Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko sairausloma palkallinen, jos menee syöpägeenin vuoksi munasarjojen poistoleikkaukseen tai rintojen poistoon?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Palasin vasta nyt lukemaan tätä ketjua! Minulla on leikkauksesta parisen vuotta ja samalla tehtiin rekonstruktio. Valitsin menetelmäksi selän + implantit, mihin olen ollut pääosin tyytyväinen. Mamillarekonstruktio tehtiin noin vuotta myöhemmin. Minulla on BRCA1-mutaatio, ja arvioitu 50-80% todennäköisyys sairastua rintasyöpään elinikäni aikana sai minut päättämään jo melko pian geenivirhetuloksen saatuani, että leikkaukseen tulen jossain vaiheessa menemään.
Ehdottomasti huonoin puoli leikkauksessa minun kohdallani oli tunnon menetys rintojen alueelta. Tai no, kai se voi edelleenkin palautua, mutta muistelen lukeneeni, että tyypillisesti noin vuoden jälkeen tuntoa tulisi takaisin. Se harmittaa kyllä, mutta edelleenkin hyödyt ovat mielestäni suuremmat kuin haitat.
Itse leikkaus ja siitä toipuminen sujui hyvin.
Tsemppiä päätöksentekoon! Minullakin on tuo munasarjojen poisto jossain vaiheessa edessä (ensin pitäisi hankkia lapset!). Eniten siinä mietityttää vaihdevuosien tulo...
T. 5