Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4771)
Kaupan tarkoitus on tehdä voittoa, ei hyysätä köyhiä.
Kysykää vaikka lois voitton kaupan myyjiltä
VOIKO SINNE PALAUTTAA LAUKUN ? ja käydä huuruilemassa?
Vierailija kirjoitti:
myös kulahtaneet kengät on hyvä merkki köyhästä
tosin kirppiksiltä saa nykyään yllättävän siistejä..et tarkka pitää olla
Ostin just kirppikseltä kengät ja nyt harmittaa:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös kulahtaneet kengät on hyvä merkki köyhästä
tosin kirppiksiltä saa nykyään yllättävän siistejä..et tarkka pitää olla
Ostin just kirppikseltä kengät ja nyt harmittaa:(
Asiakassuhteen jatkumisen kannalta liian jyrkkä/jäykkä suhtautuminen myyntikuntoisen/käytetyn tuotteen takaisin ottamiseen ei ole kovin hyvä veto.
Itse olisin myyjänä ottanut tuotteen takaisin ja hyvittänyt, jos se olisin töissä kirppiksellä
Vierailija kirjoitti:
Asiakassuhteen jatkumisen kannalta liian jyrkkä/jäykkä suhtautuminen myyntikuntoisen/käyttämättömän tuotteen takaisin ottamiseen ei ole kovin hyvä veto.
Itse olisin myyjänä ottanut tuotteen takaisin ja hyvittänyt, jos se olisi ollut iskemättömässä kunnossa.
ja tarjonnu skumpat..et säilyy asiakassuhde:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakassuhteen jatkumisen kannalta liian jyrkkä/jäykkä suhtautuminen myyntikuntoisen/käyttämättömän tuotteen takaisin ottamiseen ei ole kovin hyvä veto.
Itse olisin myyjänä ottanut tuotteen takaisin ja hyvittänyt, jos se olisi ollut iskemättömässä kunnossa.
Laitatko työvuorolistasi..mul on köyhii frendei jotka tarvii blogikuvii ja tykkää skumpasta!
Oliskohan toi yks kirjoittaja ottanut tuotteen takaisin jos se olisi ollut iskemättömässä kunnossa? Ja laittanut sen hyllyyn takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Asiakassuhteen säilyttäminen on tärkeää. Tervetuloa kaikki lainaamaan tuotteita kuvia tai bileitä varten. Voit palauttaa huomenna tai kahden viikon päästä, tarjoan skumpat. Jos haluat, niin voit ottaa lisää tavaraa lainaan. Olen täällä juuri Sinua varten.
Nainen tuli hyökkäävän näköisenä kassalle ja arvasin kuka hän oli. Oli ostamassa ison kennon kanamunia. Maksettuaan otti kennon ja ojensi sen minulle sanoen että tässä pitäusi olla riittävästi munia ettei tarvitse hänen miestään vikitellä "munan puutteessa".
Ilkävä kokemus ja en todella ollut miestä vikitellyt, rouva oli vain niin mustankipeä että kyttäili miestään. Mies joutui usein vaihtamaan työpaikkaa, vaimo ei tajunut edes siitä miehen uskollisuutta, moni ois vaihtanut vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa tuli nuoret naiset kysymään särkylääkettä, kun eivät kuulemma löytäneet mistään apteekkia. Ei ollut, tarkistin työkaveriltakin että ei kai meillä ibuprofeiinia pidetä missään. Tytöt oli naama näkkärillä ja ihmeissään kun ei muka mistään löydy ja kun neuvoin lähimpään tietämääni apteekkiin, jonne oli noin 5-10min kävelymatka.
Mitä hittoa, ei kai nyt vaatekaupassa pidetä lääkkeitä varalla asiakkaita varten :D
Lääkkeet työpaikalla on ylipäänsä kielletty.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/125840
Tuossa on kyse ohjeesta, ei kiellosta. Mitään järkeä siinä ei ole, koska kuka tahansa voi ostaa niitä apteekista, eikä farmaseutti koskaan selvitä siinä yhteydessä asiakkaan allergioita.
Kuinka paljon maksaa 100 g irtokarkkeja, jos lapussa on hinta 9,95€/kg............
Miten tunnistat köyhän?
Se on töissä kaupan kassana.
Olen pankissa töissä ja yksi lähes päivittäin eteen tuleva kysymys on; "Maksoin väärälle tilille laskun/maksun, voisitteko palauttaa rahan minulle?"
No ei todellakaan voida mennä ronkkimaan toisten tilejä ja ottamaan niistä rahaa ja "palauttaa" sinulle! Kyllä ihmiset on tyhmiä!
Yksi asiakas on toiminut yrittäjänä jo yli kaksi vuotta. Edelleen hän ihmettelee joka kuukausi, mikä on arvonlisävero, ja miksi se pitää maksaa. Siis tilittää :)
t. kirjanpitäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään selitin asiakkaalle 45 minuuttia, että alv:n osuutta tuotteen hinnasta ei voi laskea kaavalla hinta*0,24. Ei mennyt perille, vaikka miten väännettiin ja me ryöstämme häneltä ylimääräistä. Saan kuulemma kuluttaja-asiamiehen perääni ja jatkossa hän suostuu keskustelemaan asiasta vain lakimiehensä kautta...
Ylimääräistä? :D
Etkö sanonut vaihtoehtojen summia, olisi ehkä ymmärtänyt olla hiljaa.
Yritin selittää hyvin yksinkertaisella kaavalla ja kirjasin kaiken paperille. Asiakas ymmärsi hyvin sen, että jos tuotteen hinta on 100€ ja siihen lisätään 24% ALV, ostohinta on 124€ eli ALV:n osuus on 24 €. Tämä oli ainoa asia, mistä olimme yhtä mieltä. Laskin, että hänen kaavallaan ALV:n osuus olisi ~29€ ja "minun" kaavallani 24€. Olen matemaattisesti lahjaton, mutta ei osannut selittää, miksi hänen laskutavassaan ALV:n osuus kasvaa.
Työskentelen vakuutusyhtiön puhelinpalvelussa. Varsinkin vanhemmille asiakkaille tuntuu olevan kynnyskysymys sanoa henkilötunnus. Selitän aina ystävällisesti, että se on asiakkaan tunnistamiskeino ja en saa tietoja auki ilman sitä. Osa antaa syntymäajan ja loppuosaa saa kärkkyä, osa lopettaa puhelun. Paras oli kuitenkin asiakas, joka hermostui totaalisesti ja huusi "MINÄHÄN EN TEILLE SITÄ ANNA!! MISTÄ MINÄ TIEDÄN MINKÄLAINEN HUIJARI FIRMA TÄMÄ ON JA MIKÄ HUIJARI SINÄKIN OLET JA ONKO TÄMÄ JOKU VALESOITTO". Niin, asiakas soitti itse asiakaspalveluumme ja puhelinlinjassa kerrotaan selkeästi, mihin asiakas on soittanut.
Asiakkailta pyydetään puhelun jälkeen arvostelu palvelukokemuksesta. Voitte arvata, että tämän asiakkaan kohdalla arvostelu oli todella huono...
Vierailija kirjoitti:
Olen pankissa töissä ja yksi lähes päivittäin eteen tuleva kysymys on; "Maksoin väärälle tilille laskun/maksun, voisitteko palauttaa rahan minulle?"
No ei todellakaan voida mennä ronkkimaan toisten tilejä ja ottamaan niistä rahaa ja "palauttaa" sinulle! Kyllä ihmiset on tyhmiä!
No miten sitten ohjeistat näitä ”tyhmyreitä” toimimaan saadakseen rahansa takaisin?
Ööö, minusta tuntuu, että ollaan kollegoita 😂
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vakuutusyhtiön puhelinpalvelussa. Varsinkin vanhemmille asiakkaille tuntuu olevan kynnyskysymys sanoa henkilötunnus. Selitän aina ystävällisesti, että se on asiakkaan tunnistamiskeino ja en saa tietoja auki ilman sitä. Osa antaa syntymäajan ja loppuosaa saa kärkkyä, osa lopettaa puhelun. Paras oli kuitenkin asiakas, joka hermostui totaalisesti ja huusi "MINÄHÄN EN TEILLE SITÄ ANNA!! MISTÄ MINÄ TIEDÄN MINKÄLAINEN HUIJARI FIRMA TÄMÄ ON JA MIKÄ HUIJARI SINÄKIN OLET JA ONKO TÄMÄ JOKU VALESOITTO". Niin, asiakas soitti itse asiakaspalveluumme ja puhelinlinjassa kerrotaan selkeästi, mihin asiakas on soittanut.
Asiakkailta pyydetään puhelun jälkeen arvostelu palvelukokemuksesta. Voitte arvata, että tämän asiakkaan kohdalla arvostelu oli todella huono...
Ööö, minusta tuntuu, että ollaan kollegoita.. 😅
Lääkärin vastaanotolle tuli lapsipotilas vanhempiensa kanssa. Äidin puhelimessa oli virta vähissä eikä laturia mukana. Rouva ei millään ymmärtänyt, ettei puhelimen lataaminen nyt vain onnistu, koska lääkärin vastaanoton varustukseen ei kuulu isoa laturivalikoimaa. Virkapuhelin näet oli mallia perusnokia, ei älypuhelin.
Asiakas on kuitenkin se, joka mahdollistaa myyntitapahtuman. Ammattitaitoisen asiakaspalvelijan ja myyjän tunnistaa myös siitä, että se ehkä hankalakin asiakas poistuu tilanteesta tyytyväisenä ja palaa vielä uudestaan palauttamaan ostamansa vaatteen.