Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4771)

Vierailija
2601/4771 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään selitin asiakkaalle 45 minuuttia, että alv:n osuutta tuotteen hinnasta ei voi laskea kaavalla hinta*0,24. Ei mennyt perille, vaikka miten väännettiin ja me ryöstämme häneltä ylimääräistä. Saan kuulemma kuluttaja-asiamiehen perääni ja jatkossa hän suostuu keskustelemaan asiasta vain lakimiehensä kautta...

Ylimääräistä? :D

Etkö sanonut vaihtoehtojen summia, olisi ehkä ymmärtänyt olla hiljaa.

Yritin selittää hyvin yksinkertaisella kaavalla ja kirjasin kaiken paperille. Asiakas ymmärsi hyvin sen, että jos tuotteen hinta on 100€ ja siihen lisätään 24% ALV, ostohinta on 124€ eli ALV:n osuus on 24 €. Tämä oli ainoa asia, mistä olimme yhtä mieltä. Laskin, että hänen kaavallaan ALV:n osuus olisi ~29€ ja "minun" kaavallani 24€. Olen matemaattisesti lahjaton, mutta ei osannut selittää, miksi hänen laskutavassaan ALV:n osuus kasvaa.

Netin alv-laskuri on kätevä!

2602/4771 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en ota lerssiä suuhun, vaikka maksaisit.

Tai no... jos laitat rahaa riittävästi tiskiin...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/4771 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen vakuutusyhtiön puhelinpalvelussa. Varsinkin vanhemmille asiakkaille tuntuu olevan kynnyskysymys sanoa henkilötunnus. Selitän aina ystävällisesti, että se on asiakkaan tunnistamiskeino ja en saa tietoja auki ilman sitä. Osa antaa syntymäajan ja loppuosaa saa kärkkyä, osa lopettaa puhelun. Paras oli kuitenkin asiakas, joka hermostui totaalisesti ja huusi "MINÄHÄN EN TEILLE SITÄ ANNA!! MISTÄ MINÄ TIEDÄN MINKÄLAINEN HUIJARI FIRMA TÄMÄ ON JA MIKÄ HUIJARI SINÄKIN OLET JA ONKO TÄMÄ JOKU VALESOITTO". Niin, asiakas soitti itse asiakaspalveluumme ja puhelinlinjassa kerrotaan selkeästi, mihin asiakas on soittanut.

Asiakkailta pyydetään puhelun jälkeen arvostelu palvelukokemuksesta. Voitte arvata, että tämän asiakkaan kohdalla arvostelu oli todella huono...

Olen operaattorin asiakaspalvelussa ja sama siellä. Toinen on se kun yritetään tehdä muutoksia puolison liittymään. No emmehän me voi mennä asiakastiedoille ilman valtakirjaa. "Mutta me olemme olleet naimisissa 30 vuotta!! On se nyt vaikeaa, toisella operaattorilla varmasti hoituu helpommin"

HEIPPA!

Vierailija
2604/4771 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen vakuutusyhtiön puhelinpalvelussa. Varsinkin vanhemmille asiakkaille tuntuu olevan kynnyskysymys sanoa henkilötunnus. Selitän aina ystävällisesti, että se on asiakkaan tunnistamiskeino ja en saa tietoja auki ilman sitä. Osa antaa syntymäajan ja loppuosaa saa kärkkyä, osa lopettaa puhelun. Paras oli kuitenkin asiakas, joka hermostui totaalisesti ja huusi "MINÄHÄN EN TEILLE SITÄ ANNA!! MISTÄ MINÄ TIEDÄN MINKÄLAINEN HUIJARI FIRMA TÄMÄ ON JA MIKÄ HUIJARI SINÄKIN OLET JA ONKO TÄMÄ JOKU VALESOITTO". Niin, asiakas soitti itse asiakaspalveluumme ja puhelinlinjassa kerrotaan selkeästi, mihin asiakas on soittanut.

Asiakkailta pyydetään puhelun jälkeen arvostelu palvelukokemuksesta. Voitte arvata, että tämän asiakkaan kohdalla arvostelu oli todella huono...

Olen operaattorin asiakaspalvelussa ja sama siellä. Toinen on se kun yritetään tehdä muutoksia puolison liittymään. No emmehän me voi mennä asiakastiedoille ilman valtakirjaa. "Mutta me olemme olleet naimisissa 30 vuotta!! On se nyt vaikeaa, toisella operaattorilla varmasti hoituu helpommin"

HEIPPA!

Tai kanaemot, jotka soittavat lastensa puolesta "Pirkko ei voi nyt itse soittaa, kun on töissä" "Ei meidän Kalle osaa näitä asioita hoitaa" "Minä olen siis hänen ÄITINSÄ, kyllä sinä voit minulle kertoa".

Vierailija
2605/4771 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEIPPA!

Tai kanaemot, jotka soittavat lastensa puolesta "Pirkko ei voi nyt itse soittaa, kun on töissä" "Ei meidän Kalle osaa näitä asioita hoitaa" "Minä olen siis hänen ÄITINSÄ, kyllä sinä voit minulle kertoa".

Näitä riittää. On naurussa pitelemistä, kun äiti soittaa jatkuvasti poikansa puolesta. Poika on syntynyt 1958. Osaa kyllä itsekin hoitaa asiansa, mutta äidin pitää vaan yrittää sotkeutua joka asiaan. Ilman valtakirjaa ei anneta mitään tietoja. Eikä poika tee valtakirjaa äidilleen.

Vierailija
2606/4771 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas soittaa, vastaan puhelimeen, hänellä on asiaa henkilölle X, sanon että X puhuu toista puhelua ja haluaako asiakas jättää soittopyynnön. Lähes joka päivä joku asiakas kysyy, että kauanko se puhelu vielä kestää. No mistä helvetistä sen voi kukaan tietää!?

Vierailija
2607/4771 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
2608/4771 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas soittaa, vastaan puhelimeen, hänellä on asiaa henkilölle X, sanon että X puhuu toista puhelua ja haluaako asiakas jättää soittopyynnön. Lähes joka päivä joku asiakas kysyy, että kauanko se puhelu vielä kestää. No mistä helvetistä sen voi kukaan tietää!?

Tapaan vastata, että ehkä noin 8 minuuttia. Voi olla lyhyempi tai pitempikin.

Vierailija
2609/4771 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun töissä noin, muualla voi olla toisin.

Vierailija
2610/4771 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei voi piilottaa rahojen omistajalta. Et voi myöskään avata itsellesi "toista asiakkuutta" piilottaaksesi lapsen rahat toiselta huoltajalta. (En edes ymmärrä mikä tässä oli logiikka.)

Debit-kortissa ei ole erikseen "debit-puolta" ja "pankin puolta".

Pankkisalaisuuden alaiset asiat ja ylipäätään asiakkaiden suojelu hämmentää monia. Et voi esimerkiksi lopettaa toisen henkilön palveluita tai vaihtaa heidän osoitettaan. (Onneksi.)

Jos maksat esim. vuokran tuplana, pankki ei voi vain napata summaa saajan tililtä ja palauttaa sitä sinulle.

Vierailija
2611/4771 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hiljan tuosta henkilötunnuksen jälkiosasta opetettiin, ettei sitä saa antaa puhelimessa eikä kenellekään heikoin perustein. Vanhat opit jääneet mieleen.

Niin eikä henkilötunnuksen perusteella saisi yksinomaan tunnistaa ketään, koska toisen hetu on niin helppo varastaa.

Vierailija
2612/4771 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei voi piilottaa rahojen omistajalta. Et voi myöskään avata itsellesi "toista asiakkuutta" piilottaaksesi lapsen rahat toiselta huoltajalta. (En edes ymmärrä mikä tässä oli logiikka.)

Pankkisalaisuuden alaiset asiat ja ylipäätään asiakkaiden suojelu hämmentää monia. Et voi esimerkiksi lopettaa toisen henkilön palveluita tai vaihtaa heidän osoitettaan. (Onneksi.)

Jos maksat esim. vuokran tuplana, pankki ei voi vain napata summaa saajan tililtä ja palauttaa sitä sinulle.

Asiakkaan tunteminen se vasta hämmentääkin, mutta tämän ymmärrän, sillä tuntuuhan se oudolta, miksi pankille pitäisi ilmoittaa omat tulot ja menot, nostatko tai talletatko käteistä, onko asiakkaana muissakin pankeissa, mistä tallettamasi varat ovat peräisin ym. Ja nämä kaikki, vaikkei ole edes hakemassa lainaa. Asiakaspalvelija ei kuitenkaan kysele mitään uteliaisuuttaan, vaan pakottavan kv-lainsäädännön vuoksi.

Vierailija
2613/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän logiikan lapsen rahojen piilottamisessa toiselta huoltajalta. Jos tämä toinen huoltaja on alkoholisti, huumehörhö tai peliriippuvainen, niin sinne meni lapsen rahat. 

Vierailija
2614/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että en ole enää töissä, kun olen metrossa menossa kotiin rättiväsyneenä. En tosiaankaan ala neuvoa asiakkaalle puhelimen asetuksia vapaa-ajallani.

Vierailija
2615/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tilaukseen lisäillä jälkikäteen ilmaiseksi rajattomasti asioita oman mielen mukaan. Se, että se sopimus kannattaa ja pitää lukea ennen allekirjoittamista.

Vierailija
2616/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän logiikan lapsen rahojen piilottamisessa toiselta huoltajalta. Jos tämä toinen huoltaja on alkoholisti, huumehörhö tai peliriippuvainen, niin sinne meni lapsen rahat. 

tai vain rahanahne/varas/ilkeä/itsekäs. Näin meillä oli ja virkailija kyllä avasi uuden tilin minun nimiini ja vain minun käyttöoikeudella lapsen säästöille kun kerroin että rahat lähtee tililtä HETI kun isänsä muistaa että sellainenkin tili on olemassa.  Tosin luultavasti se idiootti ei edes tiennyt että hänellä olisi ollut käyttöoikeus. Vuosien säästöt pääsi turvaan kun siirrettiin toiselle tilille. Lapsi sai kotoa muuttaessaan kivan pesämunan. Onneksi virkailija uskoi ja teki väärin, minun hyväkseni. Olisi varmaankin pitänyt kysyä lupa myös isältä mutta onneksi uskoi. 

Vierailija
2617/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintola, päivän lista lukee selkäni takana lisätietoineen, listassa 4 eri vaihtoehtoa. Heitetään esimerkkeinä ihan vaikka maksalaatikko, naudanlihakastike, lohikeitto ja broilerleike. Kassalla ollessani asiakkaaksi tulee isompi ryhmä ylemmän tason päälliköitä, joiden kanssa homma sujuu kuin liukuhihnalla kunnes toiseksi viimeinen ryhmästä tulee kohdalle. Ruoan saavat siis minulta lautaselle tarjoiltuna valikoitujen lisukkeiden kanssa.

Asiakas: Ottaisin ruokaa.

Minä: *osoittaa listaa selkänsä takana, esittelee jokaisen ruokalajin yksityiskohtaisesti, näyttää jokaisen ruokalajin asiakkaalle, esittelee kaikki lisukkeet* (kaikki tämä ystävällisesti ja hymyillen) Mitä näistä sitten laitettaisiin?

A: No minä ottaisin sitä ruokaa.

M: Tässä on nämä 4 vaihtoehtoa, löytyy naudanlihaa kastikkeessa, sopii hyvin riisin kanssa, tai maksalaatikkoa sellaisenaan, lohikeittoa tai broilerileikettä. Mikä näistä maistuisi parhaiten?

A: Ruokaa.

M: Olisiko vaikka broilerileike hyvää, esimerkiksi perunoiden kanssa?

A: Mitä täällä on ruokana?

M: ...... *tekee alkuperäisen esittelyn ruuista uudestaan* (vähän jo vaivalla hymyillen)

A: Mitä se kastike on?

M: Se on naudanlihasta, sopii hyvin vaikka riisin kanssa tai vaikka perunoiden kanssa, laitetaanko sitä teille?

A: Miltä se näyttää?

M: *näyttää uudestaan kastiketta* Laitetaanko tätä sitten?

A: .....

Tässä vaiheessa onneksi se viimeinen, laskun maksava herrasmies vähän auttoi kaveriaan toteamalla ottavansa sitä, ota sinäkin Pena sitä. Tämä tilanne oli kyllä hämmentävä, ainoa laatuaan.

Yritin ajatella, että ehkä asiakkaalla oli muita asioita mielessä eikä siksi ihan "leikannut", mutta mielessäni nauratti hetken aikaa. On tästä kyllä kaveritkin saaneet kuulla.

Vastapainoksi voin kertoa, että itsekin kyselen ihan pöllöjä vahingossa muilta aspoilta! :) Saapahan itsekin piristää muiden päivää!

Vierailija
2618/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahta työtä, toinen niistä osa-aikainen eräässä ravintolassa. Sanotaan vaikka, että työpaikka A on teollisuustyö ja työpaikka B tämä osa-aikainen ravintolatyö. Työpaikan A omistaja käy usein työpaikassani B syömässä vaimonsa kanssa. Tänään (siis pitkäperjantai ja oyhä) soitti työpaikan A pomo minulle kotiin kysyäkseen kuinka työpaikkani A on auki pääsiäisen aikaan :o

Vierailija
2619/4771 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kahta työtä, toinen niistä osa-aikainen eräässä ravintolassa. Sanotaan vaikka, että työpaikka A on teollisuustyö ja työpaikka B tämä osa-aikainen ravintolatyö. Työpaikan A omistaja käy usein työpaikassani B syömässä vaimonsa kanssa. Tänään (siis pitkäperjantai ja oyhä) soitti työpaikan A pomo minulle kotiin kysyäkseen kuinka työpaikkani A on auki pääsiäisen aikaan :o

Ei siis tiennyt aukioloaikoja siihen firmaan missä itsekin on töissä ja soitti sinulle kysyäkseen?

Vierailija
2620/4771 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:

eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.

toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.

Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.

Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.

Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus. 

Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?

Huonoa palvelua.

No mutta et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Missä verkkokaupoissa on nopeampi toimitus? Oikeastaan kaikissa verkkokaupoissa sanotaan että 2-5 arkipäivää. Yleensä menee se 5. Joskus jos tähdet on kohdillaan saattaa tulla aiemmin. Ei varmasti ole koskaan tullut 2 päivässä. Itse olen kiirellisten ostosten kanssa ratkaissut asian menemällä fyysisesti kauppaan ja ostamalla tarvitsemani asiat sieltä

Verkkokauppa.com on toimittanut vuorokaudessa varastotavaraa. Useamman kerrankin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan