Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni käy Lidlissä vaikka sen valikoima on auttamattoman suppea?

Vierailija
18.05.2018 |

Jos vertaa esim. Prismaan ja Citymarketiin niin onhan Lidlissä tuotteita ihan reilusti vähemmän. Itse en ainakaan löytäisi sieltä kaikkea mitä tarvitsen. Jotkut toki karsivat haluamiaan tuotteita Lidlmieltymyksensä takia mutten oikein ymmärrä sellaista toimintatapaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Lidlin hedelmät ja vihannekset on usein huonolaatuisia (esimerkiksi kiivit ja perunat) ja mm. banaanit on yleensä todella pahanmakuisia.

Vierailija
42/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi jotkut käyvät ruokaostoksilla torilla, kauppahallissa, suoramyyntipisteessä tai lähikaupssa, kun Prismassa on laajat valikoimat ja voi ostaa vaikka polkupyörän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja_n kirjoitti:

Lidlissä käy lähinnä köyhät

Huomaan olevani tässä kohtaa niin hyvä tuloinen, ettei minua paljoa hetkauta se, että joku pitäisi minua köyhänä siksi, että käyn Lidlissä(kin).  En toki ole miljardööri, mutta yleisemmin en ihan tajua, että mikä velvollisuus tai pakko parempi tuloisilla on tai olisi maksaa, kaikesta aina se kallein ja arvokkain hinta? Luulen myös, että helposti sitä saattaa päätyä köyhemmäksi, jos ostaa enempi muiden tuloilla (lue: lainalla) kuin yrittäen toteuttaa hankintansa ja tarpeensa niillä tuloilla, mitä itsellä on käytettävissä. ilman merkittäviä lainojen ottoa. Järjen köyhyys lienee edelleen suurinta "köyhyyttä." - Parempi tuloisien, ettensanoisi rikkaan merkittävin, tai merkittävimpiä eroja köyhempiin on juurikin se, että on enempi mahdollisuuksia valita ja hankkia sitä, minkä eniten kokee ja tuntee mieluisimmakseen.

Toisaalta minua loukkaa ajatus, kun osa pitää köyhempiä (kollektiivisesti) tahona, jolla ei ole, ja joskus tuntuu, ettei heidän mielestään köyhemmillä  saisikaan olla mahdollisuutta minkäänlaiseen valintaan ja harkintaan vaan näkevät köyhemmät joukkona, joiden on vain tyydyttävä apaaattisena ja elottomansa ottamaan vastaan sen, mitä joku armollisesti heille sattuu ojentamaan. - Jos köyhempi tällaisessa tilanteessa sitten ilmaisee oman halunsa ja sanoo  kieltäytyvänsä annettavasta, niin osa paremmin pärjäävistä pillastuu mahdottomasti ja aloittavat läksytyksen, että kuinka ei voi oikeasti köyhä kun ei ole valmis ottamaan vastaan sitä, mitä nyt kulloinkin tai kerrankin, joskus joku sattuu luomaan mahdollisuuden saada.      

Vierailija
44/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on meillä 5 kilometrin päässä ja saamme sieltä ihan yhtä hyvin perustarvikkeita. Tosin eineksiä en sieltä osta koska lidl:n tuotteissa on liikaa suolaa.

Lähin Cittari tai Prisma on sitten 50 kilometrin päässä joten (sinä rikas ja älykäs??), do the maths yourself. 

Mitä en Lidl:stä saa haen K-kaupasta tai S-marketista, ei ole vaikea yhtälö. 

Minä pidän ruuanlaitosta joten perustarvikkeet yleensä riittävät.

Vierailija
45/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkö käyvät. Minä käyn prismassa, koska se on kotimatkan varrella, saan sieltä ne tuotteet mitä meillä käytetään kätevästi kaikki samasta paikasta. Inhoan käydä monessa paikassa tai että joutuisin muuttamaan ruokasuunnitelmia, jos joku tuote puuttuisi.

Minulle aika on rahaa, eri paikoissa pomppiminen turhauttaisi.

Lidl on ihan väärässä suunnassa, paitsi miehen työmatka menee lidlin ohi mutta ei hän koko perheen viikko-ostoksia pyörällään saisi kuljetettua.

Tämä sopii meille ja vaikka ehkä maksetaan enemmän, niin säästynyt aika sen rahanmenon korvaa.

Vierailija
46/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistopisteessä hyvät tuotteet ja Karlens on lonkeroiden kunkku 👍

Vierailija
47/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin itse asioimaan takaisin Citymarkettiin juuri tästä syystä. Lidlistä haen hevi- ja kausituotteita. Syön itse kyllä paljon kasviksia ja hedelmiä, mutta noin muuten viljattoman/maidottoman vaihtoehdot käyvät kyllä vähäisiksi. Itse kun tykkään syödä muutakin kuin niitä rehuja.

Vierailija
48/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa esim. Prismaan ja Citymarketiin niin onhan Lidlissä tuotteita ihan reilusti vähemmän. Itse en ainakaan löytäisi sieltä kaikkea mitä tarvitsen. Jotkut toki karsivat haluamiaan tuotteita Lidlmieltymyksensä takia mutten oikein ymmärrä sellaista toimintatapaa.

Aavistuksen halvempaa kuin Prismassa. Se on opiskelijoiden, eläkeläisten sun muiden yhteiskunnan vihollisten ja laitapuolen kulkijoiden kauppa.

Vierailija
49/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpä ostin Lidlistä sairaan hienon Flamingon !. Ei löydy sellaisia mistään muualta.

Vierailija
50/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä on kiva käydä.

Vierailija
51/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omiin tarpeisiin riittävä kalja valkoima, ja halpa.

elän lähinnä oluella, toki myös syön, ruuat ostan myös Lidlistä.

ja ennenkun joku ehtii sanomaan läski, niin painan 63kg/180 pituus.41

Vierailija
52/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 41v

Vierailija
53/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa en ole käynyt koskaan(asun Katajanokalla)mökkimatkalla on Citymarket, mutta siellä on minusta huonot lihat ja kalat. Mökin lähikauppa on Lidl, juuri hain sieltä avokadoja, suippopaprikoita, ruskeita herkkusieniä, lehtikaalia, Isokarin savustettua kirjolohifiletta, norjalaista graavilohta, jamon serranoa ja omenatuoremehua.

Tykkään!

Vierailija
54/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse teen normaalia ja edellusta,mutta terveellistä perusruokaa johon Liiterin suppea valikoima riittää kyllä.

Vierailija
55/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siks kun siellä on suppea valikoima. Siellä on juuri niitä tuotteita joita tarvitsen. Jos tarvitsen jotain lisäksi, osaan kyllä käydä toisessakin kaupassa. Mulla on onneksi aikaa siihen, että voin toimittaa useita asioita eri kohteissa, kaikkea ei tarvitse saada saman katon alta.

Vierailija
56/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi jotkut käyvät ruokaostoksilla torilla, kauppahallissa, suoramyyntipisteessä tai lähikaupssa, kun Prismassa on laajat valikoimat ja voi ostaa vaikka polkupyörän.

Me käymme näissä kaikissa ja Lidlissä. Ei tulisi mieleenkään lähteä lähiöön pyörimään johonkin Prismaan tai Citymarketiin. Autoa käyttämätön kuluttaja ei muutenkaan osta kaikkea mahdollista kaupasta kerralla vaan kauppareissuja tehdään usein.

Aikamoista epäruokaa on iso osa ruokakauppojen valikoimasta. Kun ostaa ruokaa, ei ole väliä, onko murohylly metrin vai 50 metrin pituinen.

Vierailija
57/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin lisäksi käyn

- maustekaupassa ostamassa erikoisemmat mausteet ja maidottoman suklaan

- lempileipomossa ostamassa lempi ruisleipääni

- kauppahallissa ostamassa lihaa, kalaa ja juustoja

- K-supermarketissa ostamassa ne erikoisemmat jutut mitä en Lidlistä löydä. Yleensä juhliin. Kävisin Prismassa mieluummin, mutta sinne ei ole jalankulkijoilla asiaa, on niin kaukana keskustasta, eikä julkiset kulje :(

Vierailija
58/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl-mainostaja taputtelee itseään selkään, kun on niin etevä tässä viraalimarkkinoinnissa.

Vierailija
59/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlist puuttuu ihan perustuotteita. Kyse ei ole vain suppeasta valikoimasta.

Vierailija
60/83 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinpalasia vittu kaalisalaatissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme