsittää, että jotkut erikoisliikkeet eivät ole auki juhannusaattona/jouluaattona/pääsiäisenä/helatorstaina/sunnuntaisin. Aina vastaus on "Meneepä teillä hyvin kun ei asiakkaat kelpaa" tai muuta yhtä älyvapaata.

Sitten on näitä kaiken maailman korvaustenhakijoita jotka keksii vaikka minkälaisia syitä miksi firman pitäisi maksaa heille korvauksia ja raivoaa siitä, että pahaisella asiakaspalvelijalla ei ole oikeutta tehdä mitään päätöksiä korvauksista ja kello 22 perjantai-iltana paikalla ei toden totta ole ketään, joka sen päätöksen voisi tehdä. Kun se pitää saada nyt, ja korvauksenkin pitäisi olla tilillä mielellään jo minuutti sitten. Kuulemma aina menee Penan ja Mirjan elämä pilalle tämän takia ja iltapäivälehdet rakastaa uutisia näistä p*skafirmoista joissa on ala-arvoisen huono asiakaspalvelu eikä yhtään tulla vastaan pienen ihmisen ahdingossa ja hädässä kun lapset ei pääse kouluun ja vanhemmat saa potkut töistä ja talo pitää räjäyttää ja kohta on perhe kadulla, koiralle ei ole ruokaa ja mummokin kuolee syöpään. En ole kyllä kertaakaan vielä asiakkaitani lehdestä löytänyt. Huoh.

Vierailija
3792/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

Mistä aspa sen tietää, haluaako asiakas pakata ne ostokset siihen omaan reppuun tai kassiin? Jos niissä vaikka on jo jotain, joka halutaan pitää eri kassissa kuin ostokset?

Vierailija
3793/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon mä monta kertaa ostanut kassin, vaikka reppu on ollutkin selässä, siellä kun ei ole ollut riittävästi tilaa niille ostoksille.

Tänään viimeksi asioin kaupassa niin että oli reppu selässä ja kassi kädessä. Kumpikin niin täynnä että todellakin otin tarjotun kassin ostamalleni vaatteelle. 

Vierailija
3794/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni muistuu eräs erikoinen tapaus aikaisemmasta työpaikasta.

Asiakas soitti ja haukkui minut ammattitaidottomaksi ja epäpäteväksi ja lupasi järjestää minulle potkut mielivaltaisuuteni takia.

En osannut kertoa asiakkaalle sitä, että miksi hänen nettikaupasta tilaamastaan tuotteesta ei ollut tullut vahvistusta sähköpostiin. En osannut myöskään vastata hänelle siihen että tilasiko hän kotiinkuljetuksella ja missä vaiheessa hänen tilauksensa on. En tiennyt myöskään paikan omistajan tai henkilökunnan puhelinnumeroita enkä tiennyt asiakaspalvelunumeroa ja sitä en alkanut hänelle etsimään enkä tieustelemaan hänen tilauksestaan,vaan ohjasin häntä katsomaan nettisivuilta numeron josta hän voi asiaansa tiedustella. En myöskään osannut vastata siihen paljonko kotiinkuljetuksesta tulee lisäkuluja ja mitä tuotteen asennus maksaa. En osannut sanoa hänelle mihin aikaa kotiinkuljetus on suunnilleen perillä ja onko asiakas nyt varmasti antanut oikean puhelinnumeronsa laittamiinsa tietoihin.

Näihin asioihin minun olisi asiakkaan mukaan pitänyt osata vastata tai sitten ottaa selville nämä asiat ja soittaa asiakkaalle.

Tyrmistyt asiakas löi luurin korvaan.

Ei ymmärtänyt ,vaikka selitin hänelle useasti sitä että te-toimisto ei käsittele kenenkään ostoksia/tilauksia enkä myöskään näe järjestelmästä asiakkaan tiedoista hänen nettitilauksiaan.

Vierailija
3795/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä erikoisempia asioita ovat nykyisin aukioloihin liittyvät ihmeellisyydet. Ihmisten mielestä se, että kaupat saavat itse valita aukioloaikansa = kaikki kaupat ovat auki 24/7. Kun liike sitten sulkee lauantaina klo 18, on hämmästys suuri. "Miksi te nyt jo menette kiinni?". No, nämä nyt ovat meidän aukioloaikamme, jotka isolla tuossa ovessa ja ikkunassakin lukevat...

Vierailija
3796/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
3797/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on saanut selittää,turvaväleistä,korona-aikaan,kun jotkut änkeävät,iholle. Ärsyttävintä on se,että pidän töissä maskia ja jotkut möllit tulevat naaman eteen,ilman maskia tyyliin mulla on jo rokotus..

Vierailija
3798/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijoiden ja toki muidenkin kannattaa katsoa, ja loppuun asti 😂

Vierailija
3799/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka toimin työpaikassani koronatiedottajana, en voi tietää mikä kuntamme koronatilanne on lapsen rippipäivänä kolmen viikon päästä.

En siis voi tietää vaikka kysyisit esimieheltäni asiakaspalvelutaidoistani ja haukkuisit ammattitaitoani.

Tähän on pakko sanoa se, että ymmärrän, mitä tässä yritetään kysyä, koska olen itsekin yrittänyt googlata samaa. Eli suurinpiirtein: Onkohan todennäköistä, että yksityistilaisuuden voi silloin ja silloin järjestää? Vastaus tähän olisi luultavasti kyllä, ellei koronatilanne parane dramaattisesti. (Dramaattisen paikalle halutessaan joku täsmällisempi ilmaisu.)

Nimim. koetapa itse googlata. Valtion ohjeet johtavat avin sivulle, jotka johtavat sairaanhoitopiirin sivulle, jotka johtavat...

Vierailija
3800/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka toimin työpaikassani koronatiedottajana, en voi tietää mikä kuntamme koronatilanne on lapsen rippipäivänä kolmen viikon päästä.

En siis voi tietää vaikka kysyisit esimieheltäni asiakaspalvelutaidoistani ja haukkuisit ammattitaitoani.

Tähän on pakko sanoa se, että ymmärrän, mitä tässä yritetään kysyä, koska olen itsekin yrittänyt googlata samaa. Eli suurinpiirtein: Onkohan todennäköistä, että yksityistilaisuuden voi silloin ja silloin järjestää? Vastaus tähän olisi luultavasti kyllä, ellei koronatilanne parane dramaattisesti. (Dramaattisen paikalle halutessaan joku täsmällisempi ilmaisu.)

Nimim. koetapa itse googlata. Valtion ohjeet johtavat avin sivulle, jotka johtavat sairaanhoitopiirin sivulle, jotka johtavat...

Siis parane=pahene. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi