Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo suosii anoppia ja laiminlyö kummilastaan lahja-asioissa- mistä johtuu?

Vierailija
17.05.2018 |

Siis mikäköhän on tällaisen käytöksen takana? Veljen vaimo on hyvätuloinen ja on ostanut aina kalliit lahjat äidilleni jouluna, syntymäpäivänä, äitienpäivänä jne. monen sadan euron lahjakortteja ja monen sadan euron koruja. Lahjat annetaan aina yhteisesti veljeni kanssa, mutta tiedän, että ne on veljen vaimon hommaamia, kun ennen ei veljeni yksin ostanut äidillemme kalliita lahjoja. Kukat ja kortti riitti. Pyysin veljeäni vaimoineen kummiksi, kun saimme lapsen. Nyt poikamme saa parin kympin lahjan vastaavina päivinä. Esim äidilleni annettiin syntymäpäivälahjaksi 300 euron lahjakortti Marimekon liikkeeseen ja poikamme sai 30 euron marimekon vaatelahjan. Onko tämä kenenkään muun mielestä outoa? Pitääkö hän kummilastaan vähempiarvoisena? Minua tämä vähän loukkaa, vaikka olen toki iloinen äitini puolesta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut jotain eripuraa? Ehkä veli vaimoineen yrittää miellyttää äitiäsi?

Meillä ei ole ollut mitään eripuraa. Veljen vaimo on ihan ok, mukava ihminen.

Miksi et kysy suoraan mukavalta ookoolta?

Voiko tuollaista muka kysyä? Veljen vaimo ei ole kuitenkaan mikään superläheinen äitinikään kanssa, joten siksi ihmettelen noita kalliita lahjoja.

Vierailija
22/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tuli kummit valittua lahjankiilto silmissä ja se arpa ei sittenkään voittanut :)

TAitaa veljen vaimo tuntea sut paremmin kuin luulitkaan :D

Se arpa harvoin voittaa. Naurattaa tapaus, missä valittiin varakkaat kummit ja ne ostikin 15vuotta lahjoiksi aina kirjan. Se oli katkeraa kalkkia lapsen äidille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kätevästi  unohtaa  ettei kummin tehtävä ole lahjojen ostaminen.

Vierailija
24/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut jotain eripuraa? Ehkä veli vaimoineen yrittää miellyttää äitiäsi?

Voiko tuollaista muka kysyä? Veljen vaimo ei ole kuitenkaan mikään superläheinen äitinikään kanssa, joten siksi ihmettelen noita kalliita lahjoja.

Voihan sitä kysyä mutta kysymyksen asettelua kannattaa ehkä vähän pohtia etukäteen. Vastakkainasettelu sen suhteen miksi joku toinen mutta en minä tai meidän perhe on ihan turhaa. Kerrot että sinusta on hienoa että äiti voi käyttää nyt Marimekon vaatteita kun hän saa niitä lahjaksi ja samalla kysyt miten miniä on noin hyvän tavan löytänyt piristää äitiäsi.

Vierailija
25/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettääkö lapsesi aikaa kummien kanssa, muutenkin kuin kummien tuodessa lahjan?

Ei ole koskaan tarjoutunut esim hoitamaan lastamme. Enkä jotenkin ole uskaltanut pyytää.

Vierailija
26/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän oletat, että kälysi ostaa lahjat, eikä veljesi. Ja eikö äidillesi menevät lahjat ole kuitenkin yhteisesti veljeltäsi ja hänen vaimoltaan. Miksi et voi kysyä suoraan, kun asia vaivaa sinua kovin kummiudessa. Otsikkosikin kertoo "laiminlyö kummilastaan lahja-asioissa", että jotain apua tarvitset. Ehkä käly voi ohjata sinut jonnekin.

Vierailija
27/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan tarjoutunut esim hoitamaan lastamme. Enkä jotenkin ole uskaltanut pyytää.

Eeh, tuota, kun kummi ei ole lastenhoitaja, eikä lahja-automaatti. Suhtautumisesi kummiuteen vaikuttaa hyväksikäytöltä.

Vierailija
28/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeh, tuota, kun kummi ei ole lastenhoitaja, eikä lahja-automaatti. Suhtautumisesi kummiuteen vaikuttaa hyväksikäytöltä.

Hyväksikäyttöä? Mitään en ole vaatinut tai pyytänyt. Ihmettelen vain ja haluan ymmärtää, mistä on kyse.

Vierailija
29/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttöä? Mitään en ole vaatinut tai pyytänyt. Ihmettelen vain ja haluan ymmärtää, mistä on kyse.

Tänne näyttää, että olet katkera lahjojen arvoista. Asenteesi voisi ymmärtää, jos olisi kyse kahdesta lapsesta niin että toiselle annetaan enemmän ja toiselle vähemmän. Kälysi ja veljesi ovat varmaankin huomanneet, että sinua äitinä kiinnostaa enemmän lahjat, kuin varsinainen lapsesi hyvä suhde kummeihin. Ethän edes ymmärrä, millaista aikaa lapsesi voisi viettää kummiensa kanssa. Puhut vain lapsenhoitoavusta. Ja lahjojen arvoista.

Vierailija
30/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme ostaneet anopille lahjakortteja kampaajalle,jalkahoitola,kosmetologi like,konserttilippuja jne koska anopilla tosi pieni eläke,asuu yksin ja auttaa meitä kun lapset sairastaa. Työmme on vaativaa ja sisältää välillä matkustelua. En ikinä kehtaisi käyttää anoppia ilmaiseksi vuodesta toiseen. Ja anoppini sydän on kultaa ja ilman hänen apua arki olisi huomattavasti vaikeampaa. Hän ei niinkään välitä koruista mutta menee ilolla hemmoteltavaksi koska ei malttaisi itse maksaa esim kosmetologille ja nauttii kun pääsee ystäviensä kera konsertteihin tai teatteriin.

Vierailija
31/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitenkään voi verrata tuolla tapaa aikuiselle ja lapselle hankittuja lahjoja. Ei tuossa voi puhua suosimisesta. 

Vierailija
32/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän oletat, että kälysi ostaa lahjat, eikä veljesi. Ja eikö äidillesi menevät lahjat ole kuitenkin yhteisesti veljeltäsi ja hänen vaimoltaan. Miksi et voi kysyä suoraan, kun asia vaivaa sinua kovin kummiudessa. Otsikkosikin kertoo "laiminlyö kummilastaan lahja-asioissa", että jotain apua tarvitset. Ehkä käly voi ohjata sinut jonnekin.

Minä tuen kälyäni kaikessa parhaani mukaan ja olen itse tarjoutunut hoitamaan heidän vauvaa tarvittaessa. Lisäksi lahjoitin kaikki vanhat vauvanvaatteet heidän vauvalle, enkä todellakaan odottanut mitään maksua niistä. Eikä käly mitään tarjonutkaan. Annoin ne veljelleni ja sanoin, ettei tarvitse maksaa mitään.

Vierailija
33/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme ostaneet anopille lahjakortteja kampaajalle,jalkahoitola,kosmetologi like,konserttilippuja jne koska anopilla tosi pieni eläke,asuu yksin ja auttaa meitä kun lapset sairastaa. Työmme on vaativaa ja sisältää välillä matkustelua. En ikinä kehtaisi käyttää anoppia ilmaiseksi vuodesta toiseen. Ja anoppini sydän on kultaa ja ilman hänen apua arki olisi huomattavasti vaikeampaa. Hän ei niinkään välitä koruista mutta menee ilolla hemmoteltavaksi koska ei malttaisi itse maksaa esim kosmetologille ja nauttii kun pääsee ystäviensä kera konsertteihin tai teatteriin.

Minäkin haluaisin hemmotella äitiäni, koska hän auttaa minua paljon monessa asiassa, mutta tällä hetkellä ei ole taloudellisia resursseja. Kälyni ei taas edes ota mitään apua vastaan vaan antaa ymmärtää, että pärjää kaikessa itse. ap

Vierailija
34/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä ontapana antaa tuon hintaisia lahjoja kummi- tai sukulaislapsilleen. Anopilleen haluaa antaa arvokkaampia. Ja sehän on ihan ok. Et mitenkään voi laittaa anoppia ja miehen siskon lasta samalle viivalle, eri asia jos olisi kyse vaikka kahdesta kummilapsesta tms.

Vierailija
35/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä myös niin päin, että jos itse haluaisit syystä tai toisesta hemmotella äitiäsi/anoppiasi niin eihän se voi tarkoittaa että kaikille muillekin sukulaisille/kummilapsille on sitten ostettava saman hintaluokan lahjoja?

Vierailija
36/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä myös niin päin, että jos itse haluaisit syystä tai toisesta hemmotella äitiäsi/anoppiasi niin eihän se voi tarkoittaa että kaikille muillekin sukulaisille/kummilapsille on sitten ostettava saman hintaluokan lahjoja?

Uskoisin, että haluaisin ostaa samanarvoisia lahjoja. Itse ostan kummilapsille ja äidilleni samanhintaisia lahjoja. Minulla ei tosin ole varaa ostaa kenellekään monen sadan euron lahjoja. Käly on ostanut vauvalleen lähes kaiken uutena, vaikka sai minulta lähes kaiken mitä tarvitsee. Veljenikään mielestä se ei ole järkevää, muttei uskalla vaimolleen sanoa. ap

Vierailija
37/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä ontapana antaa tuon hintaisia lahjoja kummi- tai sukulaislapsilleen. Anopilleen haluaa antaa arvokkaampia. Ja sehän on ihan ok. Et mitenkään voi laittaa anoppia ja miehen siskon lasta samalle viivalle, eri asia jos olisi kyse vaikka kahdesta kummilapsesta tms.

Olen saanut vihiä, että hän on ensimmäiselle kummilapselleen ostanut arvokkaampia lahjoja. Tämä kummilapsi on myös varakkaan perheen vesa. Tap

Vierailija
38/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikäköhän on tällaisen käytöksen takana? Veljen vaimo on hyvätuloinen ja on ostanut aina kalliit lahjat äidilleni jouluna, syntymäpäivänä, äitienpäivänä jne. monen sadan euron lahjakortteja ja monen sadan euron koruja. Lahjat annetaan aina yhteisesti veljeni kanssa, mutta tiedän, että ne on veljen vaimon hommaamia, kun ennen ei veljeni yksin ostanut äidillemme kalliita lahjoja. Kukat ja kortti riitti. Pyysin veljeäni vaimoineen kummiksi, kun saimme lapsen. Nyt poikamme saa parin kympin lahjan vastaavina päivinä. Esim äidilleni annettiin syntymäpäivälahjaksi 300 euron lahjakortti Marimekon liikkeeseen ja poikamme sai 30 euron marimekon vaatelahjan. Onko tämä kenenkään muun mielestä outoa? Pitääkö hän kummilastaan vähempiarvoisena? Minua tämä vähän loukkaa, vaikka olen toki iloinen äitini puolesta.

Kysy häneltä suoraan. Me emme voi tietää, höperö.

Vierailija
39/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, että käly haluaa hemmotella anoppia, jos anoppi on mukava sellainen mutta köyhä.

Aloittajan jutut tuntuvat provoilta. Kummin pitäisi ilmeisesti ostaa kalliita lahjoja tai hoitaa lasta. Kumpikaan ei ole kummin tehtävä. Valitettavasti uskon, että tuon kaltaisia ihmisiä on. Jotka pyytävät kummiksi, koska luulevat, että lapsi saa kalliita lahjoja.

Vierailija
40/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia lahjoja anoppi ostaa pojalleen tai miniälle? Onko kyse palkitsemisesta esim. sen vuoksi että anoppi hoitaa lapsia tai auttaa veljeä/hänen perhettään muuten?

Äitini on tällä hetkellä työtön, eikä koskaan ole ollut varoissaan, joten ei ostele kalliita lahjoja kenellekään. Tämä perhe ei tunnu tarvitsevan apua juuri missään.

No kuule voisko johtua juuri tuosta? Eli veljesi ja vaimonsa tietävät, että työttömällä äidilläsi on tiukkaa taloudellisesti, joten haluavat, että kaiken kituuttamisen keskellä saa vähän nauttia luksuksestakin toisinaan, ja jotain kivaa ja arvokastakin itselleen. Todella ajattelevainen pariskunta - ihanaa äitisi kannalta, että poika ja miniä ottavat huomioon noin hyvin. Teillä lienee varaa ostaa lapsellenne itsekin arvokkaita esineitä, joten kummilapsen lahja on enemmän sellaista nimellistä muistamista. Varmasti itsekin ajattelevat, että kummeina se tärkein on kuitenkin kaikki se muu kuin lahjat. En nyt todellakaan ymmärrä, mikä tässä kiikastaa. Paitsi jos oikeasti kadehdit äitiäsi tämän saamista lahjoista. Jos näin on, etpä ole kovin miellyttävä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän