Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4771)
Kassamyyjä kirjoitti:
Asiakas oli katkassu kurkun ja punninnut sen. Kun tuli kassalle, sanoin ettei näin voi tehdä. Asiakas ei ymmärtänyt sitä miksei voi.... Perustelin sitä, ettei katkaistua kurkkua voi myydä enää.. Ei mennyt perille. Jätti toisen kurkunpuoliskan sinne kurkkujen sekaan. Osti kurkun siis puolikkaana koska en jaksanut jankata samaa asiaa enää..
Olisit veloittanut sen puolikkaan kahdesti.
Mä olin aikanaan huoltajalla töissä. Hienosti pukeutunut nainen alkaa sättimään minua, että MINÄ kohdan asiakkaat harhaan ja että MINÄ saatan tappaa vielä jonkun... Leivoksien nimikyltit olivat ihan huoltamoketjun omia, ei siis meidän kirjoittamia.
Kyse oli pecanpiirakka palasesta, eikä kukaan meistä tajunnut kirjoittaa että sisältää pähkinää, varsinkin kun ne pecanpähkinät oli siinä ihan päällä näkyvillä...
Koska olin asiakaspalvelija niin pyysin kohteliaasti anteeksi ja sanoin etten veloita piirakkapalasesta mitään että rouva on hyvä ja ottaa yhden palasen siitä vaikka matkaan...
Nainen tuhahti ettei voi syödä mitään piirakkaa, että hän on laihduskuurilla ja poistui paikalta...??!?
Jäin hieman hölmistyneenä muiden asiakkaiden kanssa siihen että mitä juuri äsken tapahtui...
Siis huoltsikalla... tupo peeveli iski
Sen kun asiakas soittaa miksi sähköt on poikki?! Kiroaa ja raivoaa ja haukkuu puhelimessa . Syy: Ei ole maksanut sähkölaskuaan / laskujaan.
Asiakas tuli kassalle irrottamansa punaisen alehinta julisteen kanssa. Ostosten joukossa siis aletuote, ja hän oli pöllinyt sen kyltin, irrottanut suurella vaivalla muovin sisältä paperin, "että varmasti saa sen alennuksen kassalta". Selitin siinä sitten että näihin myymälän hintalappuihin ja sisusteisiin ei missään nimessä saa koskea kuin henkilökunta, ei pidä alkaa irrotella mitään hintakylttejä itse, tuotteet näkyvät kyllä kassalla, ja hinnan voi sanallisesti tarkistaa. Keski-ikäinen mies ei millään ymmärtänyt tätä, hänestä oli täysin ok ja hänen oikeutensa ottaa kaupan hintakyltit mukaansa varmuuden vuoksi....Työkaverin ilme oli hillitön kun ruuhkan keskellä huikkasin että vietkö tän takaisin lihakaapille, selitän myöhemmin :-D
Asiakas suutahti siitä, etten ollut kiinnostunut ottamaan poskeen satasesta. Limainen pikkutakkimies, en tajua miksi en valittanut kyseisen firman edustajalle tästä miehestä, nyt en keksi hänen nimeään enää.
Vuosia sitten olin juuri aloittanut työt huoltoasemalla pk-seudulla. Kuului talon tapoihin että taksikuskit saivat alennusta kahvista. Siviilipukuinen nainen tuli kassalle ja kaatoi takeaway-kuppiin kahvia ja ilmoitin kahvin normaalihinnan. Rouva hermostui, ja karjui että täytyisi uusillekin työntekijöille kertoa että ketkä ovat taksikuskeja.
On tietysti todella realistista odottaa että huoltoasematyöntekijä tuntee kaikki Suomen taksikuskit näöltä.
Etten voi antaa hyvästä tuotteesta, jossa päiväystä jäljellä vielä ainakin 2 vuotta 30 % alennusta
Varmaan näin pitkässä ketjussa tullut jo useampaankin otteeseen, mutta vanha kunnon aukioloaika. Aukioloaika = se aika, jolloin voi hoitaa ostosten keräilyä ja niiden maksamista, aukioloaikojen ulkopuolella ei. Jotenkin se vaan ei sitten mene sinne tajuntaan, että sisälle voi tulla vaikka minuuttia vaille sulkemista, mutta se ostosreissu mitoitetaan sen mukaan kuinka kauan on sulkemiseen - jos siihen on viisi minuuttia, sitten sinulla on viisi minuuttia aikaa kerätä tavarasi ja maksaa ne, jos on aikaa minuutti, sitten haet ja maksat ostoksesi minuutissa jne.
Tohtori hammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori hammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyään kuitenkin ole mahdollista korvata tällainen mätäkin hammas kruunulla tms?
Hammasimplantilla... vaatii mädäntyneen tyngän poiston, ja titaani-implantin sinne leukaluuhun. Noita ei julkisella tehdä. Siellä poistetaan vain se mätä tynkä. Kruunua tuollaiseen ei enää saa, se kun vaatisi terveen juuren.
Itse olen nimenomaan käsittänyt että kruunu ja hammasimplantti tarkoittavat kutakuinkin samaa asiaa. Tai siis ilmeisesti implantti on se juuri ja "kruunu" se hammas joka tulee implanttiin kiinni.
Mätä juuri ensin pois, sitten implantti eli juuri tilalle ja päälle kruunu. Mätään juureen ei tehdä kruunua, mitä monet tosiaan inttävät. Monissa terkkareissakin tehdään nykyään implantteja. T. Hammastohtori
Ai verovaroin kustannetaan ihmisille implantteja?
Kyllä, osittain. Hintaa jää kyllä yleensä pitkälti toista tuhatta maksettavaksi potilaalle itselleen.
Höpsis. Ite sain julkisella 2 implanttia, maksoi kolmen poliklinikkakäynnin verran (laitettiin yhtä aikaa). Olen yksi niistä, joilla ei osan maitohampaista alla ole pysyviä kehittynyt. Ehkä siksi hintaa tuli just toi n. 120€ yhteensä.
Että haamun näköisellä käsinukella ei ole tarkoitus pyyhkiä vinyylitapetteja.
Hahaha... vieläkin repeän tälle jutulle!
Olimme sulkeneet pienen liikkeen klo 19.00 ja poistuimme klo 19.20 ulos ulkovaatteissa kun asiakas tuli vastaan ja halusi vielä palvelua. Pahoittelimme, että liike on jo suljettu. Asiakas ilmoitti, että hän pääsi vasta nyt paikalle ja haluaa palvelua. Lopulta hän hermostui, haukkui meitä ja ilmoitti, että olemme väärällä alalla, emmekä ymmärrä asiakaspalvelusta mitään.
Seuraavana päivänä suljimme klo 19.00 ja pääsimme poistumaan talosta jo klo 19.15. Sama asiakas tuli ovella vastaan, ilmoitti että tällä kertaa hän haluaa myös palvelua, koska on nyt aiemmin paikallakin kuin eilen. Oma ymmärrykseni ei riittänyt enää ylimääräisiin pahoitteluihin yms. vaan selvitin, että liikkeemme menee kiinni klo 19.00 ja emme avaa enää kassoja tai liikettä ennen kuin seuraavana aamuna. Asiakas ilmoitti vihaisesti ettei tule enää ikinä asioimaan meillä - mielestäni ihan loistavaa (näin jo mielessäni, että se alkaa ilmaantua paikalle aina 18:59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pankissa töissä ja yksi lähes päivittäin eteen tuleva kysymys on; "Maksoin väärälle tilille laskun/maksun, voisitteko palauttaa rahan minulle?"
No ei todellakaan voida mennä ronkkimaan toisten tilejä ja ottamaan niistä rahaa ja "palauttaa" sinulle! Kyllä ihmiset on tyhmiä!
No miten sitten ohjeistat näitä ”tyhmyreitä” toimimaan saadakseen rahansa takaisin?
Pitää ottaa yhteyttä sinne minne on vahingossa rahan maksanut, ja heidän kanssaan sopia palautuksesta. Tämä tietenkin voi olla vaikeaa, jos ei tiliotteella näy kuin tilinumero, pankki kun ei saa kertoa kuka tilinumeron omistaa.
Työkaverille tuli ongelma, kun hänen tililleen oli Maija Meikäläinen maksanut rahaa. Rahan vastaanottaja ei saisi pitää hänelle virheellisesti maksettuja rahoja, vaan ne pitäisi palauttaa maksajalle. Mitenkä vaan palautat, kun pankki ei kerro maksajasta mitään tietoja. Näitä siis saattaa käydä jos vaikka näpyttelee tilinumeron aavistuksen väärin, menee juuri sopivasti pieleen niin että jollakulla onkin juuri se tilinumero olemassa.
Itse työskentelen julkisessa terveydenhuollossa, ja meille tulee virheellisiä suorituksia tämän tästä. Meille pankki ilmoittaa maksajan nimen ja osoitteen arkistointitunnuksen perusteella. Omituisin suuttuminen tuli siitä, kun otin asiakkaaseen yhteyttä liikasuorituksen palautuksesta. Selitin asian, että haluamme joko palauttaa rahan tai hyvittää seuraavassa käyntilaskussa, jos asiakas tietää että käyntiä on tulossa lähiaikoina (laskutus kun ei näe hoitoihin liittyviä tietoja, eli ei tiedä onko asiakkaalla käyntejä tulossa). Asiakas raivostui tosissaan, että mitä sinäkin suttura tänne soittelet.
Päiväkännit vetäneet seuraa kaipaavat miehet. Sitten vakivalittajat ja hieman hitaammalla käyvät myöskin puhelinseuraa kaipaavat soittajat.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkännit vetäneet seuraa kaipaavat miehet. Sitten vakivalittajat ja hieman hitaammalla käyvät myöskin puhelinseuraa kaipaavat soittajat.
Ja tämä oli "oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas nyt, tuossa muovipussien maksullisuudessa ei ole ollenkaan kysymys kauppiaan ahneudesta tai nuukuudesta, kun niitä ei enää jaella asiakkaille ilmaiseksi. Taustalla on EU-direktiivi, jonka päämääränä on vähentää luontoon ja meriin joutuvan muovin määrää. Suomessa Kaupan liitto ja ympäristöministeriö ovat tehneet sopimuksen, joka tähtää siihen että vuoden 2025 loppuun mennessä Suomessa käytettäisi vuodessa enintään 40 muovipussia per henkilö.
Niin että ihan turha on uhota että ”minä vien sitten rahani muualle, jos en saa täältä muovipussia ilmaiseksi”!Kysymys ei kuitenkaan ole laista jonka rikkomisesta kauppiaalle seuraisi sanktioita. Siitä syystä huomaavainen kauppias antaa bussin asiakkaalle maksutta jos asiakkaan ostokset ovat suuret.
Ei ei ei! Kuinkakohan monta kertaa olen keski-ikäisten henkilöiden kanssa käynyt tästä töissä vääntöä. Liian moni olettaa että sen pussin saa kiukuttelemalla kun on kerran ostanut kallista tavaraa ja kyllä hänen kohdallaan voimme joustaa.
Että 'perunansiemeniä' ei ole myynnissä siinä telineessä, jossa on kukkien ja vihannesten siemeniä aakkosittain lajiteltuina pienissä paperipusseissa. Nuori mies ei silti heti luovuttanut, vaan jatkoi selaamista.
Olen kääntäjänä käännöstoimistossa. Meille soittaa jatkuvasti ihmisiä pyytäen dokumentteja joissa on 3000-4000 sanaa käännettäväksi seuraavaksi aamuksi.
Kaikista mieleenpainuvin oli eräs nainen. Hän kysyi puhelimessa onko meillä muka muita asiakkaita vai miksi ei huomiseksi onnistu. :D Kyllä, usko tai älä, meillä on muitakin asiakkaita kuin sinä.
Asuntomessuille rakennetaan alueesta riippuen myös kerros- ja rivitaloja, eikä niistä kaikki asunnot ole todellakaan myyty messujen aikaan. Esim. Espoossa oli tosi pitkään rivariasuntoja tyhjillään messujen jälkeen.