Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4771)

Vierailija
2621/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:

eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.

toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.

Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.

Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.

Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus. 

Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?

Huonoa palvelua.

No mutta et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Missä verkkokaupoissa on nopeampi toimitus? Oikeastaan kaikissa verkkokaupoissa sanotaan että 2-5 arkipäivää. Yleensä menee se 5. Joskus jos tähdet on kohdillaan saattaa tulla aiemmin. Ei varmasti ole koskaan tullut 2 päivässä. Itse olen kiirellisten ostosten kanssa ratkaissut asian menemällä fyysisesti kauppaan ja ostamalla tarvitsemani asiat sieltä

Verkkokauppa.com on toimittanut vuorokaudessa varastotavaraa. Useamman kerrankin. 

"Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus. "

Tämä kuoleva harrastelijaverkkokauppa on tosiaan Zalando. Enkä itse vastaa toimitusajasta mutta aina saa samaa selittää asiakkaalle

Vierailija
2622/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kahta työtä, toinen niistä osa-aikainen eräässä ravintolassa. Sanotaan vaikka, että työpaikka A on teollisuustyö ja työpaikka B tämä osa-aikainen ravintolatyö. Työpaikan A omistaja käy usein työpaikassani B syömässä vaimonsa kanssa. Tänään (siis pitkäperjantai ja oyhä) soitti työpaikan A pomo minulle kotiin kysyäkseen kuinka työpaikkani A on auki pääsiäisen aikaan :o

Ei siis tiennyt aukioloaikoja siihen firmaan missä itsekin on töissä ja soitti sinulle kysyäkseen?

Minulle voisi käydä noin; henkilökunta on varmasti perillä aukioloajoistamme paremmin kuin minä (firman omistaja). 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen vakuutusyhtiön puhelinpalvelussa. Varsinkin vanhemmille asiakkaille tuntuu olevan kynnyskysymys sanoa henkilötunnus. Selitän aina ystävällisesti, että se on asiakkaan tunnistamiskeino ja en saa tietoja auki ilman sitä. Osa antaa syntymäajan ja loppuosaa saa kärkkyä, osa lopettaa puhelun. Paras oli kuitenkin asiakas, joka hermostui totaalisesti ja huusi "MINÄHÄN EN TEILLE SITÄ ANNA!! MISTÄ MINÄ TIEDÄN MINKÄLAINEN HUIJARI FIRMA TÄMÄ ON JA MIKÄ HUIJARI SINÄKIN OLET JA ONKO TÄMÄ JOKU VALESOITTO". Niin, asiakas soitti itse asiakaspalveluumme ja puhelinlinjassa kerrotaan selkeästi, mihin asiakas on soittanut.

Asiakkailta pyydetään puhelun jälkeen arvostelu palvelukokemuksesta. Voitte arvata, että tämän asiakkaan kohdalla arvostelu oli todella huono...

Olen operaattorin asiakaspalvelussa ja sama siellä. Toinen on se kun yritetään tehdä muutoksia puolison liittymään. No emmehän me voi mennä asiakastiedoille ilman valtakirjaa. "Mutta me olemme olleet naimisissa 30 vuotta!! On se nyt vaikeaa, toisella operaattorilla varmasti hoituu helpommin"

HEIPPA!

Tai kanaemot, jotka soittavat lastensa puolesta "Pirkko ei voi nyt itse soittaa, kun on töissä" "Ei meidän Kalle osaa näitä asioita hoitaa" "Minä olen siis hänen ÄITINSÄ, kyllä sinä voit minulle kertoa".

Minun äitini on juuri tällainen, hoitaa kaikki ajanvaraukset ja muut veljeni puolesta. Veli on 22v. :D

Vierailija
2624/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ruokakaupassa. Meillä alkaa aina iltaisin klo 20 ilta-ale, jolloin myymme jäljellä olevat punalaputetut (merkintä -30%) aletuotteet 60% alennuksella. Olen joutunut selittämään asiakkaille että alennus todellakin koskee vain niitä punalaputettuja päiväystuotteita, emme myy KAIKKIA kaupassa jäljellä olevia elintarvikkeita alennuksella!

Vierailija
2625/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas soittaa ajanvarauasiassa. Kysyessäni henkilötunnusta, potilas kieltäytyy kertomasta sitä vedoten potilassalaisuuteen. Sinä saa hyvän aikaa selittää, että ajan varaaminen on muutoin mahdotonta. "Maija Meikäläisiä" kun on useita samannimisiä.

Vastaanotolla lääkäri saa usein vihaista palautetta kalliista lääkkeistä, samoin apteekin farmaseutti. Moni luulee em. ammatinharjoittajien päättävän lääkkeiden hinnoista, koska "saatte provikkaa" määrätyistä lääkkeistä. Osa potilaista ei ole uskoa, että lääkkeiden hinnoista päättää hintalautakunta, jota sosiaali- ja terveysministeriö valvoo. Kyse ei ole siis takahikiän lääkärin ja farmaseutin bisneksestä.

Vierailija
2626/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei herra, meidän hotellissa EI ole parinvaihtoiltoja"

Vierailija
2627/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän eri tavalla oudoin selittämäni asia kuin mitä muut kommentoijat ovat kertoneet. Tämä meinaan johtui ihan minun omasta tyhmyydestäni jota sitten selittelin :D

Liike piti avata klo 11, jolloin työvuoroni alkaisi työvuorolistan mukaan klo 10. Listasuunnittelussa oli kuitenkin virhe, ja vuoro oli laitettu alkavaksi vasta 11. Tiedän oikein hyvin meidän aukioloaikamme, mutten jostain syystä yhtään tajunnut listan mokaa. Katsoin nimittäin 11:15 kelloa ja ihmettelin, että miten siellä nyt on jo porukkaa ulkopuolella odottamassa kun avaamiseen on vielä 45 minuuttia. Tuijotin kelloa ja hetken siinä raksuteltuani haukkasin henkeä ja juoksin avain kourassa avaamaan liikettä. Siinä sitten selittelin että sori, mä unohdin että me avataan klo 11, hirveen kiva että olette seisoskelleet yli vartin odottamassa. Juuri mitään tuotteita (pikaruokarafla) ei myöskään ollut vielä valmiina koska olin juuri itsekin saapunut paikalle. Annoin alet huonon palvelun vuoksi :DD

Vierailija
2628/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en tiedä miksi teidän Wi-Fi ei toimi. T. Netflix (tyyppisen palvelun) asiakaspalvelija.

Vierailija
2629/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi lisäillä tilaukseen tuotteita kun OLET JO MAKSANUT. En voi puhelimessa alkaa veloittaa tuotteista jotka tajusit tilauksen jälkeen tarvitsevasi. En oikein ymmärrä miten kukaan kuvittelee että 700 000 verkkokauppa toimii niin kovin yksinkertaisesti että voimme asiakaspalvelijana juosta varastolle ja laittaa asiakkaan pakettiin puuttuvat tuotteet, ja ehkä jotenkinkin maagisesti lisätä ne JO VELOITETULLE korttimyynnille.

Yleensä tätä seuraa asiakkaan pillastuminen (ylimääräiset postituskulut seuraavasta tilauksesta)

Kun päädytte huutamaan asiasta vaikka yritän mahdollisimman selvästi ja kiltisti sen kertoa, toivon että oma tyttärenne/poikanne päätyy joskus asiakaspalveluun ja joudutte tuntemaan miten ilkeilynne satuttaa.

Vierailija
2630/4771 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu tänne, mutta vastaavasti voisin myös tehdä ketjun asiakaspalvelijoista, jotka eivät osaa prosenttilaskua  tai eivät osaa sen vertaa ranskaa, että ymmärtäisivät myymiensä tuotteiden nimet ranskaksi äännettynä (kyseessä oli sis leipomo, jonka kaikilla tuotteilla ranskalainen nimi), kahvilatyöntekijöistä, jotka nuoleskelevat sormiaan tehdessään asiakkaalle juomaa ja paljon muuta... Paljon joutuu myös se asiakas selittämään ja opastamaan.

Vierailija
2631/4771 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asiakas soitti, että hän lainasi naapurilleen ikkunapesuria, eikä naapuri ole sitä palauttanut. Oli kovin tyrmistynyt kun sanoin, että en valitettavasti voi asiassa auttaa.

Terveisin isännöitsijä

Vierailija
2632/4771 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähkölaitoksen asiakaspalvelussa.

Päivittäin saamme puheluja ihmisiltä joilla on joko jo katkaistu sähköt tai on tullut varoitus sähkönkatkaisusta. Mehän emme näitä enää hoida vaan se asia on perintäfirman ja tämän ihmisen välillä. Se myös lukee niissä kirjeissä jotka asiakas on perintäfirmalta saanut. 

Sieltä sitten tulee huutoa kun ei olla huomattu kirjettä (katkaisuvaroitus ei ole ensimmäinen kirje joka perintäfirmasta tulee vaan niitä tulee ainakin muutama ennen sitä mutta ihan miten vaan). Sitten minun pitäisi soittaa sinne perintäfirmaan ja hoitaa se asia koska olenhan minä se jonka palkat tämä asiakas (joka on jättänyt sähkölaskunsa maksamatta) maksaa. Ei asiakkaan kuuluisi joutua tällaisia hoitamaan. Enkö minä vaan voi painaa jostain napista niin, että ne sähköt tulisivat takaisin. Ei muuten mutta just nyt on tulossa vieraita ja pitäisi olla sähköt. Ei ole asiakkaan vika jos on jäänyt maksamatta kun hän ei ole edes ollut kotona, hän oli ulkomailla. Ei ole oikein hyvinvointivaltiossa jos ihmisiltä viedään sähköt heti kun jää yksi lasku vähän jälkeen. Jne. Jne.

Olen koko ikäni tehnyt asiakaspalvelussa töitä mutta tässä olen kuullut kaikkein eniten miten p*ska ja p*rseestä olen.

Vielä kun asia on yleensä aivan ratkaistavissa eikä hätä ole koskaan niin iso (jos ne sähköt siis edelleen on tallessa) jos asiakkaat vaan soittaisivat sinne perintäfirmaan. Mutta kun se tuntuu olevan jotenkin ylivoimaista käsittää, että kun lasku siirtyy perintään niin ongelma ei ole enää meidän ratkaistavissa.

Vierailija
2633/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
2634/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että hotellin puhelinvaihteesta ei voi tilata h*oraa huoneeseensa.

Vierailija
2635/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle asiakaspalvelijalle ei mikään asia saa eikä voi olla outo.

Jos näin on: et ole alalle sopiva, sinua ei ole koulutettu ollenkaan asiakaspalveluun,

yritys ei välitä vähääkään omasta imagostaan, esimies ei ole tehtäviensä tasalla yms.

ja surulliseksi lopuksi yrityksen johto ei todellakaan tiedä, missä mennään organisaation

kaikkein tärkeimmällä tasolla.

Asiakaspalvelija on henkilö joka kohtaa ENSIMMÄISENÄ yritykseen tulevaan asiakkaan:

esim. myyntiliike, kauppa, hotelli, ravintola, yksityinen terveysasema jne.

Asiakas muodostaa mielipiteen yrityksestä sen mukaan, kuinka ensimmäinen hänen kohtaamansa asiakaspalvelija häneen suhtautuu. Näin se vaan on.

Usein ostopäätös jostain kaupasta, loppuu siihen, kun asiakkaan ensin kohtaama myyjä

on haluton etsimään vaihtoehtoja asiakkaan kysymään tuotteeseen, jota ei ole, mutta jota vastaavaa saattaisi liikkeestä löytyä.

Hyvä asiakaspalvelija on yritykselle todellinen rahasampo, huono asiakaspalvelija vie

yritykseltä joskus suurenkin määrän asiakkaita toisiin yrityksiin. Itse olen aina äänestänyt

jaloillani, ja ikävä kyllä, aivan iloiten katsellut, kun huonon asiakaspalvelun yritys on

mennyt jopa konkurssiin. Asiakaspalvelijan on oltava tavallaan ameeba, muunnuttava aina

ko.asiakkaan aaltopituudelle. Hyvälle asiakaspalvelijalle tulee mielestäni liike-elämässä

maksaa extrapalkkaa, hän on se joka omalta osaltaan pitää yritystä pystyssä.

Laiskat, työstä kiinnostumattomat, vain työpäivän loppua odottavat asiakaspalvelijat joutavat irtisanotuksi. Kaikissa töissä on huonot puolensa, ja keltäpä ihmiset kysyisivät

kaikki ne teidän mainitsemanne tyhmät ja typerät kysymykset, jos ei teiltä. Meitä ihmisiä on moneksi, ja se että joku asia on asiakaspalvelijalle itsestään selvä, ei tietenkään tarkoita sitä, että se on sitä myös asiakkaalle. Ja aivan varmasti asiaskaspalvelija joutuu

elämässä itsekin outoihin tilanteisiin, joissa joutuu esittämään tyhmiä tai typerä kysymyksiä.

Tsemppiä kaikille teille upeille asiakaspalvelijoille, jotka olette auttaneet ja ohjanneet minua. Kiitos hyvästä palvelustanne!

Vierailija
2636/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2745 / Jälkimmäinen johtunee siitä, kun asiakkaat tietävät lääkefirmojen käyvän esittelemässä tuotteitaan lääkäreille siinä mielessä, että niitä sitten reseptille kirjoitettaisiin.

Minua jopa harmittaa tämä politiikka että apteekissa tarjotaan halvinta mahdollista lääkettä sen sijaan että tuettaisiin yritystä joka on käyttänyt vuosikausia aineen testaamiseen ja edelleen kehittää uutta, mutta ymmärrän myös että toiset kimpaantuvat jos heidän reseptiltään löytyy huomattavasti kalliimpaa lääkettä kuin samaan oireeseen olisi tarjolla toisen valmistajan valikoimista. Kun puhutaan patentin vanhenemisesta ja kopioista alkuperäisestä lääkkeestä siis.

Vierailija
2637/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sen verran pieni maa, että asiakkaan kannattaa miettiä onko ns. Takki levällään vai asiallisesti. Ne roolit kun voi seuraavassa vaiheessa olla ihan toisin päin.

Vierailija
2638/4771 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ” Takki levällään”?

Asiakaspalvelijan kannattaisi miettiä, kuka hänen palkkansa maksaa.

Palkkasi maksaa asiakas, joka työpaikkasi palveluita käyttää. Ilman asiakasta sinulla

ei olisi sitä työpaikkaasi, olipa työpaikkasi sitten julkisella puolella tai yksityisellä.

Vierailija
2639/4771 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään selitin asiakkaalle 45 minuuttia, että alv:n osuutta tuotteen hinnasta ei voi laskea kaavalla hinta*0,24. Ei mennyt perille, vaikka miten väännettiin ja me ryöstämme häneltä ylimääräistä. Saan kuulemma kuluttaja-asiamiehen perääni ja jatkossa hän suostuu keskustelemaan asiasta vain lakimiehensä kautta...

Anteeksi että olen näin matiikkanero eikä nyt liity ketjuunkaan.. Mutta miten se sitten lasketaan? Jos 100 eurosta on 24% alvia, niin miten se alv:n osuus lasketaan tuosta?

100€-(100€/1,24)

Niin että 100 euron tuotteen 24% alv on 19.3548387097 e?

Kyllä. Tai oikeammin 80,65xx€ tuotteen alv 24% verokannalla on tuo. 100€ on sitten asiakkaan maksama summa joka sisältää tuotteen hinnan sekä arvonlisäveron.

Eli tosiaan ALV  24 % siitä tuotteen verottomasta hinnasta, ei verollisesta. Silloin sen saa verollisesta hinnasta jakamalla 1,24:llä.

Vierailija
2640/4771 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ” Takki levällään”?

Asiakaspalvelijan kannattaisi miettiä, kuka hänen palkkansa maksaa.

Palkkasi maksaa asiakas, joka työpaikkasi palveluita käyttää. Ilman asiakasta sinulla

ei olisi sitä työpaikkaasi, olipa työpaikkasi sitten julkisella puolella tai yksityisellä.

Asiakkaat maksavat niin huonoa palkkaa, ettei sillä vielä palvelua saa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi