Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimo suosii anoppia ja laiminlyö kummilastaan lahja-asioissa- mistä johtuu?

Vierailija
17.05.2018 |

Siis mikäköhän on tällaisen käytöksen takana? Veljen vaimo on hyvätuloinen ja on ostanut aina kalliit lahjat äidilleni jouluna, syntymäpäivänä, äitienpäivänä jne. monen sadan euron lahjakortteja ja monen sadan euron koruja. Lahjat annetaan aina yhteisesti veljeni kanssa, mutta tiedän, että ne on veljen vaimon hommaamia, kun ennen ei veljeni yksin ostanut äidillemme kalliita lahjoja. Kukat ja kortti riitti. Pyysin veljeäni vaimoineen kummiksi, kun saimme lapsen. Nyt poikamme saa parin kympin lahjan vastaavina päivinä. Esim äidilleni annettiin syntymäpäivälahjaksi 300 euron lahjakortti Marimekon liikkeeseen ja poikamme sai 30 euron marimekon vaatelahjan. Onko tämä kenenkään muun mielestä outoa? Pitääkö hän kummilastaan vähempiarvoisena? Minua tämä vähän loukkaa, vaikka olen toki iloinen äitini puolesta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia lahjoja anoppi ostaa pojalleen tai miniälle? Onko kyse palkitsemisesta esim. sen vuoksi että anoppi hoitaa lapsia tai auttaa veljeä/hänen perhettään muuten?

Äitini on tällä hetkellä työtön, eikä koskaan ole ollut varoissaan, joten ei ostele kalliita lahjoja kenellekään. Tämä perhe ei tunnu tarvitsevan apua juuri missään.

No kuule voisko johtua juuri tuosta? Eli veljesi ja vaimonsa tietävät, että työttömällä äidilläsi on tiukkaa taloudellisesti, joten haluavat, että kaiken kituuttamisen keskellä saa vähän nauttia luksuksestakin toisinaan, ja jotain kivaa ja arvokastakin itselleen. Todella ajattelevainen pariskunta - ihanaa äitisi kannalta, että poika ja miniä ottavat huomioon noin hyvin. Teillä lienee varaa ostaa lapsellenne itsekin arvokkaita esineitä, joten kummilapsen lahja on enemmän sellaista nimellistä muistamista. Varmasti itsekin ajattelevat, että kummeina se tärkein on kuitenkin kaikki se muu kuin lahjat. En nyt todellakaan ymmärrä, mikä tässä kiikastaa. Paitsi jos oikeasti kadehdit äitiäsi tämän saamista lahjoista. Jos näin on, etpä ole kovin miellyttävä ihminen.

Kuten sanoin, olen iloinen äitini puolesta. Mutta äitini itsekin on ihmetellyt tätä epäsuhtaa. Äitini ei myöskään pitänyt siitä, että minun veljen vauvalle lahjoittamat käytetyt vauvan vaatteet eivät ole kelvanneet käyttöön vaan kaikki pitää ostaa uutena ja vielä sairaan kalliita merkkejä. Meillä ei ole varaa ostaa arvokkaita esineitä ja tavaroita.

Vierailija
42/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia lahjoja anoppi ostaa pojalleen tai miniälle? Onko kyse palkitsemisesta esim. sen vuoksi että anoppi hoitaa lapsia tai auttaa veljeä/hänen perhettään muuten?

Äitini on tällä hetkellä työtön, eikä koskaan ole ollut varoissaan, joten ei ostele kalliita lahjoja kenellekään. Tämä perhe ei tunnu tarvitsevan apua juuri missään.

No kuule voisko johtua juuri tuosta? Eli veljesi ja vaimonsa tietävät, että työttömällä äidilläsi on tiukkaa taloudellisesti, joten haluavat, että kaiken kituuttamisen keskellä saa vähän nauttia luksuksestakin toisinaan, ja jotain kivaa ja arvokastakin itselleen. Todella ajattelevainen pariskunta - ihanaa äitisi kannalta, että poika ja miniä ottavat huomioon noin hyvin. Teillä lienee varaa ostaa lapsellenne itsekin arvokkaita esineitä, joten kummilapsen lahja on enemmän sellaista nimellistä muistamista. Varmasti itsekin ajattelevat, että kummeina se tärkein on kuitenkin kaikki se muu kuin lahjat. En nyt todellakaan ymmärrä, mikä tässä kiikastaa. Paitsi jos oikeasti kadehdit äitiäsi tämän saamista lahjoista. Jos näin on, etpä ole kovin miellyttävä ihminen.

Kuten sanoin, olen iloinen äitini puolesta. Mutta äitini itsekin on ihmetellyt tätä epäsuhtaa. Äitini ei myöskään pitänyt siitä, että minun veljen vauvalle lahjoittamat käytetyt vauvan vaatteet eivät ole kelvanneet käyttöön vaan kaikki pitää ostaa uutena ja vielä sairaan kalliita merkkejä. Meillä ei ole varaa ostaa arvokkaita esineitä ja tavaroita.

Eiköhän se ole ihan käskyn asua mihin rahansa laittaa. Jokainen äiti vaatettaa mukulansa oman mielensä mukaan. Se ei sinulle kuulu. Hae ne vaatteesi pois, jos on niistä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on jo törkeää käytöstä. Juoruatte selän takana, ettei käly saisi omilla rahoillaan ostaa omille lapsilleen mitä vaatteita haluaa, vaan olisi pakko käyttää sinun lastesi vanhoja vaatteita. Ja rahat antaa sinun lapsillesi. Harmi, jos äitisikin on tuollainen.

Vierailija
44/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me voidaan tietää mitä se vaimo ajattelee!!! Olet vähän lapsellinen nyt.

Vierailija
45/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se käly muuten edes laiminlyö kummilasta, jos kerran kuitenkin ostaa ne lahjat?

Vierailija
46/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä niillä lahjoilla edes on? Voi, kun lapseni kummi olisi muuten hänen elämässään läsnä eikä vain lahjoin.. joita ei kyllä sitten niitäkään saa toimitettua perille ennen kuin 6kk-12kk synttäreistä/joulusta.

Vierailija
47/47 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostan lapsille edullisempia lahjoja kuin äidilleni, lasten tavarat, vaatteet yms kestävät kuitenkin vähemmän aikaa, en silti suosi äitiäni lasteni edelle... En myöskään kummilasteni edelle. Ensimmäinen kummilapseni on saanut minulta arvokkaampia lahjoja kuin muut, mutta siihen on syynsä, olen äitinsä kanssa läheisempi kuin kahden muun lapsen vanhempien kanssa.

Mun mielestä ap sun ei kannata liikaa tällaista miettiä, oikeasti, se saa sut kuulostamaan katkeralta.