Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3581/4751 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen asiakaspalvelijasi vain kun olen töissä, en etsi aaseille mitään tavaraa jos minuun törmää kun olen itse toisen ketjun, ihan eri tavaroita myyvän myymälän tarjontaa katselemassa kun olen vapaalla.

Vierailija
3582/4751 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ne muovipussit eivät ole maksullisia siksi, että liikkeemme hyötyisi siitä.

Tota... siksihän ne ovat maksullisia. Oletko tyhmä vai valehtelija vai kenties molempia?

Etkö todellakaan tiedä miksi muovipussit ovat nykyään maksullisia? Missä maakuopassa olet elänyt viime vuodet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/4751 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

En kyllä tajua miksi ette antaneet puikkoa miehelle.

Ja kuka maksaa sen 1 euron, minkä se jäätelöpuikko maksaa? Kassaan on lyötävä kaikki ostokset.

Vierailija
3584/4751 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaks aikoi repiä auki n. 900€ arvoisen kameran paketin auki, saadakseen sieltä uuden kaulahihnan. Ei ymmärtänyt millään että sinetöityä pakettia ei avata pelkän hihnan takia, vaan se ostetaan erikseen hyllystä, eikä ole kaupan syy jos koiranpentu on pureskellut edellisen kappaeiksi. 

Olisimme voineet tilata uuden, mutta se ei kelvannut kun: "Tarvin sen nyt heti ja tiedän että tuossa paketissa on samanlainen!!!". Ja ei, emme paketin riko sinettiä ja tilaa sen jälkeen korvaavaa hihnaa, koska seuraava asiakas ei osta auki revittyä pakettia ilman kunnon alennusta. 

Vierailija
3585/4751 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä paikassa töissä kanttiinissa .

Eräs asiakas ei millään ymmärtänyt sitä, että jos kanttiini menee kiinni kello 14.30, niin sieltä ei enää voi ostaa mitään kello 15.00. 

Tää asiakas tuli aina paikalle kello 15.00 ( juuri kun oli itsellä työpäivä loppunut) ja Ihmetteli kovasti , että miten ei voi enää sulkemisajan jälkeen saada edes kahvia ja että kyllähän sitä kahvia varmaan jää ylimääräistä. Selitin sitten, että kello 14.30 kysyn paikalla olevilta asiakkailta, että haluaako joku ottaa vielä kahvia ( jos sitä on jäänyt)  ja jos joku haluaa, niin olen sen antanut, koska on ylimääräistä, mutta jos kukaan ei ota tai sitä jää silti, niin se kahvi vain kaadetaan pois eikä sitä säilötä mihinkään.

Asiakas alkoi sitten vaatimaan, että hänelle pitää jättää termariin sitä kahvia kun hän tulee, jos sitä kerta ilmaitteeksi saa. Sanoin sitten ihan ystävällisesti että se ei onnistu, koska esimies on ohjeistanut että ne termarit pitää pestä joka päivä ja mitään ei saa niihin jättää yön ylitse. Kehoitin häntä tulemaan hieman aikaisemmin paikalle, niin silloin sitä kahvia on mahdollisuus saada.

Asiakas alkoi vänkäämään että ei hän halua maksaa siitä mitään jos ylimääräinen kahvi kerta annetaan pois ja hän vaatii että jos muutkin saavat, niin se kuuluu myös hänelle.

Yritin siinä sitten selittää että kanttiini suljetaan 14.30 ja jos ylimääräistä kahvia on, niin silloin sitä saa ottaa ,mutta sitä ei jemmata mihinkään ja kysyn vain sen yhden kerran ja sitten alan laittamaan kanttiinia kiinni ja siivoamaan.   Jos hän haluaa kahvia,niin hänen pitää tulla ennen sulkemisaikaa ja aina sitä ylimääräistä kahvia ei edes jää, oikeastaan aika harvoin.

Asiakas sitten suuttui tästä ja väitti että minä kuitenkin vien salaa sitä kahvia kotiin ja jemmaan sitä johonkin, koska hänen mielestään 15.00 vielä voi haistaa että sitä kahvia on jossakin piilossa :D

Vierailija
3586/4751 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole erektio, mulla on eväsbanaani taskussa."

Vierailija
3587/4751 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yhdessä paikassa töissä kanttiinissa .

Eräs asiakas ei millään ymmärtänyt sitä, että jos kanttiini menee kiinni kello 14.30, niin sieltä ei enää voi ostaa mitään kello 15.00. 

Tää asiakas tuli aina paikalle kello 15.00 ( juuri kun oli itsellä työpäivä loppunut) ja Ihmetteli kovasti , että miten ei voi enää sulkemisajan jälkeen saada edes kahvia ja että kyllähän sitä kahvia varmaan jää ylimääräistä. Selitin sitten, että kello 14.30 kysyn paikalla olevilta asiakkailta, että haluaako joku ottaa vielä kahvia ( jos sitä on jäänyt)  ja jos joku haluaa, niin olen sen antanut, koska on ylimääräistä, mutta jos kukaan ei ota tai sitä jää silti, niin se kahvi vain kaadetaan pois eikä sitä säilötä mihinkään.

Asiakas alkoi sitten vaatimaan, että hänelle pitää jättää termariin sitä kahvia kun hän tulee, jos sitä kerta ilmaitteeksi saa. Sanoin sitten ihan ystävällisesti että se ei onnistu, koska esimies on ohjeistanut että ne termarit pitää pestä joka päivä ja mitään ei saa niihin jättää yön ylitse. Kehoitin häntä tulemaan hieman aikaisemmin paikalle, niin silloin sitä kahvia on mahdollisuus saada.

Asiakas alkoi vänkäämään että ei hän halua maksaa siitä mitään jos ylimääräinen kahvi kerta annetaan pois ja hän vaatii että jos muutkin saavat, niin se kuuluu myös hänelle.

Yritin siinä sitten selittää että kanttiini suljetaan 14.30 ja jos ylimääräistä kahvia on, niin silloin sitä saa ottaa ,mutta sitä ei jemmata mihinkään ja kysyn vain sen yhden kerran ja sitten alan laittamaan kanttiinia kiinni ja siivoamaan.   Jos hän haluaa kahvia,niin hänen pitää tulla ennen sulkemisaikaa ja aina sitä ylimääräistä kahvia ei edes jää, oikeastaan aika harvoin.

Asiakas sitten suuttui tästä ja väitti että minä kuitenkin vien salaa sitä kahvia kotiin ja jemmaan sitä johonkin, koska hänen mielestään 15.00 vielä voi haistaa että sitä kahvia on jossakin piilossa :D

Tuollaisille pitää sanoa jämäkästi, ei mitään pahoittelua eikä hymistelyä.

Vierailija
3588/4751 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä rouva, emme hanki 2010-luvulla kahvilaamme sokerisaksia (kyllä, minä "tytönhupakko" tiedän hyvin mitkä ne ovat) pelkästään teitä varten kun asioitte noin kolme kertaa vuodessa tässä "vakipaikassanne"."

Vierailija
3589/4751 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa noita enää kirjoitti:

..miksi suomessa kaupan kassa ei ymmärrä vaikka irakilainen huutamalla huutaa jotain mölötystä, niin piti vartija kutsua paikalle.

Maassa maan tavalla tai mene kotiis?

Eiköhän yksi jos toinenkin suomikarju käytä tuota ihan sama taktiikkaa kanarialla tämän tästä.

Vierailija
3590/4751 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kauppa. Olin töissä eräässä ketjuravintolassa, jossa tuli välillä kyselyitä siitä, onko raaka-aineemme reilun kaupan tuotteita. Reilu kauppa oli tuossa vaiiheessa kovassa nosteessa ja sitä mainostettiin kaikkialla. Firmasta oli jopa joku maininta jossain aktivistien pamfletissa, että "eivät ole reilua kauppaa nähneetkään". Ongelmana vaan oli se, että sen hetkisistä raaka-aineista kaikki tulivat EU-alueelta. 

Reilun kaupan sertifikaattejahan annetaan lähinnä kehitysmaiden tuottajille, Euroopassa tuotanto on jo lainsäädännön puitteissa lähtökohtaisesti "reilua", niin siihen ei tarvitse mitään ylimääräistä sertifiointia väliin. Ei minkään peltoduunarin elämä ole juhlaa aina Euroopassakaan, mutta reilun kaupan tuotteethan valvovat työntekijöitä koskevissa kriteereissään vain sitä, että lain määräämät oikeudet täyttyvät. Eli jos esim. jossain Zimbabwessa on minimipalkka 1 sentti/tunti, niin se on Reilun kaupan mielestä ihan ok, jos laissa niin sanotaan. 

Reilu kauppa on siis järjestön omistaman sertifikaatin nimi, ei mikään "kauppa, joka on reilu", eikä sen vastakohta ole "epäreilu kauppa" :D Se vain tarkoittaa, ettei kyseinen järjestö ole arvioinut toimintaa. Tämä oli joillekin asiakkalle ihan älyttömän vaikea ymmärtää. "Ai siis mitä teillä sitten myydään?" "Siis nämäkö ei ole reiluja vai? Ja ihan ylpeästi myönnätte sen?" 

Näissä tilanteissa oli aina vähän hämmentynyt, että mistäköhän kohtaa pitäisi alkaa tätä asiaa selittämään. 

Vierailija
3591/4751 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin apteekissa töissä. Eräs nainen tuli vihaisena palauttamaan avattua Vitanalle- monivitamiinipurkkia. Vitamiinit olivat olleet hänen lapsestaan niin pahoja että lapsi oli alkanut itkeä. Tämä oli luonnollisesti minun vikani, kuten myös se, etten voinut korvata hänelle avatun purkin hintaa.

Vierailija
3592/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
3593/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin apteekissa töissä. Eräs nainen tuli vihaisena palauttamaan avattua Vitanalle- monivitamiinipurkkia. Vitamiinit olivat olleet hänen lapsestaan niin pahoja että lapsi oli alkanut itkeä. Tämä oli luonnollisesti minun vikani, kuten myös se, etten voinut korvata hänelle avatun purkin hintaa.

Ei ole minusta kovin kaukaa haettua, että kelvoton tuote viedään takaisin myymälään. Jos vitamiinit olivat nimenomaan lapsille suunnattuja ja markkinoituja, niin on ollut kyllä harhaan johtavaa, jos ne olivat noin pahoja. Symppaan asiakasta.

Vierailija
3594/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

Ja kuka maksaa sen 1 euron, minkä se jäätelöpuikko maksaa? Kassaan on lyötävä kaikki ostokset.

Entäs kuka maksaa ne irtokarkit,joita kaupantädit kahmii känsäisiin kätösiinsä mennessään kahville? Pikku Pekkaa askarruttaa moinen...

Vierailija
3595/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö oli varannut kengät erääseen liikkeeseen, mutta ei suostunut uskomaan, että kyseisestä ostoskeskuksesta ei löydy tuon ketjun puljua. 

Vierailija
3596/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se kassa ainakaan jokaista puikkoa maksaa..

Vierailija
3597/4751 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö oli varannut kengät erääseen liikkeeseen, mutta ei suostunut uskomaan, että kyseisestä ostoskeskuksesta ei löydy tuon ketjun puljua. 

Huonoa palvelua. Kyllähän jokaisesta ostoskeskuksesta pitää tuon ketjun pulju löytyä. Ja alushousuja on voitava sovittaa,jotta löytyy oikiaa kokoa.

Vierailija
3598/4751 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello

Vierailija
3599/4751 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee miten tästä tapauksesta alkoi sappinesteet kiehua. Minä niin pystyn samaistumaan tuohon tilanteeseen ja näitä nokkelia kaiken parhaiten tietäviä tytötteleviä papparaisiahan riittää. Itse olisin varmaan tuossa tapauksessa tuntenut suurta kiusausta käydä hakemassa rahapussini takahuoneesta ja suurieleisesti maksanut sen hiivatin jäätelön.

Omassa työssäni kohtaan alennusten ja kaupanpäällisten kerjääjiä. Mullakin on lehmän hermot, mutta pari kertaa olen tosi pahoille tapauksille sanonut, että mulla on lapset ruokittavana ja ajattelin pitää työpaikkani. En tiedä mitä noiden päässä liikkuu, kun ne kuvittelee että joku "kassatyttö" ketjuliikkeessä voi pyöristellä loppusummaa, naputella alennuksia tuotteeseen jossa sitä ei ole, tai antaa ottaa jotain kaupanpäällisiksi. Menisivät liikkeisiin, jossa tiskin takana on itse kauppias, ja tinkaisivat siellä.

Vierailija
3600/4751 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vahtia yhdellä silmällä aasin lapsia, samalla kun esittelen toiselle asiakkaalle tuotteita.  Muija aikoi jättää 3 lasta jonottamaan puolestaan ja "käväistä" viereisessä liikkeessä, lapset olivat selvästi alle kouluikäisiä ja yksi ei varmaan osannut vielä kävellä kun istui vaunussa.